هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور؛

جدال دیدنی یاران جام جهانی 2006 در تبریز

مانی پویا

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از وقفه‌ای که برای بازی‌های ملی صورت گرفته بود، دوباره از روز گذشته از سرگرفته شد.

روز دوم از هفته سوم لیگ برتر روز شنبه در شهرهای تبریز و اهواز برگزار می شود. در پایان این دو مسابقه ممکن است در صدر جدول لیگ که در اختیار سپاهان است تغییراتی ایجاد شود.

تیم فوتبال شهرخودرو که شروع خوبی در فصل جدید لیگ برتر داشته باید از ساعت 19 امروز شنبه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف ماشین سازی این شهر برود.

نماینده مشهد در دو دیدار ابتدایی خود مقابل پیکان و شاهین شهرداری بوشهر به برتری رسیدند و هم اکنون با 6 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی جا خوش کردند و چشم به پیروزی در سومین دیدار خود در تبریز دارند.

از طرف دیگر شاگردان رسول خطیبی هم با قرعه سختی مواجه شده اند. سبزپوشان تبریزی در هفته اول با استقلال تهران بازی کردند و در دقیقه 95 به پیروزی رسیدند اما در هفته دوم در اصفهان مقابل سپاهان مدعی شکست خوردند. اکنون ماشین سازی میزبان سومین مدعی قهرمانی این فصل است. شاگردان گل محمدی در شهرخودرو 4 گل زده اند و یک گل خورده اند. در مقابل ماشین سازی یک گل سه امتیازی زده و با یک گل هم باخته است. سرمربیان دو تیم همبازی جام جهانی 2006 هستند. یحیی گل محمدی و رسول خطیبی حالا در قامت مربیگری با یکدیگر رقابت خواهند کرد. شهر خودرو در این بازی به دنبال سومین برد متوالی است و ماشین سازی هم نمی خواهد بازهم بازنده باشد و به دنبال جشن دومین برد خانگی خود است.

بازگشت سرخابی‌های شهرخودرو مقابل ماشین

تیم فوتبال شهرخودرو در حال حاضر با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان و با کسب صدردرصد امتیازات دو بازی اول در رده دوم جدول لیگ برتر قرار دارد.

یحیی گل محمدی در این بازی با وجود آنکه امین قاسمی نژاد بازیکن تاثیرگذارش در بخش تهاجمی را در اختیار ندارد اما دو بازیکن مصدوم دیگر تیمش برای این بازی آماده می شوند.

هافبک شهرخودرو با رهایی از مصدومیت در دیدار این هفته تیمش برابر ماشین سازی قادر به همراهی این تیم خواهد بود.

سروش رفیعی، هافبک تکنیکی و خلاق شهر خودرو که در این فصل راهی مشهد شده و با پیراهن شماره هفت در جمع شاگردان یحیی گل محمدی حضور دارد، بعد از مصدومیتی که در دیدار برابر شاهین باعث خروجش از زمین شد، اکنون شرایط بازگشت به ترکیب را به دست آورده است.

رفیعی که در دیدار مقابل شاهین بوشهر نمایش درخشانی از خود به جا گذاشته بود و توانسته بود در خط میانی این تیم با حرکات و پاس‌هایش شرایط دستیابی به فرصت گلزنی را برای هم‌تیمی‌هایش فراهم سازد، با مصدومیت از ناحیه کتف مواجه شد و با تصمیم یحیی گل محمدی از زمین خارج شد.

شماره هفت شهر خودرو اما خوش شانس بود که تعطیلی لیگ به واسطه اردوی تیم ملی و دیدار با هنگ کنگ وقفه مناسبی برای انجام مداوا و بازگشت به تمرینات گروهی را برای او شکل داد.

اکنون سروش رفیعی با حضور در تمرینات گروهی چند روز اخیر تیمش، آماده است تا در صورت صلاحدید کادرفنی و یحیی گل محمدی در جدال با ماشین سازی بار دیگر در ترکیب این تیم به میدان برود. هافبک سابق پرسپولیس که سابقه حضور در تراکتور را برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی در کارنامه دارد، اکنون با پیراهن تیمی دیگر راهی تبریز خواهد شد و باید دید چه نمایشی از خود به جا می‌گذارد.

رفیعی که با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، اکنون در شرایط ایده آل بدنی قرار دارد، با توجه به شرایط فنی و تاکتیکی شهر خودرو که علاقمند به ارسال‌ پاس‌های متوالی برای دستیابی به فرصت است، یک مهره تعیین کننده و تاثیرگذار در ترکیب این تیم محسوب خواهد شد و باید دید یحیی در جدال این هفته برابر ماشین سازی از او سود خواهد برد یا خیر.

شهر خودرو که توانسته جواز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کند، با حضور ستاره‌هایی همچون سروش رفیعی و مهدی رحمتی امیدوار است بتواند در اولین حضورش در این رقابت‌ها نمایش درخشان و قابل اعتنایی از خود به جا بگذارد.

همچنین فرشاد محمدی مهر دفاع راست شهرخودرو که در این فصل از استقلال به شهرخودرو آمده در بازی اول تیمش برابر پیکان دچار مصدومیت شد و هفته دوم را از دست داد اما او هم در این زمان توانسته به تمرینات اضافه شود و شاید یحیی از او در بازی هفته سوم استفاده کند.

تکرار خاطرات خوش در تبریز

ازیکن تیم فوتبال شهر خودرو گفت: امسال لیگ برتر مدعیان زیادی دارد و حفظ جایگاه در جدول کار ساده‌ای نیست.

سعید صادقی، درباره دیدار آتی تیمش برابر ماشین‌سازی تبریز در لیگ برتر اظهار داشت: پس از پیروزی‌هایی که مقابل پیکان تهران و شاهین بوشهر در دو هفته ابتدایی لیگ به دست آوردیم، خوشبختانه شرایط خوبی از همین آغاز راه در جدول رده‌بندی پیدا کردیم.

بازیکن شهر خودرو بیان کرد: در ادامه توانستیم با وجود تعطیلات با برگزاری بازی دوستانه مقابل سپاهان در شرایط بازی بمانیم و با آمادگی مناسبی آماده مصاف با ماشین‌سازی هستیم.

وی افزود: ماشین‌سازی در هفته‌های گذشته نشان داده تیم سرسختی است و راحت امتیاز نمی‌دهد. نمی‌خواهیم زحماتی که در دو بازی قبل کشیدیم بر باد رود، پس برای پیروزی وارد زمین می‌شویم. آخرین بازی ما در تبریز برایمان یادآور خاطره خوش آسیایی شدن است و امیدواریم باز هم زمین بنیان‌دیزل برای‌مان خوش‌یمن باشد.

صادقی با اشاره به شرایط جدول خاطرنشان کرد: امسال لیگی پر از مدعی داریم و حفظ عنوان فصل گذشته و کسب رتبه بهتر به هیچ‌وجه ساده نیست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *