راه‌اندازی 600 نیروگاه کوچک خورشیدی در استان

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه نیروگاه‌های کوچک نیز همکاری را با بهزیستی و کمیته امداد آغاز کرده‌ایم و تاکنون 600 نیروگاه کوچک راه‌اندازی شده است.

علی‌رضا رشیدیان در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در شهرک صنعتی توس اظهار کرد: خوشحال هستیم از اینکه امروز در خدمت سرمایه‌گذار، مسئولان اداره برق و سازمان صنعت، معدن و تجارت بودیم و در این روز بزرگترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی را که در شهرک صنعتی توس راه‌اندازی شده را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه این امری بسیار مبارک است، عنوان کرد: به دلیل آنکه که در خراسان رضوی خورشید و باد وجود دارد، بایستی برای آینده به سمت تولید انرژی‌های پاک برویم و دولت نیز در این رابطه در زیمنه ارایه تسهیلات و در اختیار دادن زمین و… حمایت‌‍‌های خوبی انجام داده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر نیروگاه بزرگی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، در حوزه نیروگاه‌های کوچک نیز همکاری را با بهزیستی و کمیته امداد را آغاز کرده‌ایم که 600 نیروگاه کوچک راه‌اندازی شده که آن‌ها نیز احتمالا تا 2000 نیروگاه کوچک خواهد رسید.

رشیدیان افزود: اما مسلما نقشی که نیروگاه‌های بزرگ مانند نیروگاه‌های 100 کیلو واتی دارند، می‌تواند یک بازار جهانی برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران در استان باشد که ما به شدت از این مورد استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر ما بتوانیم تولید انرژی پاک داشته باشیم، برای خودکفایی در تولید برق بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی موثر است، تصریح کرد: علاوه بر آن می‌توان انرژی‌های حاصل از این موضوع را جدا از مصرف داخلی، صادرات کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امید داریم در روزی در بخش سهم تولید انرژی‌های پاک در کشورهای منطقه بازار جدی را برای خود رقم برنیم، بیان کرد: ما از کسانی که برای نیروگاه‌های 100 کیلو وات آمادگی سرمایه‌گذاری داشته باشند، در حوزه واگذاری زمین و تسهیلات همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رشیدیان تاکید کرد: در بعضی از ادارات و سازمان‌های دولتی نیرو‌های خورشیدی کوچک را بر روی پشت‌بام‌های خود بنا کردند. امیدواریم که این کار در تمام واحدهای مختلف شکل بگیرد زیرا هرچقدر ما بتوانیم از انرژی خورشید استفاده بهتری بکنیم مسلما به نفع کشور، محیط‌زیست و هوای پاک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا در نمایشگاه پژوهش دوستان ما در نیروگاه‎های بادی کوچک اقدامات خوبی انجام دادند که امیدوار هستیم این اقدامات نیز به سرانجام برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه نیروگاه‌های خانگی نیز این موضوع را برای کمیته امداد و بهزیستی آغاز کردیم اما برای منازل مردم برنامه خاصی را در نظر نداریم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *