تقاطع غیر همسطح آزادگان کلنگ زنی شد:

آغازاحداث نخستین تقاطع 4 سطحی شمال شرق در مشهد

علی نژاد

عملیات اجرایی و ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان (میدان نمایشگاه) به مناسب روز آزادگان با حضور استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری آغاز و کلنگ زنی شد.

اجرای جزیره های میانی در تقاطع چهارسطحی آزادگان برای حفظ شان شهدا

به گزارش صبح امروز، شهردار مشهد در این مراسم از اجرای جزیره های میانی در تقاطع چهارسطحی آزادگان برای حفظ شان شهدا خبر داد. محمدرضا کلائی افزود: این پروژه در چهارسطح تعریف شده و تلاش می کنیم طی مدت ۲۴ ماه کار را به اتمام برسانیم.
وی با عنوان اینکه مهم‌ترین پروژه در مجموعه ۱۲ پروژه برای تقاطع‌های غیرهمسطح مشهد، پروژه میدان نمایشگاه است، تصریح کرد: ‌به لحاظ موقعیت آتی، موقعیت فعلی و‌ کاربری های مهم این منطقه مثل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، منطقه گردشگری طرقبه-شاندیز، مجموعه چهل بازه و… همه‌ی این‌ها باعث توجه ویژه به این قسمت خواهد بود.
کلائی اظهار کرد: در حال حاضر مردم برای استفاده از این مسیر زمان زیادی در ترافیک تلف می کنند که امیدواریم با این پروژه که در ۴ سطح تعریف شده است، این مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان، اولین پروژه چهار سطحی مشهد است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که طی مدت ۲۴ ماه کار را به اتمام برسانیم.
وی افزود: بنا است طی چند ماه آینده اصلاحاتی در انتهای بولوار وکیل‌آباد اتفاق بیفتد و تقاطع غیرهمسطح مجیدیه-آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای ساکنان شمال غرب اجرایی شود و نباید هیچ مکث ترافیکی‌ نباید در این تقاطع اتفاق بیفتد.
شهردار مشهد به نقاط مهم پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان هم اشاره کرد و افزود: برای مشاور طرح چند نقطه مهم مطرح کرده ایم که بخش هایی زیست محیطی، فرهنگی و بخش هایی هم اجتماعی و ارزشی بود.
وی در خصوص مقبره شهدای دفاع مقدس و بخشی از آرامگاه در این میدان هم تصریح کرد: ضلع غرب میدان نیز به گونه ای طراحی شده که جزیره های میانی در نظر گرفته شود و طبق طرح زیارتگاهی برای شهدا هم باقی بگذارد.
وی اضافه کرد: چند درخت کهنسال که ارزش معنوی و محیط زیستی بالایی داشتند در ضلع شمال شرقی میدان وجود دارد و طرح به گونه ای طراحی شده که صدمه ای به آنها وارد نشود.

ضرورت معرفی مشهد به عنوان شهر نمونه و سالم

هم چنین استاندار خراسان رضوی در این مراسم بر ️لزوم معرفی و تلاش برای ساختن شهر سالم و معرفی مشهد به عنوان شهر نمونه کشوری تاکید کرد.
علیرضا رزم‌حسینی افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور باید در این زمینه پیشتاز باشد، زائران و شهروندان مشهد الرضا (ع) شایستگی این را دارند که در چنین شهری زندگی کنند و یکی‌ از کارهای مهم در این زمینه ایجاد زیرساخت‌های شهری است. همانطور که شهرها در حال توسعه است شهرداران و شوراهای شهر نیز برای توسعه زیر ساخت‌ها باید بیشتر تلاش کنند.
وی ادامه داد: به دنبال یک شهر سالم هستیم که در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دینی و … رشد داشته باشد و مشارکت مردمی را در همه موارد احساس کنیم.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: سعی کنیم در شهر علی بن موسی الرضا (ع) بدون توجه به گرایش سیاسی تنها به فکر ساختن شهر باشیم و تا آنجا که می شود تلاش کنیم طرح هایی برای رشد و توسعه مطرح کنیم.
رزم حسینی به طرح نجات در جهت ساماندهی و حل مشکلات حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: طرح نجات تا هفته های آینده کلید خواهد خورد و در 8 محله حدود 300 هزار نفر را پوشش خواهد داد.

مخالف انعقاد قرارداد به شکل ترک تشریفات هستیم

هم چنین احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: از ابتدای فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری مخالف انعقاد هرگونه قرارداد و مناقصه به صورت ترک تشریفات هستیم؛ مواردی نیز که غیر از این بوده، در فضایی باز و شفاف انجام شده تا همگان نسبت به آن مطلع باشند و در جریان تصمیم‌گیری‌های که به صرفه و صلاح شهر است، قرارگیرند.

وی اظهارکرد: موضوع «شفافیت» یکی از شعارهای اصلی شورای پنجم شهر مشهد بوده که در مراحل ابتدایی این پروژه نیز با انتشار فراخوان عمومی برای جذب پیمانکار تجلی یافت.

وی با بیان اینکه در گام دوم پس از انتشار فراخوان، شرکت های درخواست‌کننده همگی مورد ارزیابی قرار گرفتند و مناقصه بین واجدین شرایط برگزار شد، گفت: پاکت های مناقصه با حضور نمایندگان بخش های مربوطه بازگشایی شد و در نهایت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بعنوان برنده انتخاب شد.

نوروزی افزود: منابع مالی این پروژه 75 درصد غیرنقدی و 25 درصد نیز نقدی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری مخالف انعقاد هرگونه قرارداد به صورت ترک تشریفات هستیم، تصریح کرد: مواردی نیز که غیر از این بوده، در فضایی باز و شفاف انجام شده تا همگان نسبت به آن مطلع باشند و در جریان تصمیم‌گیری‌های که به صرفه و صلاح شهر است، قرارگیرند.

نوروزی گفت: رویکرد اقتصادی شورا به نحوی است که مکانیزم درآمد و هزینه را باهم مورد توجه قرار می‌دهیم تا از این طریق بتوانیم توان شهرداری را برای اجرای پروژه‌ها ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته و در شرایط رکود حاکم بر بخش های مختلف، شهرداری با تمام توان خود پروژه های عمرانی را پیش برد و خوشبختانه هیچکدام به دلیل منابع مالی متوقف نشدند، افزود: در این پروژه نیز بخشی از منابع مورد نیاز، از محل پروژه مجتمع مسکونی و خدماتی مجاور تقاطع آزادگان، تامین خواهد شد؛ با این روش توان شهرداری چند برابر افزایش پیدا کرده و موفق شده منشا خدمات خیلی بهتری شود.

گفتنی است: این پروژه در میدان نمایشگاه با اعتبار پایه 200 میلیارد تومان اجرا و تا دو سال دیگر مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.
احداث این تقاطع 4 سطحی منجر به اتصال چهار محور بزرگ مشهد شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی(میثاق)، بولوار امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دو چپگرد بولوار امام علی(ع) به سمت وکیل آباد و بولوار مهدیه به سمت بولوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی خواهد شد و همچنین از حجم ترافیک نیز کاهش خواهد داد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *