گندمی: اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شوند، وارد انتخابات خواهند شد

 

 

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی گفت: اگر تعداد واقعی اصلاح‌طلبانی که در مجلس در قالب فراکسیون امید فعالیت می‌کنند را ملاک عمل قرار داده و بر اساس آن ارزیابی کنیم، کارنامه عملکرد فراکسیون امید ناامیدکننده نیست.

به گزارش ایسنا، بتول گندمی در خصوص فعالیت اصلاح‎طلبان برای انتخابات پیش رو، اظهار کرد: هنوز در جریان اصلاح‌طلبی تصمیم جدی برای انتخابات گرفته نشده و پیشنهادات و نظرات شخصیت‌ها در حال مطرح شدن است، یک ارزیابی کلی از فضای جامعه در شورای اصلاح‌طلبان انجام نگرفته تا جمع‌بندی نهایی را انجام دهند و احزاب بر اساس آن ورود پیدا ‌کنند و همچنان مبنا ورود به عرصه انتخابات است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان حرف‌های جدی و اساسی دارند و بخشی از حرف‌ها و نظراتی که اکنون مطرح می‌کنند به این برمی‌گردد که ارکان دخیل در حوزه برگزاری انتخابات بتوانند انتخابات رقابتی و آزاد را که انتظار مردم است را برگزار کنند. شواهد حکایت از این شرایط ندارد و در انتصاب‌ها می‌بینیم که عمدتا فرمانداران و بخشدارانی در این چند ماه اخیر منصوب شدند که بیشتر تعلق فکری به جریان رقیب داشتند.

گندمی ادامه داد: همچنان جریان اصلاح‎طلبی سوالات اساسی در حوزه نظارت استصوابی دارد، اینکه دامنه این استصواب تاکجا است؟ این موضوع که تمام افرادی که در تیم هیات‌های نظارت قرار می‌گیرند، به یک جریان فکری خاص تعلق دارند، از دغدغه‌های اصلاح‌طلبان بوده است. اگر تمام افکار سیاسی، داخل نظام را نمایندگی کنند، بخشی از نگرانی‎های اصلاح‌طلبان نیز برطرف می‌شود.

اگر برگزاری انتخابات آزاد کمرنگ باشد، اصلاح‌طلبان انگیزه ورود به رقابت‌های انتخاباتی را ندارند

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب اضافه کرد: اگر انتخابات آزاد و رقابتی باشد، قطعا به مشارکت حداکثری که همواره مطرح شده، منجر خواهد شد و برای این موضوع تلاش خواهیم کرد اما اگر ابزارهایی که بتواند انتخابات را آزاد و رقابتی برگزار کند، کمرنگ باشد و یا چندان به آن پرداخته نشود، قطعا جریان اصلاح‎طلبی انگیزه‌های لازم برای ورود به انتخابات را نخواهند داشت.

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی این است که بخشی از کاندیداهای جریان اصلاح‌طلب در انتخابات گذشته مجلس رد صلاحیت شدند و وقتی جریانی که قصد دارد وارد عرصه انتخابات شده و مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند، کاندیدایی برای معرفی به مردم نداشته باشد، نمی‌تواند وارد فضای رقابتی شود.

اگر سبد کاندیداهای اصلاح‌طلبان پر باشد، رقابت جدی و موثر است

گندمی با بیان اینکه اگر سبد کاندیداهای اصلاح‌طلبان مانند سبد کاندیداهای اصولگرایان پر باشد و از ماه‌ها قبل اطمینان خاطر داشته باشند، آن زمان می‌توان رقابت جدی و موثر داشت. رقابت کاملا نابرابر و ناعادلانه است و در گذشته نیز اینگونه بوده اما همواره اصلاح‌طلبان با تمام سختی‌ها برای حضور تلاش کردند و وارد عرصه انتخابات شدند. ما یکی از عوامل موثر را مشارکت و حضور موثر مردم می‌دانیم و در این جهت حداکثر تلاش خود را در تمام انتخابات داشتیم، اکنون نیز یکی از دغدغه‌های جدی ما این است که پیش‌بینی می‌کنیم شرایط برگزاری انتخابات همانند مجلس گذشته است.

شرط صاحب‌نظران اصلاحطلب برای حضور در انتخابات، تایید صلاحیت نیروها است

گندمی با بیان اینکه اگر نیروهای اصلاح‌طلبی در فضای کشور تایید صلاحیت شوند، اصلاح‌طلبان وارد عرصه انتخابات خواهند شد، عنوان کرد: این شرطی است که بسیاری از صاحبنظران اصلاح‌طلب در خصوص آن صحبت می‌کنند و اگر نیروهایی که توانایی دفاع از منافع مردم و کشور را در حوزه قانون‎گذاری دارند همانند گذشته رد صلاحیت نشوند و بتوانند در انتخابات وارد شوند، قطعا جریان اصلاح‌طلبی وارد عرصه انتخابات می‌شود.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *