رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی استان ابقا شد

محمدرضا خوش باطن با کسب اکثریت آرا به مدت 4 سال دیگردر سمت ریاست هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلیخراسان رضوی ابقا شد.

مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومیمحلی خراسان رضوی ابقای رضوی با حضور جعفری رئیسفدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی، فتاحیمدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نماینده ورزشکاران،باشگاه ها، مربیان، داوران، شهرستان‌ها و دیگر اعضا در ادارهکل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

در این انتخابات محمدرضا خوش باطن و سیدمحسن پورتقی بهعنوان کاندیدا مطرح شدند.

در پایان این جلسه پس از رای گیری از اعضای مجمعانتخابی، محمدرضا خوش باطن موفق شد با کسب ۱۷رای ازمجموع ۱۷ رای اخذ شده، به مدت چهار سال ریاست هیاتورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی را برعهده بگیرد.

محمدرضا خوش باطن اسفند سال 1393 هم با اخذ 16 رای از16 نفر اعضای مجمع، برای چهار سال به عنوان رئیس اینهیات انتخاب شده بود.

*روند رو به رشد فدراسیون بازی‌های بومی و محلی

فرزاد فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درمجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی ومحلی استان ضمن تشکر از زحمات جعفری، رئیس اینفدارسیون اظهار کرد: با توجه به ارتباط سازنده ای که بینفدراسیون‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، وزارتورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان به وجود آمده،روند رو به رشدی را در این فدارسیون شاهد بوده ایم.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر برنامه های ویژه ای که دربعد قهرمانی و همگانی داریم، در بحث زیر ساخت ها نیز بابرنامه ریزی های مناسب و حمایت وزیر ورزش و جوانان واستاندار خراسان رضوی، سال تاریخی را برای ورزش استانرقم خواهیم زد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: در سالجاری بالغ بر 91 پروژه را افتتاح خواهیم کرد که حدود 50 درصد از این پروژه ها در روستا ها به بهره برداری می‌رسد.

فتاحی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده توجه دولت و وزارتورزش و جوانان به مناطق روستایی است چرا که یکی از مهمترین کارهایی که می‌توان نشاط و سلامتی روحی و جسمی راایجاد کرد، همین مکان های ورزشی است.

وی ضمن تشکر از فرمانداران و دهیاران استان بیان کرد: علاوهبر این 90 پروژه که وزارت و اداره کل ورزش وجوانان  در دستدارند، دهیاران در روستا ها بیش از 30 پروژه را افتتاحخواهندکرد که این کار بسیار بزرگی بوده و شایسته تقدیراست.

*30 خانه ورزش روستایی را تجهیز و راه‌اندازی کردیم

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در سالگذشته با تامین اعتبار لازم، 144 خانه ورزش روستایی راافتتاح کردیم، همچنین از ابتدای سال جاری نیز 30 خانه ورزشروستایی دیگر را تجهیز و راه اندازی کردیم و بزودی 30 خانه وتا پایان سال جاری 100 خانه دیگر را تجهیز خواهیم کرد.

فتاحی بیان کرد: 10 خانه ورزش محله را در حاشیه شهر مشهدافتتاح کردیم که نظارت بر فعالیت آن ها در محله بسیار مهماست و این فعالیت دولت باید به درستی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: مسابقات بین خانه های ورزش روستایی یکی ازفعالیت های بسیار خوب است که علاوه بر پویایی خانه هایورزش روستایی برای حفظ و ادامه کار آن ها در روستا ها موثرمی‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در سالجاری 2 رویداد بین المللی در استان خواهیم داشت، گفت: اولیندوره جام بین المللی کشتی چوخه به میزبانی خراسان رضوی درشهریور ماه برگزار می‌شود که باید به سمت برگزاری این گونهرویداد ها برویم.

فتاحی در خصوص بحث استعدادیابی عنوان کرد: آموزش وپرورش می‌تواند نقش موثری در بازی های بومی محلی ایفا کندو با توجه به ظرفیت مناسبی که مدارس روستا ها وجود دارد‌،می‌توانیم استعداد های بزرگی را کشف کنیم.

وی در پایان گفت: تا پایان تیر ماه مجامعی که به صورتسرپرستی اداره می‌شوند، برگزار و رئیس آن ها انتخاب خواهدشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *