همه چیز بر گردن پهلوان

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاهویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، با حضور جمعیاز شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافعمتهمین، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات به ریاست قاضیمنصوری در مشهدبرگزار شد.

پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، قاضی منصوری با اعلام رسمیتجلسه خواستار رعایت نظم و انضباط طبق مواد قانون آیین دادرسی کیفریشده و به متهمین متذکر شد مراقب اظهارات خود در محضر دادگاه باشند.

پس ارائه تذکرات لازم توسط رییس دادگاه، قاضی منصوری از دادستانعمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا مطالب خود را بیان نماید.

غلامعلی صادقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت استیفای حقوقمردم گفت: چنانچه از سوی متهمان تلاش جدی در جهت حفظ منابع و اموالسهامداران صورت پذیرد، این اقدام مورد توجه دادگاه  قرار خواهد گرفت ومجددا نیز اعلام می‌کنیم که در زمینه دفاع از حقوق عامه بر اساس تکلیف ووظیفه قانونی خود و محافظت از منافع سهامداران عمل خواهیم کرد.

پس از اتمام سخنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی؛قاضی منصوری از متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم فرزند اسدالهخواست تا در جایگاه متهم قرارگرفته و از نماینده مدعی العموم خواست تانسبت به قرائت کیفرخواست متهم پهلوان مقدم اقدام نماید.

پس از قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم توسط نمایندهمدعی العموم؛ نامبرده گفت: من اشتباه کردم و مردود شدم و از مردم،سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی می‌کنم ایراداتی داشتم و قبولدارم.

متهم ردیف اول گفت: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم ومقامات قضایی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم؛ ازدادگاه محترم پوزش می‌طلبم.

مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصولوجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی، تصاحب و حیف و میلاموال مردم، تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه ازطریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده از جمله اتهامات متهم ردیفاول محسن پهلوان مقدم طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی وانقلاب مشهد است.

نامبرده گفت: دیپلم ردی هستم، تبلیغات را خودمان انجام می‌دادیم و چنانچهمنع قانونی داشته برعهده من است، روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ فقره چک صادرمی‌کردیم، چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است.

نماینده مدعی العموم در این بخش و با کسب اجازه از ریاست دادگاه، چرخهوقوع جرایم متهمان و فرآیند کلاهبرداری در این شرکت را تشریح کرد.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسی، اقدامات متهمان عمدتا به نفع خودشانساماندهی شده بود و بنا به اقاریر بعضی از متهمان در دادگاه، چنانچهاقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود؛ شاهد وقوع فاجعه‌ای به مراتببزرگتر می‌بودیم.

در این بخش با اجازه قاضی منصوری، مستنداتی با موضوع نحوه عملکردمتهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه پخش شد.

پس از پخش مستندات پرونده در صحن علنی دادگاه، حسابرس ویژه پروندهبه ارائه مدارک مربوط به تخلفات صورت پذیرفته در شرکت پدیده توسط متهمردیف اول پرداخت.

پس از اظهارات وکیل جمعی از شکات و همچنین ادامه دفاعیات وکیل مدافعحسن عیدی زاده یکی دیگر از متهمان؛ رییس دادگاه ادامه رسیدگی به پروندهمتهمین شرکت پدیده را به صبح فردا موکول کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *