اهدای ۲هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش بهزیستی

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای فعالیت سازمان بهزیستی تا کنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شده که از این تعداد ۷۵ هزار واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید به مددجویان بهزیستی تحویل شده است.

 

به گزارش روزنامه “صبح امروز” محمد شریعتمداری در مراسم تجلیلاز خیرین سازمان بهزیستی که صبح پنجشنبه در محل هتل الغدیرمشهد بر گزار شد افزود: امروز در وزارت تعاون، سازمان بهزیستی و سازمان‌های حمایتی گوش شنوا برای شنیدن وجود دارد و وظیفه ما برداشتن سنگ از پیش پای شما خیرین و کمک به آنها برای انجام کار خیر است.

وی تصریح کرد: امروز برای یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی با رعایت بعد خانوار مستمری ماهیانه واریز می‌شود که تا پیش از این صرفاً برای فرد معلول این خانوارها واریز می‌شد.

شریعت‌مداری ابراز کرد: وی یادآور شد: برآورد اولیه برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان کشور ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است که البته با احتساب افزایش اخیر قیمت‌ها این میزان افزایش هم یافته است.

وی توضیح داد: سازمان بهزیستی ۲۰ هزار نفر مستمری بگیر دارد که از این میان نیز مددجویانی هستند که یارانه دریافت نمی‌کنن.

 

وی در خصوص خانوار های دارای ۲ معلول به بالا بیان  کرد: تا کنون ۱۴ هزار و ۳۵۸ خانوار دارای ۲ معلول به بالا شناسایی شده  که بر اساس شرایطی که در کشور وجود دارد به طور طبیعی افزایش پیدامی کند که ۶هزار و۲۵۰ واحد مسکونی تا کنون به این عزیزان تحویلشده که بخشی از آن باکمک خیرین بوده است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تبیین کرد:  در این واحد های مسکونی با اعتبار حدود۳۰ میلیارد تومان سازمان بهزیستی و ۶۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی هزینه شده و مابقی هزینه را خیرین تقبل کردند.

 

وی ابراز کرد: در سال گذشته  ۸۶۲ میلیارد تومان از کمک خیرین به حساب سازمان بهزیستی واریز شده ، که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است ، و پیش بینی ما این است که در سال جاری به ۱هزار و ۱۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

 

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما مسولین به شرطیشایسته قدر شناسی مردم هستیم ، که قدر مردم را بدانیم و به اینموضوع توجه داشته باشیم که عده ی زیادی از مردم در جامع زندگیمی کنند که نیازمند این هستند که چه در شرایطی که تصمیم جمعیمیگیریم و چه در شرایطی که تصمیم فردی میگیریم اینتصمیمات بر روی زندگی آنان تاثیر منفی نگذارد.

اشتغال زایی برای ۹۳ هزار نفر از اقشار نیازمند درسال ۹۷

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی کشور گفت: یکی از مهم ترین برنامه های دولت در حوزه ی اشتغال فراگیر موضوع توان مند سازی اقشار نیازمند، در حوزه کار و اشتغال است.

محمد شریعت مداری افزود: باتوجه به امر توان‌مند سازی اقشار نیازمند موضوع مشاغل خانگی در سال گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است، و ۲۷۰ هزار نفر از این افراد برای مشاغل خانگی ثبت نام نمودند که ۹۳ هزار نفر آن ها در سال ۹۷ دارای شغل در خانه شدند.

وی تصریح کرد: زنجیره ی تولید محصول در این فعالیت ها تا رساندن آن به بازار توسط نمایشگاه های ۴۳۲ گانه که در سطح کشور برگزار شده است با قوت بیشتر در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا کرده است، تا دسترسی به بازار برای کسانی که تحت پوشش فعالیت هایتمام محصولی قرار می گیرند فراهم و محصولاتی را که تولید میکنند به بازار راه یابد وبه این ترتیب شرایط برای کار مطلوب تر شود.

شریعت مداری در ادامه سخنان خود در زمینه توان‌مند سازی افراد نیازمند اظهار کرد:  در مورد توان مند سازی مجموعه هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفین و بنیادشهید تسهیم منابع بانکی ارزان قیمت برای توسعه فعالیت هایاشتغال زا مبلغ ۳هزار و ۵۰۰میلیار تومان به طور جدا گانه اختصاص داده شده است که این مبلغ صرف توان مند سازی و کار آفرینی در حوزه ی افرادی می شود که تحت پوشش فعالیت های این سازمان ها می شوند.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود نوید داد : تمام اعضای خانواده ی افراد معلول که علاقه مند به هنر آموزی هستند تحت آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرند.

کار ما تسهیل خیررسانی این افراد است

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افرادی که در جامعه کارهای خیر انجام می‌دهند، گفت: این افراد مافوق بشرند، اصلا با حساب کتاب ما آدم‌ها این همه خوبی نمی‌خواند.

وحید قبادی دانا بیان کرد: معلولیت از ما و عزیزانمان دور نیست، هر لحظه ممکن است بر اثر یک حادثه این اتفاق برای ما رخ دهد، بنابراین، باید در هر جایگاهی هستیم شرایط را برای زندگی بهتر و راحت‌تر این عزیزان فراهم کنیم.

اختصاص 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان

معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر ما بحث هدفمند سازی یارانه‌ها را مطرح می‌کنیم جای درست هزینه شدنش جامعه معلولان است.

حمید پوراصغری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه سال جاری برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان از مهم‌ترین خواسته های این قشر بوده که در این راستا این میزان اعتبار اختصاص یافته و امید است سازمان بهزیستی بتواند با بهره‌وری کامل، حداکثر خدمات را از این طریق به جامعه معلولان ارائه دهد.

معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه قانون حمایت از معلولان باید اجرایی شود، گفت: ما هم در سازمان برنامه و بودجه در حد اعتبارات مقدور سال جاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک بسته خدمت برای معلولان در نظر گرفتیم.

پوراصغری با بیان اینکه سال‌های سال خانواده‌های پشت نوبت داشتیم که تحت حمایت قرار نمی‌گرفتند، گفت: سال ۹۷ تعداد خانواده‌های متقاضی برای حمایت شدن از طرف سازمان بهزیستی، تقریبا دو برابر شده و تمامی آنها پوشش و حمایت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای بین‌المللی معلولیت در دنیا ۱۰ درصد هر جامعه است و ۲ درصد از این رقم، معلولیت خیلی شدیدی دارند، اضافه کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که از خانواده‌ای معلولان غفلت نکنیم، در بحث خدمات و حمایت‌هایی که باید داشته باشیم قریب ۲۵ برنامه در قالب قانون بودجه مانند زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگاناجتماعی و سالمندان در نظر گرفته‌ایم، اما این کافی نیست و همراهی شما خیرین را می‌طلبد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *