بیت کویین متهم خاموشی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: وزیر نیرو باید بهمسئله مصرف برق مزارع بیت‌کوین ورود کند و هرچه سریع‌تر آیین‌نامه اصلاحتعرفه‌های برق بیت‌کوین آماده شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بااشاره به اینکه افزایش فعالیت بیت‌کوین‌ها (تولید ارز دیجیتالی) مصرف برقرا در کشور بالا برده است، گفت: درقانون هدفمندی‌ کردن یارانه‌هابه دولتاجازه داده شده است تفاوت منطقی میان قیمت مصرف انرژی کم‌مصرف‌ها وپرمصرف‌ها قائل شود اما اکنون بسیاری از واحدهای اقتصادی با برق ارزانکشور سودهای اقتصادی بالایی کسب می‌کنند.

انرژی برق به‌دلیل عدم نظارت بر مصرف در حال هدر رفتن است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل عدمنظارت بر مصرف برق، این انرژی در حال هدر رفتن است، ادامه داد: برخیاز واحدهای اقتصادی با پرداخت منطقی هزینه برق مصرفی دچار مشکلنمی‌شوند چراکه درآمد بالایی داشته و توان پرداخت این هزینه را دارند و درمقابل عدم دریافت این هزینه از آن‌ها موجب سودجویی و آسیب به صنعتکشور شده است.

وزیر نیرو به مسئله مصرف برق مزارع بیت‌کوین ورود کند

وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو باید به مسئله مصرف برق مزارع بیت‌کوینورود کند و هرچه سریع‌تر آیین‌نامه اصلاح تعرفه‌های برق بیت‌کوین آمده شود،افزود: دولت قدرت‌ شناسایی این مراکز را دارد و باید از این قدرت خود برایاعمال قانون استفاده کنند.

قیمت برق بیت‌کوین‌ها منطقی شود

وی ادامه داد: قرار نیست فعالیت بیت‌کوین‌ها تعطیل کنیم بلکه باید قیمت برقآن‌ها منطقی شود تا این مشکل جدید ایجاده شده در حوزه برق حل شده و ازخاموشی‌ها آن هم در فصل تابستان ممانعت شود.

صنعت برق ایران به دلیل عدم بازسازی تجهیزات دچار فرسودگی وبازدهی پایین شده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه صنعتبرق ایران به دلیل عدم بازسازی و بروزرسانی تجهیزات طی سال‌های اخیردچار فرسودگی و بازدهی پایین شده است، اضافه کرد: این فرسودگیهدررفت انرژی و بهره برداری پایین در صنعت برق کشور منجر شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *