تصمیم گیری درباره طرح ترافیک اطراف حرم در انتظار جلسه تولیت و شهردار

در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و تولیت آستان قدس رضوی، طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر نهایی خواهد شد.
به گزارش صبح امروز، خلیل‌ا… کاظمی، معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در این خصوص گفت: در مدیریت جدید آستان قدس رضوی، روابط مدیریت شهری با آستان قدس تقویت شده و جلسات کارشناسی متعددی در خصوص رفع مشکلات ترافیکی برگزار شده است.
وی افزود: در حال حاضر جلسات کارشناسی انجام و هفته آینده جمع‌بندی و تصمیمات نهایی در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی گرفته خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه امکان عریض کردن خیابان‌های پیرامون حرم مطهر و توسعه تردد خودروهای شخصی وجود ندارد، اظهار کرد: حدود 30 درصد از خودروهایی که باعث ترافیک هسته مرکزی شهر و معابر پیرامون حرم مطهر می‌شوند، عبوری هستند لذا می‌شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مسیر این خودروها تغییر کرده و از خیابان‌های اطراف استفاده کنند.
کاظمی تصریح کرد: طرح دیگر ایجاد پارکینگ در ورودی معابر اصلی منتهی به حرم مطهر است تا زائران و مجاوران خودروهای شخصی خود را پارک کرده و با استفاده از حمل و نقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: بر این اساس باید هم سیستم حمل و نقل عمومی در این محدوده تقویت و پارکینگ‌های مورد نیاز نیز احداث شود.
وی گفت: برنامه سوم نیز که تکمیل کننده مثلث طرح ترافیکی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر است محدودیت تردد خودروهای شخصی با در نظر گرفتن تسهیل رفت و آمد ساکنان این محدوده است که پس از احداث پارکینگ‌ها اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که در مجموع به 9000 تا 10 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم، اضافه کرد: این تعداد فضای پارک باید در محدوده میدان شهدا، شهید گمنام، بولوار وحدت، هفده شهریور و میدان بسیج یا چهارراه دانش احداث شود.
کاظمی تصریح کرد: بر این اساس شهرداری مشهد عملیات احداث یک پارکینگ با ظرفیت پارک هزار خودرو در میدان شهدا و پارکینگی را در بولوار وحدت امسال آغاز خواهد کرد و در کنار آن پارکینگ آرمان در محدوده میدان هفده شهریور نیز آماده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد افزود: اکنون نیز در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای احداث دو پارکینگ دیگر در خیابان امام رضا(ع) و شهید گمنام (طبرسی) هستیم که با احداث این پارکینگ‌ها بخشی از مشکلات ترافیک هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: جلسات کارشناسی با آستان قدس برگزار و هفته آینده جمع‌بندی و تصمیمات نهایی در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی انجام خواهدشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *