از پرونده ارزی 9 میلیارد ریالی تا ویزیت 60 میلیونی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بزرگترین پرونده‌ای که از اینصنوف اطراف حرم منجر به رای شد، 9 میلیارد ریال بود که رای آن نیز اجراشد.

حمیدرضا کریم روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بهمناسبت هفته قوه قضاییه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اظهار کرد: سازمان تعزیرات به عنوان یک مرجع اختصاصی در سه حوزه صلاحیتی،قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و تخلفات اقتصادی و صنفی ایفای نقشمی‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی آخرین حلقه از زنجیره مبارزه باتخلف اقتصادی است، ادامه داد: بر همین مبنا نظارت بر فرآیند عرضهمایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات وجرایم مربوطه را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: این امر در حالی است کهاقدامات ما در واقع به نوعی فراسازمانی است؛ چراکه این نظارت و بازرسیبا تعزیرات نبوده بلکه با دستگاه‌های متولی است.

کریم خاطرنشان کرد: ما در واقع محکمه صدور حکم و اجرای مجازات هستیمولی در شرایط فعلی قابل به مرزبندی نبوده و  در دفاع از حقوق شهروندی ازهیچ اموری دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال 97 حدود 40 هزار و 672 فقره پرونده وارده و 43 هزار و 261 مورد نیز پرونده مختومه داشته‌ایم که درصد عملکرد ما 106 درصد بوده است، همچنین در بخش اجرای احکام نیز 34 هزار و 958 فقرهوارده و 37 هزار و 175 فقره هم مختومه داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکید کرد: در سه ماهه ابتداییسال 98 نیز 10 هزار و 972 پرونده وارده و 10 هزار و 283 فقره هم پروندهمختومه داشته‌ایم که در بخش اجرای احکام در سال جاری شاهد عملکرد110 درصدی بوده‌ایم.

کریم اضافه کرد: مهم‌ترین پرونده‌های ما در این مدت شامل تلفن همراه،هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، آژانس‌ها و ارزی بوده که پرونده‌های ارزی مهم‌ترین وکلان‌ترین پرونده‌های کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته فقط یک مورد از پرونده‌های ما در بخش ارزیحدود  471 میلیارد تومان بوده که این پرونده یکی از موارد مهم کشوری استکه به آن به نحو احسن رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال 97 پرونده‌هایارزی بسیاری داشته‌ایم، یکی از این پرونده‌ها مربوط به خرید و فروشمغازه‌های اطراف حرم بوده که زوار خارجی با ارز خرید خود را انجاممی‌دادند و طبق قانون خرید و فروش ارز به نوعی جرم تلقی می‌شود ومتاسفانه بسیاری از صنوف اطراف حرم هم نسبت به این موضوع اطلاعینداشتند و به خرید و فروش اجناس در قبال ارز دریافتی از زائرین اقداممی‌کردند که در نهایت با ماموران بازرسی ما روبه‌رو می‌شدند، بزرگترینپرونده‌ای که از این صنوف منجر به رای شد، 9 میلیارد ریال بود که رای آننیز اجرا شد.

کریم در خصوص حضور دلالان ارزی در اطراف خیابان ارگ، گفت: اینتجمع و خرید و فروش ارز نیز کاملا تخلف بوده و اثبات آن در جهت صدوراجرای مجازات کار مشکلی بود، با دادستان هماهنگی صورت گرفته، بهطوری که در حال حاضر در اطراف بانک ملی دوربین نصب شده و ایندوربین‌ها ثابت می‌کند که هر کس در این مکان به خرید و فروش ارز بپردازد،دچار تخلف شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هم پرونده‌های ارزی به ارزش 78 میلیون و 355 هزار انواع ارز به این اداره کل وارد شده است. این ارزهاتحویل بانک ملی و از آن جا به بانک مرکزی انتقال داده می‌شود و در نهایتبه نفع دولت ضبط خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه موضوع صیانتاز حقوق و سلامت مردم بسیار برای ما حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: ما کمتر شاهد شکایات از سوی شهروندان خارجی هستیم؛ اما شکایات ازسوی زائران داخلی بر خلاف خارجی به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته از مراکز درمانی و بهداشتی درهفته های اخیر پرونده تخلفی مشاهده کردیم که به جای دریافت ۱۵۰ هزارریال ویزیت از افراد خارجی، ۶۰ میلیون ریال به عنوان ویزیت گرفته شده کهاین مرکز متخلف مهر و موم و پرونده تخلف نیز تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: ما برای رفاه حال زائرینکانکسی را تهیه و آن را در اطراف حرم قرار دادیم تا زائرین بتوانند به مسائلخود را پیگیری کنند اما شهرداری اجازه استقرار این کانکس را نمی‌دهد.

کریم در خصوص نظارت‌های صورت گرفته در بخش فرودگاه‌، راه‌آهن وترمینال، بیان کرد: در این بخش موضوع عقد قرارداد کرایه برای دریافت غرفهاز مبالغ زیادی برخوردار است، اما با این وجود ما در بخش نظارت بر اینامکان به صورت جد ورود پیدا کردیم.

وی در خصوص تخلف در آرایشگاه‌های زنانه نیز، گفت: تعداد پرونده‌هایوارده مربوط به این بخش در سال گذشته ۳۰۴ فقره و تعداد پرونده‌هایمختومه نیز ۳۳۵ فقره بود. همچنین میزان محکومیت این پرونده‌ها نیز ۴۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین تاکنون شرکت “سینا بهداشتنیز تخلفات متعددی نظیر قاچاق، گرانفروشی ومرتکبشده و تا به الان حدود ۳۲ فقره پرونده برای این شرکت در اداره کل تعزیراتتشکیل شده است.

کریم در خصوص رسیدگی به پرونده احتکار 9 هزار یخچال فریزر در مشهدنیز، تاکید کرد: این پرونده باید در فرآیند دادرسی رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: فرآینده این پرونده بسیار پاک و تعریف شده و قانونی است. این پرونده در شعبه 12 ما در مرحله تحقیق و دادرسی قرار دارد و زمانی کهرای آن قطعی شود ما می‌توانیم نتیجه را اعلام کنیم، در حال حاضر که اینپرونده در حالت تحقیق قرار دارد بنده نسبت به آن هیچگونه اظهار نظرینمی‌توانم انجام دهم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در خصوص میزان پرونده‌هایاحتکاری در سال 97، تصریح کرد: 124 پرونده احتکاری در این سالداشته‌ایم که حدود 109 مورد آن مختومه و 16 مورد آن در نوبت رسیدگی قراردارد.

سرویس اقتصادی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *