در نشست خبری مدیرکل بهزیستی مطرح شد:

اتحاد سمن ها و خیریه ها در جهت ورود به حل آسیب های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:  هدف ما کمک و استفاده از تشکل‌ها در حل معضلات اجتماعی است و به دنبال افزایش رشد کمی و کیفی تشکل‌های غیر دولتی هستیم.

حمیدرضا پوریوسف صبح روز سه شنبه در نشست تعاملی و تخصصی با تشکل‌های غیردولتی که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در حل معضلات اجتماعی نباید از دولت توقع حل تمام مسائل را داشت و برای حل این مشکلات تلاش تمام مؤسسه‌های خیریه و سازمان‌های ‌مردم نهاد را نیاز است.

وی افزود: در تلاش هستیم که رشد کمی و کیفی در تشکل‌های غیردولتی را بالا ببریم  و تفاوتی نمی‌کند سمن‌ها در استانداری یا در بهزیستی ثبت شده‌اند، زیرا هدف ما کمک و استفاده از این تشکل‌ها در حل معضلات اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت‌های امور اجتماعی همگی جزو برش‌های اجتماعی جامعه هستند و هنر ما این است که سنگ را از جلوی پای تشکل‌ها برداریم تا بدون دغدغه فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی فوریت‌های خاص خودش را دارد، اظهار داد: خیلی از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی فوری نیستند، اما به‌دلیل اینکه بخش عظیمی از جامعه را شامل می‌شوند، اهمیت بسیاری دارند‌.

پوریوسف با بیان اینکه هدف اصلی نشست امروز، تعامل و همکاری بیشتر تشکل‌ها و دولت است، افزود: نشست امروز را نقطه عطفی برای همکاری و تعامل بیشتر دولت و تشکل‌ها تلقی می‌کنیم و امیدواریم به‌لطف خدا و همت و تلاش شما، خیریه‌ها و سمن‌ها با هم متحد شوند و بیشتر به‌عمق مسائل جامعه وارد شوند.

نگاه به نیمه پر لیوان

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مشکلات زیاد است و گاهی مشکل از نگاه ما به مسائل است، گفت: اگر بنا به صحبت کردن درباره معضلات باشد که ساعت‌ها باید بحث کنیم، گاهی باید نیمه پر لیوان را ببینیم بدان معنا که چه باید کرد و مشکل کجاست.

سیدحمید موسوی یادآور شد: ۹۴۲ سمن در ۲۹ موضوع مختلف در استان فعالیت می‌کنند و این نشان می‌دهد که به لحاظ کمی توسعه و رشد خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر در حوزه قانون‌گذاری، دولت دست بخش خصوصی را باز بگذارد و تقویتش کند، بخش خصوصی متکی به‌خود عمل می‌کند و شاهد اتفاق‌های خوبی هستیم.

موسوی افزود: خراسان رضوی دومین استان حاشیه‌نشین کشور است و ۶۶ محله حاشیه‌نشین داریم، در این زمینه به کمک و یاری سمن‌ها و بخش خصوصی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند ما در حال جنگ غیرنظامی با دشمن هستیم و باید آرایش جنگی بگیریم، بیان کرد: حال این سوال پیش می‌آید که بخش خصوصی چقدر در مقابل آسیب‌های اجتماعی آرایش دفاعی و جنگی مناسب گرفته و توانسته مؤثر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری را با هدف اعتماد و افزایش ظرفیت‌های اجتماعی ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مانند طرح نجات که در استان کرمان اجرا شد، ۸ محله از مشهد را انتخاب کرده‌ایم تا این طرح را در آن اجرا کنیم و ۲۰ دستگاه با نقش‌های مجزا برای هرچه بهتر شدن این طرح، تعریف کرده‌ایم.

موسوی گفت: نقش سازمان‌های مردم نهاد به‌مراتب مهم‌تر از دستگاه‌های حکومتی است و امیدواریم با پیگیری، کمک و تلاش‌های مجاهدانه شما بتوانیم مؤثر بوده و سهم خود را در قبال مردم عزیزمان به‌خوبی ایفا کنیم.

بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است

در ادامه مراسم معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به ماده ۵۷ قانون اساسی، گفت: طبق این قانون بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و تمامی مجوزها زیرمجموعه سازمان بهزیستی است.

غلامحسین حقدادی عنوان کرد: در حوزهای آموزش، توانمندسازی، مددکاری و سامان‌دهی حجم عظیمی از خدمت‌رسانی را داشته‌ایم و خود را واجب به انجام تکلیف‌ها و خدمتگزاری به‌مردم می‌دانیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *