جنگ تمام عیار یحیی و غربی‌ها!

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از کمتر از یک ماه دیگر آغاز میشود که ۳ مربی ایرانی و ۳ مربی خارجی اصلی‌ترین کاندیدایبردن جام قهرمانی به خانه هستند و باید دید از بین استقلال،پرسپولیس، سپاهان، یدیده، ذوب‌آهن و تراکتور کدام تیم جامنوزدهم را بالای سر خواهد برد.

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از کمتر یک ماه دیگر آغازمی‌شود که ۶ مدعی اصلی قهرمانی تقریباً تیم کاملی دارند و بهجز جذب یکی دو بازیکن، تمرکز آن‌ها روی آماده‌سازیقدرتمندتر برای لیگ نوزدهم خواهد بود. پرسپولیس، سپاهان،پدیده، استقلال، ذوب‌آهن و تراکتورسازی تیم‌هایی هستند که بهنظر می‌رسد از همین ابتدا برای قهرمانی بسته شده‌اند و رؤیایبالا بردن جام نوزدهم را در سر دارند.

*پدیده

حفظ یحیی گل‌محمدی از دست فدراسیون و پرسپولیس وهمچنین جذب کاپیتان استقلال، کار بزرگی بود که مشهدی‌هادر ابتدای فصل نقل و انتقالات انجام دهند تا عزم راسخ خودبرای لیگ برتر و نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا رانشان دهند. جدایی جدایی ۲ بازیکن اصلی یعنی مسعود ریگیو محمد قاسمی‌نژاد و جذب چند بازیکن باتجربه و جوان، اینبار رویایی نخستین قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران درسر مشهدی‌ها پرورانده شود. دو بازی دوستانه با سپاهان وسایپا و سفر به ترکیه برای برگزاری اردوی پیش فصل،برنامه‌ای است که شاگردان یحیی برای حضوری قدرتمند درلیگ نوزدهم و پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ترتیب داده‌اند.

*پرسپولیس

قهرمان ۳ دوره اخیر لیگ برتر بالاخره تکلیف نیمکت خود رامشخص کرد و آن را به یک آرژانتینی سپرد. گابریل کالدرون کهسابقه ۲ قهرمانی در لیگ عربستان را دارد کار سختی برایکسب چهارمین عنوان قهرمانی متوالی پرسپولیس را دارد و بایددید می‌تواند از میراث برانکو به خوبی مراقبت کند. تکلیف ۳ بازیکن پرسپولیس یعنی علی علیپور، احمد نورالله‌ی و علیرضابیرانوند که قصد ترک این باشگاه را داشتند مشخص شد وآن‌ها در تمرین روز جمعه پرسپولیس حاضر شدند. جذب یکمدافع و یک مهاجم و البته بستن قرارداد با رضا شکاری جوانپرونده نقل و انتقالاتی سرخ‌ها را می‌بندد تا تیم کالدرون اردویداخلی خود را برگزار کند و آماده لیگ نوزدهم شود.

*سپاهان

مأموریت قلعه‌نویی برای قهرمانی سپاهان در لیگ نوزدهمدشوارتر از سال گذشته است. سپاهان دو مدافع اصلی خود رااز دست داده و تکلیف بهترین مهاجم خود یعنی استنلی کیروش هنوز مشخص نیست. این بازیکن مشتری دست به نقدییعنی تراکتور را دارد و طلایی‌های اصفهان برای حفظ مهاجمخود باید پول خرج کنند. البته جذب چند بازیکن جوان و اضافهکردن ستاره‌ای چون محمدرضا حسینی این امید را بهسپاهانی‌ها داده است تا دوباره با اعتماد به قلعه‌نویی ششمینقهرمانی خود در لیگ برتر را هم کسب کنند. طلایی‌پوشان زایندهرود برای قهرمانی به فکر خطوط هجومی خود هستند و مذاکرهبا وحید امیری نشان از این دارد که بهترین خط حمله فصلگذشته باز هم خواهان نمایش بازی‌هایی هجومی توأم با عنوانقهرمانی است.

*استقلال

تغییر فاز آبی‌ها از آلمانی به ایتالیایی و فعالیت پر سر و صدادر نقل و انتقالات، نشان‌دهنده این است که می‌خواهند به سلطه۳ ساله رقیب دیرینه پایان دهند و بعد از ۶ سال، این نیمه‌یآبی‌پوش پایتخت باشد که جام را بالای سر می‌برد. مسعودریگی، علی دشتی، سیاوش یزدانی و البته سپردن نیمکت بهاستراماچونی ایتالیایی اردوی آبی‌ها را وارد فضای جدیدیکرده و با رفتن رحمتی، حیدری و منتظری و همچنین تمدیدقرارداد احتمالی چشمی حاشیه‌های این تیم کمتر از پیش شدهاست تا آتزوری‌های ایران به دنبال پنجمین قهرمانی خود درتاریخ لیگ برتر باشند.

*تراکتور

اعتماد مجدد به یک ترکیه‌ای، خیال تبریزی‌ها را از بابت مربیراحت کرده است و خرید ستاره‌های ملی‌پوشی مانند خانزاده ومظاهری و حفظ بازیکنی چون مسعود شجاعی بود. البته رفتنمحمد طیبی و آنتونی استوکس باعث شد تا ضعف‌هایی در اینتیم به وجود بیاید. البته زنوزی مالک متمول این باشگاه باپیشنهاداتی به وحید امیری و استنلی کی‌روش به دنبال رفعمشکلات خط حمله خود است. چند مدافع خارجی برایجایگزینی طیبی نیز روز چهارشنبه به دفتر این مالک رفتند تا درصورت رضایت دنیزلی، در لیگ نوزدهم پیراهن قرمز تراکتور رابر تن کنند. پس از جذب بازیکن، شاگردان دنیزلی به ازمیرخواهند رفت و ۳ و یا ۴ دیدار دوستانه در این کشور برگزارخواهند کرد.

*ذوب‌آهن

عملکرد خوب منصوریان در در ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا و۱۰ هفته پایانی لیگ هجدهم باعث شد تا روی این تیم به عنوانیکی از مدعیان قهرمانی و یا حداقل مدعی کسب سهمیهآسیایی حساب شود. تنها نماینده باقی مانده ایران در لیگقهرمانان آسیا به صورت چراغ خاموش در فصل نقل و انتقالاتجلو رفته است و آن‌ها تاثیرگذارترین بازیکنان خود یعنیمحمدرضا حسینی و رشید مظاهری را هم از دست داده‌اند. البته تمدید قرارداد ۲ ساله ارسلان مطهری مانع از ضعیف‌ترشدن سبزهای اصفهانی شده است اما به نظر می‌رسد بابرگشت سعید آذری به ایران، این تیم فعالیتش را در بازار نقل وانتقالات از سر بگیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *