اداره دولت با تفکر بخش خصوصی

استاندار خراسان رضوی گفت: تفکر دولتی حاکم بر ساختار و بوروکراسی اداری باید تغییر کند و برای حل مشکلات از این پس دولت باید با تفکر بخش خصوصی اداره شود.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در همایش ملی فناوری اطلاعات و هوشمندسازی با اشاره به پیشرفتهای متعدد در حوزه خدمات رسانی پس از انقلاب اسلامی افزود: با توجه به حجم بالای خدمت رسانی به روستاها و شهرها نباید شاهد توسعه مطلوب در روستاها باشیم.
وی ادامه داد: علت اصلی این وضعیت، ساختارهای معیوب است زیرا هم اکنون با دیوان سالاری دولتی سر و کار داریم و باید در این عرصه تحول انجام شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: نمی توانیم انقلاب اداری انجام دهیم چون به جراحی شدید اداری نیاز است که خونریزی شدیدی به همراه دارد و جرات انجام چنین کاری وجود ندارد بنابراین باید شبکه چسبنده دیوان سالاری که اجازه تحرک و تصمیم گیری را نمی دهد اصلاح کنیم.
رزم حسینی افزود: می خواهیم در خراسان رضوی با عنایت امام رضا(ع) کمک مردم، جوانان و نخبگان مدل جدیدی را تعریف و اجرا کنیم که الگوی کشور شود و به عنوان ساختاری برای جبران عقب ماندگی ایران مطرح شود.
وی با اشاره به این که هدف اقتصاد افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود اوضاع اقتصادی مردم است ادامه داد: اگر اقتصاد ما اقتصاد دولتی نبود آمریکا نمی توانست ما را تحریم کند بنابراین باید یک مدل مدیریتی با هماهنگی و انسجام بخشی جدید تعریف شود که در آن بخش خصوصی حرف اول را می زند.
استاندار خراسان رضوی گفت: تمرکزگرایی شدید، بوروکراسی نحس و پیر اداری، عدم انسجام در هماهنگی، اختلافات مزمن سیاسی و جناح بندی سیاسی بدون تفکر حزبی موجب شده است که از نظام اداری موجود توسعه خارج نشود بنابراین باید دولت دیوان سالار را از خاصیت بیندازیم و دولت هوشمند را جایگزین آن کنیم تا اقتصادی مردمی در کشور داشته باشیم.
رزم حسینی افزود: در خراسان رضوی 900 هزار میلیارد ریال سپرده بانکی وجود دارد در حالی که بودجه عمرانی امسال استان تنها شش هزار میلیارد ریال است و هدایت این حجم از سرمایه به روش و شیوه درست می تواند راهگشا و موثر باشد.
وی با تاکید بر این نکته که خراسان رضوی را باید با شرکتها و سرمایه گذارانش ساخت ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی ایران دست شرکتهاست نه دولت و این پولها باید به نفع توسعه کشور و نیز بخش خصوصی و رفاه مردم صرف شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون 58 تفاهمنامه معین با شرکتها و موسسات مختلف در استان برای توسعه بسته شده است که امید داریم امسال به 100 تفاهمنامه برسد.
رزم حسینی افزود: با هوشمند سازی دولت می خواهیم کاری انجام دهیم که جامعه شهری به مرور زمان به روستاها بازگردند.
وی تاکید کرد: مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی که شامل نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان می شود و با نظارت عالی ائمه جمعه همراه است می تواند با برنامه ریزی و مشارکت تاثیر به سزایی در تحول استان داشته باشد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *