320 روستای خراسان رضوی، خودگردان آبرسانی می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: آبرسانی 320 روستای استان زیر پوشش شرکت آبفار خراسان رضوی نیست و به صورت خودگردان اداره می شود.

محمد دانشگر افزود: روستاهایی که اکنون زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار ندارند، حدود هشت درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

وی بیان کرد: هر ساله طبق برنامه ریزی و اعتبارات تخصیص داده شده تعدادی از روستاهای خراسان رضوی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای زیر پوشش در ابتدای تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال 1381 یکهزار و 100 روستا بود که اکنون این رقم به 2 هزار و 470 روستا افزایش یافته است.

وی گفت: روستاهایی که زیر پوشش خدمات آب رسانی آبفار قرار ندارند برای کنترل سلامت آب ساکنان، طبق هماهنگی با وزارت بهداشت ‘پرکلرین' رایگان دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت آبرسانی در روستاهای حاشیه ای و اطراف مشهد اظهار داشت: اکنون 38 روستای اطراف مشهد همانند کشف، فریزی، دوست آباد و ده رود با 140 هزار نفر جمعیت زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

دانشگر گفت: همچنین 21 نقطه منفصل شهری در اطراف مشهد تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مشکل بی آبی در روستاهای حاشیه ای شهر مشهد وجود ندارد و ممکن است کم آبی و کاهش فشار آب را به دلیل افزایش جمعیت در این مناطق داشته باشیم اما وضعیت آبرسانی در کنترل است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *