ساسان پرکان: عصر جدید فرصتی برای مشهور شدن است

ساسان پرکان، نوجوان چابهاری که در برنامه عصر جدیدحرکات فوق‌العاده ژیمناستیک انجام داد و به دعوت مدیر برنامههای پسران خورشید به این گروه پیوست او را در همایش پیادهروی بزرگ خانوادگی در شهر گلبهار مشهد ملاقات کردیم و بااین نوجوان 16 ساله به گفت و گو نشستیم.

وی در باره نحوه پیوستن به تیم پسران خورشید گفت: بعد ازکسب موفقیت در حرکات ژیمناستیک آقای پرداختی و رودهی بامن صحبت کردند و گفتند که به عضویت  باشگاه مهارت در بیامو به تیم آنان اضافه شوم من هم به خاطر علاقه شدید به حرکاتاین تیم و این که احساس کردم رقبای خیلی خوبی در برنامهعصر جدید وجود دارد و احتمال این که حذف شوم هست. بهجای نمایش های انفرادی به صورت تیمی به اجرای نمایشبپردازم درصد موفقیت های من بیشتر خواهد بود به همین خاطرقبول کردم که در تیم باشگاه مهارت و در جوار بارگاه حضرترضا(ع) پله های موفقیت را طی کنم و خیلی خوشحالم کهتوانستیم با همدلی، وحدت و صمیمتی که در جمع میان ما حاکماست تا مرحله نیمه نهایی صعود کنیم.

با جان و دل در خدمت پسران خورشید هستم

پرکان در باره تمرین در جمع میان پسران خورشید اظهار کرد: روزانه بیش از 3 تا 4ساعت تمرین داریم و این تمرین ها چوندر یک فضای دوست داشتنی انجام می شود خیلی شاد وپرهیجان است و خستگی را احساس نمی کنیم. من با این گروهقرارداد امضاء کردم و تا زمانی که به برنامه من احتیاج داشتهباشند با جان و دل با این گروه هستم.  

وی در باره اجرای برنامه های متنوع در اماکن عمومی و خطراتو حوادث احتمالی گفت: حوادث و خطرات همیشه وجود دارد اماچون آقای پرداختی به عنوان یک مربی همیشه کنار تیم هستندو تمام مراحل تمرین را نظارت می کنند خطری متوجه تیم نمیشود  

وی در باره حمایت مسئولان شهری از برنامه های باشگاهمهارت گفت: مسئولان حمایت می کنند اماکافی نیست اعتقاددارم ما الان شناسنامه و نماینده گروه شاد و با نشاط مشهدمقدس هستیم هر چی مردم و مسئولان از ما حمایت کنند انگیزهما برای اجرای برنامه های شاد ومفرح بیشتر خواهد شدو میتوانیم نتایج قابل قبولی به دست آوریم.

وی در ادامه در باره سابقه اجرای برنامه های ژیمناستیک و اینکه آیا آموزش خاصی در این زمینه دیده است می گوید:به غیراز من، بیشتر خانواده پدری‌ام همگی ژیمناستیک‌کارند و اینحرکات نمایشی برایشان اصلا عجیب نیست. من هم از کودکیبه ژیمناستیک و فوتبال علاقه داشتم.

پرکان در باره ارزیابی داوران و برنامه عصر جدید می گوید: برای من غیر منتظره بود که ساسان از یک شهر دور وارد برنامهعصر جدید شود که البته احسان علیخانی شخصا از من برایحضور در این برنامه دعوت کرد و من هم تمام تلاش خود رابرای موفقیت به کار بستم.  

وی در باره دعوت از وی در فدراسیون ژیمناستیک گفت: دعوتشدم اما از من تست دو و میدانی گرفتند و وقتی اعتراض کردمو توضیح دادم که من دونده نیستم من را از تمرین اخراج کرد ندو دیگر دعوتی از من شند

*خوششانسی غیرمنتظره

پرکان درباره ماجرای ویدئویش که خیلی هم پربازدید شد،می‌گوید‌: «چندوقت قبل در مدرسه، مسابقات فوتسال جام فجربرگزار و تیم ما قهرمان شد. بعد از سوت پایان بازی، من که ازخوشحالی بال درآوردهبودم، در حیاط مدرسه چندبار پشتک زدم. مدیر مدرسه هم که همان موقع از من فیلم می‌گرفت، آن را درفضای مجازی منتشر کرد و چند روز بعد خبر داد که رئیسکمیته ملی المپیک از من دعوت کردهاست تا به تهران بروم. من همکه سرازپا نمی‌شناختم از خوشحالی چندبار دیگر هم پشتکزدم. راست اش را بخواهید هیچوقت فکر نمی‌کردم یک فیلم کوتاهاین‌قدر دیدهشود اما خب این هم یکی از فواید شبکه‌هایاجتماعی است دیگر».

*ژیمناستیک در خون ماست

از ساسان می‌پرسیم این حرکات نمایشی را از کجا یادگرفتهاست؟ جواب میدهد: «راست اش را بخواهید ژیمناستیکدر خون ماست! به غیر از من، بیشتر خانواده پدری‌ام همگیژیمناستیک‌کارند و این حرکات نمایشی برایشان اصلا عجیبنیست. من هم از کودکی به ژیمناستیک و فوتبال علاقه داشتم. البته نه من و نه اعضای خانواده‌ام هیچ وقت در این رشتهآموزشی ندیدیم. این استعداد ذاتی است اما خودمان تلاشکردیم که آن را از دست ندهیم.

وی در باره امکانات و تجهیزات ورزشی در چابهار عنوان میکند: سالن ورزشی اختصاصی نداریم و یک سالن هم قرار بودکه بسازند اما هنوز تکمیل نشده است حتی آقای علیخانی دربرنامه اشاز مسئولان شهری چابهار درخواست کرد که این سالنزودتر ساخته و در اختیار شهروندان قرار گیرد اما متاسفانههنوز از افتتاح سالن خبری نیست.  

وی تصریح کرد: ژابهار ظرفیت و پتانسیل زیاید برای استعدادیابی و نبه پروری است و تمام رشته های ورزشی از جمله فوتبال، والیبال ساحلی رونق زیادی دارد و ورزشکاران خوبی داریم واگر تحت حمایت قرار گیرند کسب موفقیت دور از دسترسنیست.  

ساسان ادامه می‌دهد: «چابهار باشگاه ورزشی ندارد. برایهمین من از چندسال قبل با یکی عموهایم به ساحل دریامیرفتم تا حرکات نمایشی تمرین کنم. البته قبل از این مدتی بهیک سالن کشتی می‌رفتم تا روی تشک‌های کشتی، ژیمناستیکیاد بگیرم اما کم‌کم خاک نرم ساحل برایم حکم باشگاه را پیداکرد. عمویم برای من و بقیه بچه‌های شهر حکم استاد را دارد. اوهم مثل خود ما ژیمناستیک را از جایی و از کسی یاد نگرفته اماهمان چیزی را که بلد است، به ما یاد می‌دهد. چون بچه‌هایشهر ما غریب‌اند و امکانات زیادی ندارند و اگر کسی نباشد کهاستعداد آن‌ها را بشناسد، بیانگیزه می‌شوند».جالب استبدانیدساسان غیر از درس و  ورزش، بعد ازظهرها کار می‌کند.

*همه من را می‌شناسند

وی در باره حسوحال مشهور شدن می‌خندد و می‌گوید: «ازموقعی که آن کلیپ منتشر شد همه مردم، من را می‌شناسند. تاحالا بارها اتفاق افتاده که آدم‌های مختلفی به محل کارم آمده‌ وهمین که من را دیده‌اند تعجبزده سراغم آمده اند تا با همسلفی بگیریم. وقتی به تیم پسران خورشید پیوستم احساسکردم فرصتی برای مشهور شدن است.از وقتی به تهران و به«عصر جدید» رفتم، خیلیها وعده دادند حمایتم کنند. مثلااسپانسر برنامه «عصر جدید» قول داد که حامی‌ام باشد تازمانی که به تیم ملی برسم. مسئولان چابهار هم هرکدام‌شانقول‌هایی داده‌اند که فضایی برای ورزش بچه‌ها فراهم کنند. خداراشکر از همان موقع شرایط خیلی بهتر شدهاست. البتهمقداری طول می‌کشد تا این وعده‌ها عملی شود اما همین کهپیگیر هستند، خوشحالکننده است.

او ادامه می‌دهد: «وقتی به برنامه «عصر جدید» رفتم، همانجاگفتم که خواسته‌ام یک چیز است؛ اینکه یک باشگاه ورزشی درشهرمان راهاندازی شود. چون آرزو دارم که به تیم ملیژیمناستیک بروم و بهجایی برسم که پرچم کشورم را بالا ببرم وبقیه همشهری‌هایم هم به آرزوی‌شان برسند. بچه‌هایی که درشهرهای کوچک و دور زندگی می‌کنند، آنچنان دیده نمی‌شونددرحالی که کارهای جالبی بلدند و استعدادهای زیادی دارند.

خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *