آسیایی‌شدن پدیده در گروی فینال جام حذفی

تیم فوتبال پدیده شهر خودرو با شکست ماشین‌سازی، لیگهجدهم را در رده چهارم به پایان رساند تا شانس آسیاییشدنش تنها به قهرمان نشدن داماش گیلان در جام حذفیبستگی داشته باشد.

هفته پایانی هجدهمین دوره لیگ برتر با ۸ بازی همزمان ازساعت ۲۱:۳۰ پنج شنبه شب در شهرهای مختلف برگزار شد کهدو دیدار مهم تکلیف آخرین سهمیه آسیایی فصل بعد لیگقهرمان را مشخص کرد و برای نخستین بار در تاریخ فوتبالایران، یک تیم مشهدی شانس بالایی برای سهمیه آسیاییداشته باشد.

در یکی از این دیدارها پدیده مشهد رده چهارمی در ورزشگاهبنیان دیزل مهمان ماشین‌سازی تبریزی بود که موفق شد بانتیجه ۲ بر یک تیم دوم شهر تبریز را شکست دهد.

گل‌های شاگردان یحیی گل‌محمدی در این دیدار حسینمهربان در دقیقه ۱۸ و یونس شاکری در دقیقه ۷۱ به ثمررساندند و حسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۵۵ یکی ازگل‌های خورده را جبران کرد.

مشهدی‌ها با این پیروزی ۵۶ امتیازی شدند و در رده چهارمباقی ماندند. در صورت قهرمانی یکی از تیم‌هایپرسپولیس یا سپاهان در جام حذفی، سهمیه چهارم لیگقهرمانان آسیا به پدیده خواهد رسید و فوتبال مشهد براینخستین بار صاحب سهمیه آسیایی می‌شود.

در دیگر دیدار مشخص کننده سهمیه چهارم آسیا،تراکتورسازی در خوزستان مهمان فولاد بود که با تساوی ۲ بر ۲مقابل این تیم، در رده پنجم باقی ماند و دستش از سهمیهآسیایی کوتاه ماند. این تساوی ششمین بازی بدون بردتبریزی‌ها بود.

در این دیدار ابتدا فولاد توسط پریرا در دقیقه ۳۶ به گلرسید اما اکبر ایمانی در دقیقه ۵۵ و اشکان دژاگه دردقیقه ۸۰ برای تراکتورسازی گلزنی کردند اما این پایان کارنبود و فولاد در دقیقه ۹۰ به گل تساوی دست یافت.

تراکتورسازی با این تساوی ۵۲ امتیازی شد و شاگردانقطبی با ۳۷ امتیاز در رده نهم قرار گرفتند.

*گرفتن سهمیه دست خودمان بود

سرمربی پدیده به دلیل کسب رده چهارم و سهمیه احتمالی ازبازیکنان و هواداران تیمش تقدیر کرد.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده پس از برتری برابرماشین‌سازی و رسیدن تیمش به رده چهارم و سهمیهاحتمالی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی خیلی حساس بود. گرفتن سه امتیاز برای ما ضرورت داشت. سرنوشت گرفتنسهمیه دست خودمان بود و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: باید از خیلی‌ها به ویژه مردم مشهد تشکر کنمو که فصل سختی را پشت سر گذاشتیم. با وجود همه مشکلاتکنار ما بودند و دلیل موفقیت ما بودند. بازیکنان زحمتزیادی کشیدند و مشکلات را یکی یکی پشت سر گذاشتند ونشان دادند با همدلی و باور می‌توان در مسیر موفقیت گامبرداشت. از تمامی اعضای باشگاه که کنار تیم بودند تشکرمی‌کنم. بابت این لطف خدا را شکر می‌کنم و امام رضا عنایتخاصی به تیم ما داشت. امیدوارم این موفقیت ادامه‌دارباشد. کار تازه شروع شده است و کارهای زیربنایی این تیمهنوز باقی مانده است که در سال‌ها بعد باید سر و سامان بگردو سطح فوتبال شرق ایران را بالا ببریم.

سرمربی پدیده درباره اتلاف وقت بازیکنان پدیده در اواخربازی گفت: وقت‌کشی در فوتبال وجود دارد. هر تیمی که جلوباشد دلیلی ندارد که خیلی زود بازی را شروع کند اما اینمسئله خیلی در بازی ما وجود نداشت. عملکرد داور را هم نبایدخیلی زود قضاوت کرد و باید فیلم بازی را انالیز کرد. زوداحساساتی می‌شویم و از داوری بد می‌گوئیم که اینمنصفانه نیست. داوری مشکلی نداشت و به او تبریکمی‌گویم.

گل‌محمدی درباره فراز و نشیب‌های پدیده در لیگ هجدهمعلی رغم نداشتن بازیکن شاخص توضیح داد: بعد نیم‌فصلخوبی که داشتیم، مشکلات ما به اوج خود رسید. مالک جدیداز تیم حمایت کرد و بسیاری از مشکلات را حل کرد. یکیاز این مشکلات امکانات بود. زمین تمرین مناسب نداشتیم بهخاطر همین کیفیت لازم در بعضی بازی‌ها را نداشتیم. بازیکنان توانستند این مشکلات را به طور کامل کنار بزنند.

او درباره تمدید قراردادش با پدیده تصریح کرد: مذاکراتمثبتی با پدیده داشتم و اگر مشکل خاصی نباشد، تا اینهفته قراردادم را تمدید می‌کنم.

گل‌محمدی در پایان گفت: دو گلزن خوب در تیم داشتیم. قاسمی‌نژاد و یونس شاکری آمار خوبی داشتند و گل‌هایحساسی زدند. بازیکنان خوب دیگری هم داشتیم که برایاین دو موقعیت‌سازی کردند. تیم یک‌دستی داشتیم ونمی‌توان از یک بازیکن به عنوان بازیکن شاخص نام برد. تشکر ویژه‌ای از شهردار مشهد و مدیریت کل تربیت بدنیاستان خراسان رضوی علی رغم مشغله‌شان به تبریز آمدند و ازتیم حمایت کردند.

*برابر تیم سابقم با تمام وجود بازی کردم

سرمربی ماشین‌سازی باز هم به عملکرد داور دیدار تیمشاعتراض کرد.

رضا مهاجری سرمربی ماشین سازی پس از شکست تیمشبرابر پدیده در هفته پایانی لیگ برتر گفت: بابت یک فصلتلاش به بازیکنان و هواداران خسته نباشید می‌گویم. می‌توانستیم در مقاطعی بهتر باشیم اما کم‌کاری نکردیم. ماتمام تلاشمان را انجام دادیم اما یکسری از عوامل باعث شد تانتایجی که می‌خواهیم را کسب نکنیم.

وی افزود: تعجب می‌کنم چرا یک بار داوری به نفع ما رقم نخورد. من برابر تیم سابق و تیم شهر خودم با تمام وجود بازی کردم. ما می‌خواستیم فوتبال جوانمردانه بازی کنیم اما بستر فوتبالجوانمردانه در ایران مطرح نیست. زمانی که برابر استقلالبازی داریم، داوری اشتباه می‌کند. در دیدار برابر پدیده همداور اشتباه کرد که آن‌هم به ضرر ماست. در دقیقه ۱۵ که بازیبدون گل بود، روی محسن یوسفی خطایی انجام شد که داورپنالتی نگرفت. بازیکنان تمام توانشان را گذاشتند اما بضاعتما بیشتر از این نبود.

مهاجری ادامه داد: برای تیمی که ۸ هفته قبل ماندنش در لیگمسجل شده است، نگه داشتن انگیزه کار سختی است امابازیکنانم با همه توان بازی کردند. دروازه‌بان پدیده چند واکنشخوب داشت اما گل بدی خوردیم. در این هفته‌های پایانی ۳گل بد خوردیم. از دخسوس به خاطر گلی که خورد تعجب کردماما او مثل هفته قبل در چند بازی ما را نجات داد. خستگی فصلدر بدن بازیکنان ما ماند زیرا آن‌ها با تمام وجودشان بازیکردند. وقتی دیدند پدیده شانس قهرمانی دارند، همه مسئولانمشهد به تبریز آمدند. این اتفاقی که در مشهد افتاد، امیدوارمدر تبریز هم رخ دهد زیرا ماشین‌سازی تیم بزرگی است.

سرمربی ماشین سازی گفت: برای داوران احترام زیادی قائلماما این اشتباه‌های سریالی باعث شد انگیزه ما کم شود. می‌خواستند انگیزه را در ما بکشند زیرا با تیم‌هایی بازیداشتیم که در مسیر قهرمانی بودند و تا حدودی هم موفقشدند. امیدوارم قدرتمندتر ظاهر شویم. فدراسیون بایدطرحی نو در داوری ایجاد کند زیرا این شرایط خسته‌کنندهاست. مردم تبریز خویشتن‌داری کردند که حرفی نزدند. چنینچیزی را در سال ۸۵ در استقلال خوزستان دیدم که به دلیلنتیجه نگرفتن، هواداران به زمین ریختند و با زدن داور ومسئولان جواب آن‌ها را دادند که البته حق داشتند. مردم تبریزجلوی خود را به خوبی گرفتند.

*جای هیچ اشتباهی نداشتیم

کاپیتان تیم فوتبال پدیده شهر خودرو گفت: مقابلماشینسازی جای هیچ اشتباهی نداشتیم و باید همهتلاشمان را میکردیم.

اکبر صادقی بدیع پس از پیروزی دو بر یک پدیده مقابلماشین‌سازی، اظهار داشت: روند بازی طوری بود که ما جایهیچ اشتباهی نداشتیم و باید همه تلاشمان را میکردیم. مانیاز به برد داشتیم و خدا را شکر به آن رسیدیم.

وی افزود: مقابل ماشینسازی خدا و امام رضا (ع) کمککردند و توانستیم مزد زحماتمان در طول فصل را بگیریم. همه بچهها غیرت کردند و توانستیم سهمیه آسیا رابگیریم.

کاپیتان تیم فوتبال پدیده شهر خودرو با اشاره به صعود اینتیم به لیگ قهرمانان آسیا، خاطرنشان کرد: انشاءالله برایفصل بعد هم با حضور آقای حمیداوی یک تیم خوب جمعکنیم و موفق باشیم.

*شادی مشهدی‌ها در خیابان‌های شهر

هواداران مشهدی تیم فوتبال پدیده شهرخودرو پس از پیروزیاین تیم مقابل ماشین سازی در تبریز در خیابان های شهرحاضر شدند و شعار آسیایی شدن سرمی دادند، تاحدی کهبامداد جمعه برخی معابراصلی شهر با ترافیک قابل توجهیمواجه شده بود و شور و حال خاصی در بین طرفداران پدیدهجریان داشت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *