شهردار نیشابور دلایل استعفایش را رسانه ای کرد

شهردار نیشابوربه دلایل استعفای خود اشاره کرد و گفت: از زمانی که کاندیدای پست شهرداری نیشابور بودم شورائیان شرایط مدنظر من را خواستند که در همین راستا شروطی را اعلام نمودم و بخشی از آن‌ها اجرا شد؛ اما علی‌رغم وعده‌های متوالی که داده می‌شد متاسفانه بخشی اجرا نگردید.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بعد از شروع سال دوم شورا موضوعاتی را در همان جلسه اولیه به اعضاء شورا موکدأ اعلام می‌کردم که عدم مداخله برخی اعضاء در حوزه اجرایی شهرداری مورد درخواست من بود.

شهردار نیشابور عنوان کرد: متاسفانه تعداد معدودی از اعضای شورا مداخلاتی را داشتند که در حوزه اختیارات شورا قرار نداشت و بعضأ به شکلی با نیروهای انسانی و همکاران من ارتباط‌گیری کرده و اقدام به گرفتن اطلاعات و… می‌کردند که بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم به این افراد موضوع را متذکر ‌شدم ولی فایده‌ای نداشت.

وی به یکی از درخواست هایش مبنی بر تفویض اختیار و افزایش سقف معاملات اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در جلسه روز گذشته شورای شهر تمامی تفویض صورت گرفته را ملغا اعلام کردند و براین اساس عملا به عنوان شهردار نیشابور دیگر اختیار هیچ هزینه کردی را ندارم به طوری که حتی اگر برای شهرداری بخواهم خودکاری را خریداری کنم باید ابتدا مجوز شورای شهر اخذ شود.

شهردار نیشابور گفت: با وضعیت موجود دیگر نمی‎توان شهری مانند نیشابور با جمعیتی 260 هزار نفری که نقاط بحرانی و حادثه خیزی را دارد، مدیریت کرد از سویی من هم به دنبال یدک کشیدن اسم شهردار نبودم و اگر اختیاری نداشته باشم ترجیح می‎دهم در آن مسند حضور نداشته باشم به همین دلیل استعفای خود را صبح امروز (پنج شنبه) تقدیم ریاست شورای اسلامی شهر نیشابور کردم.

وی افزود: اگر قرار باشد به شهرداری برگردم که امیدوارم این اتفاق نیفتد و اعضا با استعفای من موافقت کنند باید بنا بر قانون اختیارات لازم را داشته و اعضا نیز تعهداتی را که قبلا و در بدو ورود من داده بودند، انجام دهند.

نجفی همچنین خواستار عدم مداخله تعداد معدودی از اعضای شورای اسلامی شهر شد و افزود: این تعداد معدود انتظارات و مداخلات نابه‌جایی از شهرداری دارند.

شهردار نیشابور اظهار کرد: برخی اعضای شورای شهر تصور می‎کنند اگر وعده‌های انتخاباتی داده‌اند شهرداری باید آن‌ها را جامه عمل بپوشاند در صورتی که نه تنها به چنین موضوعی باور و اعتقاد ندارم بلکه شهرداری متعلق به همه بوده و من به عنوان امانتدار اموال عمومی چنین اجازه‎ای ندارم که بخواهم پروژه‌ای را اجرا و یا اقدام خاصی را به عمل آورم که در چارچوب وعده‌های انتخاباتی برخی اعضا بوده است.

وی گفت: همیشه سعی کرده‌ام نه سیاسی فکر و نه سیاسی عمل کنم از سویی امیدوارم اغراض سیاسی در کار نباشد ولی انتخابات را در پیش داریم و حساسیت‌ها در قبل از انتخابات مضاعف می‌شود.

علی نجفی با كسب 6 رای از 9 رای اعضای شورا در شهریور ماه سال 96 به سمت شهردار نيشابور انتخاب شده بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *