قهرمان اتومبیل‌رانی جهان سفیر نیکوکاری گلستان علی شد

مجید خروشی

موسسه خیریه گلستان علی(ع) چهارشنبه 8شهریور ماه میزبان کوروش محمدخانی قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان بود و با امضاء تفاهم نامه در این موسسه به عنوان سفیر نیکوکاری موسسه گلستان علی معرفی شد.

قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان درباره بازدید از موسسات خیریه و همراهی با این گروه ها گفت: ما دربرابر این قشر جمعیت مسئول هستیم و خوشحالم از این که می توانم به عنوان سفیر این عزیزان در راستای اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه برای شهرو محل تولدم خدمتی انجام داده باشم.

وی در ادامه از برخی اماکن و مراکز اقامتی و خوابگاهی موسسه گلستان علی بازدید و با کودکان این موسسه به گفت و گو صمیمانه نشست.

وی در گفتگو با خبرنگار صبح امروز گفت: با برگزاری بزرگترین جشنواره استعدادیابی از جوانان و نوجوان این مرز و بوم قطعا از مستعدین موسسات خیریه که علاقه مند به فراگیری فنون رانندگی در پیست را داشته باشند دعوت خواهم کرد و از صفر تا صد این عزیزان را تحت پوشش قرار خواهم داد.

محمدخانی با اشاره به شروع فعالیت هایش از سن ۷ سالگی اظهار کرد: معتقدم اگر این کودکان علاقه مند به اتومبیل رانی  امکانات و توجه من را به همراه داشتند شاید یکی ازنخبگان رانندگی در سطح جهان قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: ۷ ساله بودم که پدر برایم یک ماشین درست کرد و در ۱۰ سالگی با همان ماشین رکورد پرش با اتومبیل دنیا را زدم. بعد از آن بود که عمویم در مشهد پیست کارتینگ تأسیس کرد. من از ۱۶ سالگی برای ادامه تحصیل به لندن رفتم و دو سال پیش به ایران آمدم.

سفیر امنیت جاده و خیابان‌های ایران پیرامون مسابقات اتومبیلرانی بیان کرد: اتومبیلرانی بر اساس تصمیم هایی که در حین رانندگی گرفته می‌شود و فشارهایی که به روی راننده است، جزو ورزش‌های فیزیکی و ذهنی محسوب می‌شود.

قهرمان اتومبیلرانی مسابقات فرمول یک جهان با اشاره به ۲۲ مقام اروپایی و جهانی که کسب کرده است به بیان خاطره ای از تصادف خود با دیوار لاستیکی در پیست کارتینگ و همچنین  تغذیه سالم و نگه داشتن جسمی سالم برای حضور موفق در مسابقات اتومبیل رانی پرداخت.

وی در ادامه گفتگوی خود به عنوان سفیر امنیت جاده و خیابان‌های ایران اشاره کرد و توضیح داد: فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در اروپا یک کمپینی را برای حرکت به سمت جاده‌های ایمن تاسیس کرد و از هر کشور یک سفیر انتخاب شد. در واقع یکی از دلایلی که به ایران آمدم، الگوسازی این کمپین در جهت ایمن‌سازی رانندگی در جاده و خیابان‌ها در کشورم است.

وی در ادامه از همراهی و سفیر بیماران سرطانی و اوتیسم در کشور خبر داد و گفت: بیماران اوتسیم شرایط حاد و خاصی دارند که از نگه داری و مراقبت ویژه ای برخوردار هستند بنابر این تمایل دارم بخشی از اوقات زندگی خود را صرف آموزش و تربیت این قشر جامعه قرار دهم که البته احساس می کنم این افراد در صورت توجه و مراقبت قادر هستند به زندگی اجتماعی باز گردند و موفقیت های قابل توجه ای نیز کسب کنند.

وی تصریح کرد: اغلب هنرمندان و ورزشکاران در انتهای ورزش تخصصی به جایگاهی از انسانیت دست پیدا می کنند که تمایل دارند تخصص و دانش خود را به هر صورت که شده در اختیار جامعه هدف قرار دهند و یکی از اماکنی که می تواند در ماندگاری این تخصص و دانش نقش اخروی مو معنی ایفا کند قطعا همیاری و کمک به موسسات خیریه ای است که در راستای اهداف خیرخواهانه بدون هیچ چشمداشتی قدم بر می دارند بنابر توصیه می کنم هنرمندان، ورزشکاران و متخصصان فن عواطف و احساسات و دانش خود را با این فرزندان تقسیم کنند.

محمدخانی در پایان با ابراز اینکه من خوشبختی را درک می‌کنم، سفیر نیکوکاری گلستان علی را افتخاری بزرگ برای خود دانست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *