پیگیری«صبح امروز» از آخرین وضعیت یکی از فعال‌ترین نگارخانه‌های مشهد؛

«رادین» هنوز نفس می‌کشد

مه‌گل غفاریان خرم

چند هفته پیش بود که خبر تعطیلی یکی از پر رفت و آمدترین پاتوق های هنری مشهد در رسانه ها جنجال زیادی را به پا کرد و فعالیت‌های آن برای 6 ماه به حالت تعلیق درآمد. اما در این روزها گالری «رادین» میزبان یک نمایشگاه نقاشی است که نشان می‌دهد علی رغم حواشی ایجادشده، این گالری همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

محمدجواد استادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد درباره این موضوع گفت: فعالیت این نگارخانه متوقف نشده و فقط به صورت ابلاغیه تذکر داده‌شده‌بود. صدور حکم نهایی مربوط به شورای نظارت نگارخانه‌ها می‌باشد.

محمدرضا محمدی، معاون امور هنری و سینمایی  اداره ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: توقیف فعالیت این نگارخانه به علت شاکی خصوصی می باشد. ترددهای بی مورد، سروصدا، سیگار کشیدن و مزاحمت‌های افرادی که در آن مکان رفت وآمد می‌کردند موضوع این شکایت بوده‌است. ما دستور 6 ماه تعلیق فعالیت‌ها و جابه‌جایی این نگارخانه را صادر کردیم و در حال حاضر انجام هرگونه فعالیت هنری در این مکان غیرقانونی می‌باشد. اجرای این حکم باید توسط اداره اماکن انجام شود.

در ادامه به سراغ مدیر نگارخانه «رادین» رفتیم که توضیح داد: درباره مشکل به وجود آمده، از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغیه‌ای به دست ما رسید و  برای رسیدگی به این موضوع سه روز بیشتر فرصت نداشتیم و مسلما در این زمان کوتاه اعتراض ما به جایی نمی‌رسید؛ به همین خاطر تصمیم بر آن شد که این موضوع را رسانه‌ای کنیم تا مردم خودشان قضاوت کنند. در حال حاضر هنوز هیچ حکم اجرایی درباره پملپ شدن نگارخانه به دست ما نرسیده‌ است. اما من منتظر اجرایی شدن این حکم هستم.

حمید طالبی ادامه داد: من به عنوان فردی که چند سال در عرصه‌ی فعالیت نگارخانه و اتفاق‌های هنری با هزینه شخصی حضور داشتم، وظیفه خود میدانم در مقابل تمام شرط‌هایی که برای برپایی و ادامه کارهای هنری گذاشته می‌شود ایستادگی کنم چرا که اگر شخصی علاقه‌مند به هنر به این حوزه ورود کرد و زمانی با مشکل برخورد، تمام سرمایه‌اش را از دست ندهد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه با اتفاقات مخربی که در جامعه و فضای مجازی با آن مواجه هستیم هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد اما با سرسختی زیادی درانجام فعالیت های هنری روبرو هستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *