هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور؛

دومین پیروزی متوالی شهرخودرو در مشهد رقم خورد

مانی پویا

شاگردان یحیی گل‌محمدی با شکست شاهین بوشهر به دومین پیروزی خود دست یافتند.

تیم‌های شهرخودرو مشهد و شاهین بوشهر از هفته دوم لیگ برتر ساعت ۱۸:۳۰ روز 5شنبه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به میدان رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید.

گل نخست این بازی خیلی زود توسط اکبر صادقی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. دروازه‌بان گرجستانی شاهین بوشهر مرتکب خطای پنالتی شد تا با اخراجش از زمین بازی، کار برای شاگردان ویسی دشوارتر شود. پیمان شیرازدی با شوتی زیبا، کار را به تساوی کشاند تا ویسی برای دقایقی نفس راحتی بکشد.

شاگردان گل‌محمدی برای جبران گل خورده، حملات خود را افزایش دادند و در دقیقه ۴۳ سعید صادقی گل دوم شهرخودرو را وارد دروازه شاهین کرد.

با این نتیجه، شهرخوردو با دو پیروزی از دو بازی نخستش، با ۶ امتیاز به جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ‌ برتر صعود کرد.

شاهین بوشهر که هفته گذشته به سپاهان باخته بود، با دومین شکست متوالی در قعر جدول رده‌بندی جای گرفت.

پاره شدن تور دروازه

بازی دو تیم شهرخودرو و شاهین بوشهر با حواشی جالبی از جمله سریعترین اخراج لیگ و پاره شدن تور دروازه همراه بود.

کادرفنی دو تیم پیش از آغاز دیدار به خوش و بش با یکدیگر پرداختند. اکبر صادقی، مهدی رحمتی، سروش رفیعی، علی فرامرزی و یونس شاکری از تیم شهرخودرو خراسان و صادق بارانی، پیمان شیرازی، بهمن سالاری و حسن نجفی از تیم شاهین بوشهر به سمت نیمکت حریف رفتند و برای حضور در زمین رخصت گرفتند.

بیش از ۶ هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند و شهرخودرو را حمایت کردند.

دروازه‌بان شاهین بوشهر به خاطر خطایی که روی یونس شاکری در محوطه جریمه مرتکب شد، اخراج شد و یک پنالتی و گل را به شهرخودرو هدیه کرد. او سریع ترین اخراجی لیگ لقب گرفت.

گل تساوی برای تیم شاهین بوشهر در دقیقه ۲۱ به ثمر رسید. تور دروازه شهرخودرو پاره بود و  توپ پس از ورود به دروازه از آن خارج شود.

پارگی تور دروازه شهرخودرو موجب توقف چند دقیقه‌ای این بازی شد تا پس از ترمیم تور بازی از سر گرفته شود.

بدشانسی گریبان سروش را گرفت

سروش رفیعی، هافبک تیم شهرخودرو در اولین دیداری که برای تیمش به میدان رفت، دچار آسیب دیدگی شد.

در اوایل نیمه دوم دیدار شهرخودرو مقابل شاهین شهرداری بوشهر، سروش رفیعی هافبک تیم مشهدی از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد و از زمین بازی بیرون رفت.

در همین مورد شنیدیم سروش در دو هفته آینده باید دوران بهبودی خود را طی کند و بخشی از تمرینات گروهی را از دست می‌دهد. این در حالی است که لیگ به خاطر برنامه تیم ملی تا ۲۱ شهریور تعطیل است و این موضوع باعث می‌شود رفیعی بدون عجله به میدان برگردد.

خودمان کارمان را سخت کردیم

سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو مشهد گفت: در دیدار مقابل شاهین بوشهر استرس کارمان را سخت کرد.

یحیی گل محمدی بعد از پیروزی 2 بر یک مقابل شاهین شهرداری بوشهر گفت: خوشحالیم از سه امتیازی که گرفتیم و اولین برد خانگی ما بود. به بازیکنانم گفته بودم بازی راحتی نداریم. خدا را شکر پیروز شدیم. بازی تقریبا دست ما بود. اگر گل سوم را می زدیم کارمان خیلی راحت تر می شد ولی نزدن این گل استرسی به بازیکنان ما وارد شد و خودمان کارمان را سخت کردیم. از هواداران تشکر می کنیم در اولین بازی خانگی خوب ما را حمایت کردند.

وی ادامه داد: خوشحالیم 6 امتیاز در دو بازی گرفتیم. استرس بیش از حدی به مجموعه وارد شد، چون نتوانستیم گل سوم را بزنیم. از مربیان و بازیکنان شاهین هم با شهامت بالا بازی کردند تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

گل محمدی گفت: از داور به خاطر قضاوت خوبش تشکر کردم.

وی در مورد اینکه دقایق آخر مسابقه گفت: قبل از شروع بازی به بازیکنان گفتم این بازی می تواند برای ما سخت باشد. در 20 دقیقه آخر می خواستیم از پیروزی محافظت کنیم و اگر امتیاز از دست می دادیم کارمان سخت می شد. استرس وقتی زیاد شد که نتوانستیم گل سوم را بزنیم، خودم خیلی استرس داشتم.

شهر خودرو گردن کلفت‌تر بود

سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر گفت: شهر خودرو گردن کلفت‌تر بود و پیروز شد.

عبدالله ویسی بعد از شکست 2 بر یک مقابل شهر خودرو افزود: همه دیدند که بازی جانداری از سوی هر دو تیم به خصوص تیم شهرخودرو، که بیشتر صاحب توپ بود. متاسفیم که باختیم. از نظر روحی تیم ما با این باخت افت کرد و شهر خودرو گردن کلفت تر بود و پیروز شد این برد را به حریف و تماشاگرانش تبریک می گویم.

وی درمورد داوری مسابقه گفت: اخراج درست بود اما قبلش یونس شاکری در آفساید بود شاید من اشتباه کنم.

ویسی افزود: بازی قبلی در خانه باخته بودیم و برای امتیاز گرفتن آمده بودیم. داور صحنه های 50 – 50 را به ضرر ما زد،‌اما داور هم انسان است اشتباه می کند.

سرمربی شاهین بوشهر در مورد خشونت بازیکنان تیمش گفت: اگر چنین چیزی بوده من معذرت خواهی می کنم.

سرمربی شاهین در مورد اینکه احتمال دارد تیم شما سقوط کند، گفت: این حرف بی احترامی به تیم من است. در هفته دوم صحبت از سقوط خوب نیست. دو تیم آسیایی مقابل ما بازی کردند. بودجه آنها چندین برابرماست. امیدوارم با یک برد تماشاگران مان را خوشحال کنیم و 28 بازی دیگر هم هست. چشم انداز بازی ما خوب بوده است . شاهین تیم پر تماشاگری است نه فقط در بوشهر بلکه در سراسر ایران آرم شاهین هوادار دارد و امیدوارم با نتایج مان بتوانیم کل شاهینی ها را خوشحال کنیم. شاید شهر خودرو فقط در مشهد هوادار داشته باشد.

وی افزود: همه می گویند توپ خراب است، حتما چیزی هست و ایرادی هست. مگر بیمارند که بی مورد چنین حرفی بزنند.

پیروزی حق شهرخودرو بود

حسین مرادمند بازیکن شهرخودرو در خصوص پیروزی تیمش در برابر شاهین بوشهر اظهار کرد: بازی سخت و سنگینی را خوشبختانه با پیروزی پشت سر گذاشتیم. واقعا این سه امتیاز، سخت و مهم بود که خوشبختانه بدان دست یافتیم.

وی در خصوص داوری مسابقه گفت: خوشبختانه قضاوت خوبی را از سوی داور مسابقه شاهد بودیم، امیدوارم در ادامه لیگ هم داوران با عملکرد خوب خود به بالا رفتن کیفیت مسابقات کمک کنند. قضاوت داور، واقعا عالی بود.

مرادمند در خصوص عملکردش و دعوت دوباره به تیم ملی گفت: امیدوارم با عملکرد خوبم بتوانم در وهله اول، یحیی گل‌محمدی را راضی کنم و هم بتوانم مارک ویلموتس را مجاب کنم که باز هم در تیم ملی حضور داشته‌باشم. تمام تمرکزم را روی مسابقاتی که در پیش داریم گذاشته‌ام و امیدوارم بتوانم خوب و مثمرثمر باشم.

او در خصوص کیفیت توپ‌های لیگ برتر نوزدهم اظهار کرد: در مورد توپ‌ها فکر می‌کنم همه بازیکنان و مربیان لیگ، گفتنی‌ها را گفته‌اند. شاید از نظر وزنی مشابه سایر توپ‌ها باشد، اما شرایطش به شکلی ست که وقتی سر می‌زنم، ۳۰ ثانیه سزم گیج می‌رود! امیدوارم زودتر این موضوع نیز حل شود.

مرادمند در پایان ضمن تشکر از هواداران شهرخودرو گفت: انصافا یکی از بهترین هواداران را داریم که در سرما و گرما پشت تیم شهرخودرو خراسان هستند. دست تک‌تک این عزیزان را می‌بوسیم و تمام تلاش‌مان را برای شادی‌شان به کار می‌گیریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *