تقدیم 48 هزار جانباز، نشانی از شجاعت و دینداری مردم خراسان رضوی

  1. پیشوایان معصوم، عالی ترین نمونه رهبری در جهان هستند وهمه صفات پیشوایی در وجود مبارکشان به کمال رسیده است. همچنانکه این بزرگواران در رهبری بی نظیرند، در میان پیروانشان نیز کسانی یافت می شوند که در رهروی و پیروی ازپیشوایان معصوم، مرتبه ای عالی و بی نظیر دارند، به عبارتدیگر، معصومین(ع) پیروانی دارند که نمونه اعلا برای چگونهپیروی کردن از پیشوایان الهی هستند.در حقیقت، اینگونه افراددرس پیروی از معصوم را به طور عملی به دیگران می آموزند.

باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای استکه چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد. شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را کهلازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی ازهمه فضائل است.

«وفا» از مهمترین صفات انسانی است و معیاری برای شناختننیکان است. این صفت زمانی پسندیده تر است که انسان نسبتبه میثاق خدایی وفادار باشد. وفاداری نسبت به پیشوایمعصوم از مهمترین مصداق وفا به میثاق الهی است و حضرتباب الحوائج عباس بن علی (ع) تا پای جان به میثاق خویشوفادار ماند. ب

یکی دیگر از مهمترین عناصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، «غیرت» است. غیرت نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی است.

حقیقتا حضرت ابوالفضل(ع) تمام این صفات را در حد کمال دارا بود و به همین خاطر است که امام سجاد(ع) درباره ایشان می‌فرماید: «خداوند، عمویم عباس را رحمت کند که با ایثارگری و جانبازی در راه برادرش، فداکاری کرد تا دست هایش قطع شد و خداوند به جای آن، به او دو بال داد که با آنها به همراه فرشتگان در بهشت پرواز کند، برای عباس(ع) در پیشگاه خداوند منزلتی است که در روز قیامت، همه شهیدان غبطه اش را می خورند.»

جانبازان مظهر رشادت، افتخار و فداکاری هستند

مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران خراسان رضوی گفت: استانخراسان رضوی بیش از 48 هزار جانباز تقدیم نظام مقدسجمهوری اسلامی ایران کرده است که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) از جانبازان شهرستانهای خراسان رضوی در برنامه های مختلف تجلیل می شود.

حجت الاسلام حسین معصومی با تبریک آغاز ماه شعبانیه،ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: ماه شعبان یکی ازعزیزترین ماه‌های اسلامی و یادآور خاطره‌های بزرگ است کهاز همه مهمتر، میلاد مبارک سالار شهیدان کربلا، امامحسین(ع) حضرت ابوالفضل العباس(ع)، و میلاد فرخندهحضرت مهدی موعود(عج) است که فضای این ماه را به بویولایت عطرآگین ساخته است.

وی ادامه داد: جانبازان مظهر رشادت، افتخار و فداکاریهستند و کشور ما در سایه وجود پر برکت جانبازان و خانوادههای آنان و دعای خیر آنها در مقابل فتنه‌ و توطئه های دشمنانایستاده و پا برجا است و آحاد مردم باید قدردان این ایثارباشند.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: به مناسبت روز جانباز،جشن با شکوه میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) وروز جانباز در مشهد مقدس و کلیه شهرستان های خراسانرضوی برگزار می شود.

وی به ویژه برنامه های این روز بزرگ اشاره کرد و گفت: تجدیدمیثاق با آرمان های شهدا، اجرای طرح علمداران حماسهدیدارنماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس، مسئولان استانی،امامان جمعه و فرمانداران با جانبازان، کوهپیمایی خانوادگیایثارگران، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس و مساجد، تجلیل از جانبازان شاغل در دستگاه های اجرایی و تبلیغات محیطیدرسطح استان و مشهد از مهمترین برنامه های این روز میباشد.

مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران خراسان رضوی در پایان بابیان اینکه این استان بیش از 48 هزار جانباز تقدیم نظاممقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: استانخراسان رضوی 48 هزار و 860 جانباز در دوران دفاع مقدس،انقلاب، مدافع حرم، نیروی انتظامی و نظامی تقدیم اسلام وکشور پهناور ایران اسلامی کرده است که این نشان ازشجاعت، درایت وحدت مردم خراسان رضوی و افتخاری بینظیر برای این استان می باشد.

استغفار برترین اعمال ماه شعبان است

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه با حلول ماهشعبان درهای رحمت حق بر بندگان گشوده می‌شود، گفت: استغفار برترین اعمال ماه شعبان است.

حجت الاسلام طباطبایی در سلسله سخنرانی‌های مذهبی رواقبزرگ امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهررضوی ابراز کرد: استغفار همیشه برای آمرزش گناهان نیستبلکه بهترین وسیله برای نیفتادن در ورطه گناه و فاصله گرفتن ازمنکرات الهی است.

وی با اشاره به اینکه روح انسان زماني به كمال و نورانيتمي‌رسد كه در محور خدا قرار گرفته و زندگی‌اش را رنگ خداییبدهد، افزود: کسی که در مقام عبودیت مطلقه باشد به یکانسان کامل مبدل می‌شود که یک لحظه غفلت از خداوند و توجهبه مخلوقات را هم برای خود سزاوار نمی‌داند و ادب عبودیت ویاقتضاء می‌کند که در تمام اوقات با تمام وجود به دستوراتپروردگار عمل کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه یاد خدا، عبادت و انسبا پروردگار بزرگترین عامل نورانیت قلب انسان است، بیان کرد: مهم‌ترين عامل رشد روحي انسان، عمل به واجبات و تكاليفالهي است.

طباطبایی با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) نسخه عملی قرآناست، افزود: در پیشگاه الهی تنها اعمالی ارزش دارد که بااخلاص و رضایت خداوند همراه باشد، به همین جهت تماماعمال در قرآن کریم به نوعی مقید به اخلاص و قصد قربتعنوان شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه منزلت ائمهمعصومین(ع) به وسیله عمل به دستورات خدا شکل گرفته است،گفت: هیچ کس نمی‌تواند منزلت و جایگاه والای اولیای الهی رابا خواسته‌های درونی خودش و جایگاهای دنیا جا به جا کندچرا که وجود مبارک اهل بیت(ع) عامل نجات بشریت است.

وی در ادامه با اشاره به میلاد باسعادت حضرت ابوالفضلالعباس(ع)،امام سجاد(ع) و ولادت با سر سعادتسیدالشهدا(ع) عنوان کرد: از بارزترین ویژگی‌ها و اوصاف امامحسین(ع) این است که در تمام زندگی، گفتار، رفتار و کردارشطبق رضایت حق و در مسیر الهی بود لذا سیره این بزرگوارنقشه سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

سرویس فرهنگ

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *