هندبال سبزوار در بُن‌بَست مسئولان!

سال گذشته تیم هندبال سبزوار با وجود نداشتناسپانسر مشخص بعد از  چند سال غیبت در لیگ برتربا حمایت های نماینده مردم  سبزوار در مجلس شورایاسلامی و برخی ادارات و بخش خصوصی کمتر از یکهفته به شروع مسابقات هندبال کشور با نیروهایبومی پا به عرصه رقابت گذاشت هر چند در پایانمسابقات رتبه هفتم جدول نه تیمی  را بدست آورد امامدیر فنی تیم سربداران طی مصاحبه هایی که در روندبازی ها داشت، اعلام کرد ما هیچ انتظاری برای کسبعناوین اول تا سوم نداریم. امسال تیم حاضر شد تابعد از چند سال غیبت فقط تیم داری کند. حضور درمسابقات برای ما مهم بود برنامه ریزی ما برای سال 98 است یا سوم می شویم یا در مسابقات حضور پیدانخواهیم کرد. این نشان می دهد که سبزوار می خواهدهمچنان مهد هندبال باقی بماند و این موضوع در گرواین است که مدیران سبزوار برای بقا هندبال تلاش کنندو  با حمایت های مالی آن ها بتوان تیم داری کرد ومشکلات را حل کرد و یا کمک کنند  تا با جذب اسپانسردغدغه هندبال دوستان را از  بین برند.

*نیشابوری‌ها به فکر تیم‌داری افتادند!

و اما در حالیکه هندبال سبزوار  درگیر و دار  پاسکاریبین شورا و شهرداری و دیگر نهادهایی که قبلا اعلامآمادگی برای حمایت از تیم کرده بودند اما با شکلگیری تیم به وعده های خود عمل نکردند و برای رفعتکلیف موانع قانونی را بهانه کار کردند، نیشابوری هااز این فرصت استفاده کرده و به قاسم شعبانپور مدیرفنی تیم هندبال پیشنهاد گرفتن امتیاز هندبال سبزواررا دادند و خواهان انتقال تیم و بازیکنانش به شهرشانشدند تا از  این برند ورزشی دیار سربداران به نفع خوداستفاده کنند.

شعبانپور در  این رابطه گفت: در تلاشیم تا چراغهندبال در این شهر روشن بماند با اینکه همه مدیراناین شهر با مشکلات مالی تیم آشنا هستند اما قلبم دردمی گیرد وقتی فهمیدم با اینکه می توانند از هندبالحمایت کنند اما اراده ای برای کمک ندارند.

وی افزود: نام هندبال سالیان متوالی است که با مردمدیار سربدار عجین شده نام سبزوار  با هندبال درسطح کشور شناخته می شود همه شهرها دنبال برندهستند اما سبزوار که مرکز اصلی هندبال کشور استدر شهر خود غریب مانده است.

*تلاش دیگر شهرها برای خرید امتیاز سربداران

شعبانپور ادامه داد: شهرهای دیگر خریدار هندبالسبزوار هستند. همین حالا پیشنهاداتی از سوی دومورد از صنایع بزرگ نیشابور برای انتقال تیم به آنشهر شده است. با این وضعیت تیم می تواند با یکاشاره از سبزوار برود. اما هندبالیست ها می خواهندتا این ورزش کهن در شهرشان باقی بماند چون اعتلایهندبال آرزوی دیرینه همه سبزواری ها است.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: سالگذشته تمام بازیکنان و کادر تیم قراردادهای سفیدامضا کردند همه در جریان مشکلات مالی هندبال بودندو جوانمردی کردند و با  دست خالی تیم را همراهیکردند.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار اظهار کرد: باتوجه به شرایط مالی بدی که پیش روی هندبال استادامه دادن راه بسیار سخت است در جلسه ای که باآقای سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلسشورای اسلامی داشتیم این مطلب را اعلام کردیم که اگرمشکلات مالی برطرف نشود شاکله تیم از هم جدا میشود، بهرحال ورزشکار شش ساعت در طی روز تمریندارد و  زندگی خود را باید از روی ورزش تامین کندزمانی که ما پولی برای تامین بازیکن نداشته باشیم بهناچار عقب نشینی می کنند.

وی اظهار کرد: از تمام هندبال دوستان،مردم سبزوار ومدیران آن تقاضا داریم بحث هندبال را جدی بگیرندزمانی که مردم با برد تیم خوشحال و با باخت آنناراحتند این نشان دهنده ارزشمندی این ورزش کهن در سبزوار  است، نگذارید هندبال از این شهر برود.

*شهرداری سبزوار منع قانونی برای حمایت مالی ازهندبال ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و گردشگری شورایاسلامی شهر سبزوار تاکید کرد: شهرداری هیچ منعقانونی برای حمایت مالی از تیم هندبال ندارد.

مسعود پسندیده در جلسه ای که در شورای اسلامیشهر ویژه تیم هندبال برگزار شد با بیان اینکهشهرداری اراده ای برای  حمایت از هندبال ندارد اظهارکرد: شهرداری در بدترین شرایط با استفاده از ماده 16 و 17 قانون در قالب یک موسسه غیر دولتی یاخصوصی با تصویب انجمن شهر می تواند از هندبالحمایت مالی داشته باشد.

وی گفت: همچنین در بهترین حالت شهرداریدرخواستی مبنی بر کمک ریالی به هندبال به شورایشهر ارسال کند شورا نیز درخواست را به هیات تطبیقارائه می دهد در صورت تایید هیأت طرح قابلیت اجراشدن دارد پس هیچ منع قانونی برای کمک به هندبالوجود ندارد شهرداری اگر این اراده را داشته باشدراهکار آن را پیدا می کند و بهانه تراشی نمی کند.

وی گفت: تا شهرداری نخواهد شورا نمی تواند این مهمرا که بار مالی دارد به شهرداری تکلیف کند. کمک مالیبه تیم هندبال سبزوار مستلزم اراده شهرداری به تنظیملایحه و ارسال آن به شورا است.

*موافق کمک به هندبال سبزوار هستیم

وی تاکید کرد: اعضای شورا موافق حمایت از هندبالهستند بحث حمایت از هندبال اولویت شورای شهراست ما به هیچ عنوان مخالفتی در این زمینه نداریمسال قبل کمک شهرداری در حد در اختیار گذاشتنبیلورد یا پیراهن بازیکنان بسیار ناچیز بود، اگر برایحمایت از هندبال قرار است شورای شهر سهمیپرداخت کند ما موافق پرداخت آن هستیم.

پسندیده ادامه داد: چقدر یک شهر باید هزینه کند تابرندی برای خود داشته باشد به عنوان مثال سنگفیروزه برند نیشابور است که مسئولان آن تلاش کردندتا با این برند، منبع درآمد برای نیشابور ایجاد کنند امابرای هندبال که برند سبزوار است چه کردند به نظر مناین بی تدبیری مدیران شهرستان است که نتوانستد آنطور که شایسته است از این برند استفاده کنند همهواقف به مشکلات تیم هندبال سبزوار هستند چراسبزوار همیشه باید با مابقی شهرها فرق کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و گردشگری شورایاسلامی شهر  گفت: بنده مشکل شخصی با شهرداریندارم بلکه منتقد به رویکرد این نهاد هستم که بایداصلاح شود.

گفتنی است؛ براساس شنیده ها تیم هندبال سربدارانبرای حضور در لیگ برتر کشور اعلام آمادگی نسبیکرده است اما ملاک فدراسیون برای حضور در مسابقاتپرداخت هزینه ورودی می باشد که باید دید سبزواریها برنامه ای برای واریز آن دارند یا در نهایت امتیازخود را به شهر دیگری واگذار خواهند کرد.

مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *