جزییات ممنوعیت لیگ‌برتری‌ها از ثبت نقل‌ و انتقالات

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ثبتقرارداد و نقل و انتقالات جدید باشگاه‌ها منوط به اخذ مجوزتسویه حساب تعهدات فصول گذشته از سوی این کمیته است.

جمشید نورشرق، درباره ممنوعیت ثبت قراردادهای جدید ۱۴ تیملیگ‌برتری به جز تیم‌های سپاهان و ذوب آهن برای شرکت درلیگ نوزدهم، گفت: این اقدام در ادامه موارد بازدارنده از تجمیعبدهی تیم‌ها است که از فصل قبل شروع کردیم و اعلام کردیم کهثبت قراردادهای بازیکنان و نقل انتقالات جدید در سازمان لیگو هیأت‌های فوتبال منوط به تسویه حساب کامل تعهداتباشگاه‌ها در فصل گذشته است و حتی با تسویه قسمتی ازتعهدات تیم‌ها هم این مجوز صادر نمی‌شود.

*ثبت قراردادهای جدید منوط به اخذ مجوز تسویه حسابتعهدات فصول قبل است

وی یادآور شد: البته این حکم ممنوعیت و محرومیت نیست بلکهدر حقیقت وقتی باشگاه‌ها می‌خواهند قرارداد جدید ثبت کنند،باید گواهی تسویه حساب را از کمیته تعیین وضعیت فدراسیونفوتبال اخذ کنند. این موضوع به نفع باشگاه‌ها هم هست که درحقیقت وضعیت مالی خود روشن می‌کنند و برای آینده بامشکلات و دیون مختلف مواجه نمی‌شوند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بدهی‌های انباشت شده و تلّی از دیون انضباطی، میراثی استکه از مدیریتی به مدیریت دیگر می‌رسد و روز به روز کارباشگاه‌ها را سخت می‌کند اما با اخذ این مجوز که منوط بهتسویه حساب تعهدات تیم‌ها است، مشکلی وجود نخواهدداشت.

نورشرق درباره جزئیات و مبلغ بدهی تیم‌ها برای تسویه حساببا بازیکنان و مربیان جهت اخذ این مجوز گفت: من اسم نمی‌برمولی جزئیات لازم برای هر باشگاهی وجود دارد. می‌توانیمجزئیات بیشتری از پرونده‌های منجر به صدور احکام قطعی ازکمیته تعیین وضعیت در خدمت تیم‌ها قرار دهیم. این آرا درگذشته به تیم‌ها ابلاغ شده و در جریان هستند. این احکامقطعیت یافته مسیر و تشریفات قانونی را طی کردند و ثبتقرارداد و نقل‌وانتقالات منوط به تسویه حساب این مسائل است.

*نقل و انتقال باشگاه‌های بدهکار ممنوع شد

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از تعامل این کمیتهبا سازمان لیگ و هیأت‌های فوتبال در نقل و انتقال تیم‌ها وباشگاه‌ها خبر داد و افزود: به سازمان لیگ و هیأت‌های محترمفوتبال اعلام کردیم هر گونه نقل‌وانتقال باشگاه‌ها و تیم‌هایفوتبال منوط به این است که کمیته تعیین وضعیت فدراسیونگواهی تسویه تعهدات صادر کرده باشد و اثری از هیچ گونهدیون و مشکلی نباشد.

وی تاکید کرد: مجموعه فدراسیون فوتبال پشت این تصمیماتاست و نقل و انتقالات ثبت نمی‌شود و باشگاهی هم جابه‌جانخواهد شد مگر اینکه تسویه حساب تعهدات خود را فراهم کند.

*قراردادهای سفید امضا ثبت نمی‌شوند

نورشرق همچنین به جلوگیری از ثبت قراردادهای سفید امضامیان برخی از بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها اشاره کرد وگفت: ثبت هر نوع قرارداد سفید و بدون درج مبلغ به کلی ممنوعشده است. مطلقاً قرارداد سفید را نباید ثبت کنند. این موضوعجز نقاط مشکل آفرین در فوتبال است که دعاوی زیادی در اینزمینه مطرح می‌شود. ثبت قراردادهای سفید بدون درج مبلغممنوع است.

*طرحی برای جلوگیری از قراردادهای پنهانی در باشگاه‌ها وفرار از مالیات

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به مشکل دیگری دربحث ثبت قراردادها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از قراردادهابا مبلغ کمتر در سازمان لیگ و هیأت‌های فوتبال ثبت می‌شود وقرارداد دیگری میان بازیکن و باشگاه وجود دارد که دارای مبلغبیشتری است. ما قراردادی را به رسمیت می‌شناسیم که درمراجع قانونی ثبت شده باشد. از سازمان لیگ و هیأت‌هایفوتبال خواستیم که این موضوع به اطلاع ذی‌نفعان قضیه ازبازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها برسانند که بدانند که امضا دوقرارداد با دو مبلغ مختلف با هر توجیهی به ضررشان تماممی‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب قراردادها با مبلغ کمتر بهثبت می‌رسد و با مبلغ بیشتری نزد طرفین باقی می‌ماند، برایجلوگیری از تعارض قراردادها و حمایت و تبعیت عرصه فوتبالکشور از نظام مالیاتی، این موضوع را دنبال می‌کنیم.

*مجوز حرفه‌ای AFC منوط به روشن شدن وضعیت مالیباشگاه‌ها است

نورشرق همچنین درباره صدور مجوزه حرفه‌ای از سوی AFCبرای تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، اظهارکرد: در راستای مجوز حرفه‌ای‌گری به دنبال اجرای این قوانینبازدارنده هستیم. شرایط و ضوابط باشگاه‌ها و روشن شدنوضعیت مالی و جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و انتقال از فصلفوتبال به فوتبال دیگری از عوامل منجر به احراز مجوز حرفه‌ایAFC می‌شود. به طور شفاف مطابق با ضوابط AFC و فیفاحرکت می‌کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *