اولین نشست کتاب خوان ویژه بانوان مدیر خراسان رضوی

اولین نشست کتاب خوان ویژه بانوان مدیر استان خراسان رضوی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری اداره کل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با معرفی شش کتاب برگزار شد.
به گزارش صبح امروز، اولین نشست کتاب خوان بانوان مدیر استان خراسان رضوی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با همکاری اداره کل زنان و خانواده استانداری در محل سالن شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: حضور گرم و استقبال دفتر امور بانوان استانداری در برگزاری اولین نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان مدیر خراسان رضوی تقدیرو تشکر دارد.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: نشست کتاب خوان برنامه‌ای فرهنگی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است که با حضور نویسندگان و اهل مطالعه، کتاب‌های نوشته شده و خوانده شده افراد، به اشتراک گذاشته شده و بدین ترتیب کتاب‌های خوب و آسان و تاثیر‌گذار در جمع‌های عمومی معرفی می‌شود.
وی با اشاره به آمارها از میزان مطالعه در بین زنان شاغل وخانه دار گفت: در حالت کلی زنان بیشتراز مردان کتاب می‌خوانند و این امر رسالت ما را در استفاده از این ظرفیت بزرگ زنان کتاب خوان و اهل مطالعه بیشتر می کند.
وی با اشاره به شرکت عضو بانوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست کتاب‌خوان بانوان مدیر استان ابراز امیدواری کرد که نشست کتاب خوان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد درآینده‌ای نزدیک برگزار شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی همچنین از اجرای طرح شهروند کتاب‌خوان خبر داد و یادآور شد: اگر برای کتاب‌خوانی در جامعه کارگزارانی درنظر گرفته شود مسلما زنان مهمترین کارگزاران کتاب‌خوانی در خانواده‌ها هستند.
در ادامه این مراسم فرشته سلجوقی مدیرکل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: اقدام خلاقانه و ابتکاری و نوآورانه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری نشست کتاب خوان ویژه بانوان مدیر،حرکتی درست و قابل تقدیر است و به همین خاطر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم حمایت و پشتیبانی و کمک خود را از این فعالیت فرهنگی دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: با اشاره به تقارن این جلسه با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: این بانوی فرهیخته با اخلاص کامل با حمایت معنوی و اقتصادی از رسول مکرم اسلام(ص) نقشی بی دلیل در عبور نهال نوپای اسلام از بحران‌های سال‌های ابتدایی تا تشکیل حکومت اسلامی داشت و حمایت اقتصادی او در ترویج اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تعیین مهریه توسط حضرت خدیجه(س)، تفویض اختیار تمام ثروت به همسر و اعتماد کامل ایشان به حضرت رسول از جمله مواردی است که با درایت حضرت خدیجه زمینه را برای استفاده این ثروت در جهت پیشبرد اهداف رسالت هموار ساخت و حضرت رسول هم توانستند از این منابع مالی در جهت آزادی اسیران، کمک به یتیمان ودرماندگان و تحمل شرایط سخت ایام حصر در شعب ابوطالب بهره ببرند.
وی با اشاره به لزوم توجه زنان شاغل به کتاب و کتاب‌خوانی برای حضور موفق در مجامع و جایگاه‌های مدیریتی گفت: متاسفانه الگوی استفاده از فضای مجازی نشان می‌دهد اکثر زنان خانه‌دار به جای گرایش به کتاب و کتاب‌خوانی در ایام فراغت خود به حضور در فضای مجازی می‌پردازند که جا دارد در راستای بهبود این وضعیت و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین زنان خانه‌دار اقدامات گسترده‌تری انجام شود.
وی در ادامه به عنوان یکی از مدیران بانوی استان به معرفی کتاب گوهرشاد و اقدامات موثر و تاثیرگذار وی در توسعه و گسترش اسلام و تشیع در حکومت گورکانی پرداخت.
در ادامه این جلسه پنج بانوی مدیر در استان خراسان رضوی به ارائه کتاب پرداختند.
در این بخش کتاب محبوبه المصطفی در شرح زندگانی حضرت خدیجه کبری(س) توسط مهری عاقبتی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتاب مجموعه مباحث راه رسیدن به نور به نویسندگی و ارائه توسط فاطمه علمداری بانوی کارآفرین در صنعت فولاد استان، کتاب اصول و فنون مذاکره نوشته مسعود حیدری توسط نسرین یوسفی عارفی رئیس هیات مدیره شرکت پارت صنعت مهرگستر و مدیرعامل شرکت کران تجارت، کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)، توسط دکتر فاطمه جمیلی رئیس کمیسیون تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی و کتاب جمهوری خواهی در ایران نوشته عباس مصلی نژاد توسط فریبا ربانی، مدیر و معاون با سابقه مدارس استان معرفی شد.
درپایان این مراسم با حضور فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور بانوان خانواده استانداری، شهناز رمارم عضو شورای اسلامی شهر مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی و بانوان مدیر حاضر در جلسه از پوستر نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی رونمایی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *