خرداد۹۸: گذر قطار شهری از پیروزی

مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: متروی خط 2 در خرداد 98 افتتاح  ایستگاه پیروزی  بدون توقف در ایستگاه الندشت و کوه‌سنگی را دارد.

به گزارش ” صبح امروز” کیانوش کیامرز در نشست خبری مدیرعامل قطار شهری با اصحاب رسانه که در دیروز برگزار شد افزود: با وجود شرایطاقتصادی سختی که با آن گریبا‌گیر هستیم در اواخر خرداد 98 ایستگاهپیروزی را به این صورت که مترو در ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی به صورت موقت توقف نداشته در راستای سهولت رفت‌وآمد مردم افتتاح می‌کنیم .

وی تصریح کرد: اکنون در حال  رفع نواقص خط 2 قطار شهری مشهدمقدس هستیم که بیش از 90 درصد از نواقص موجود رفع شده و 10 درصد باقی‌مانده هیچ خللی در مسافرگیری و امنیت مسافر ندارد و اگرچه از همان ابتدای بهره‌برداری از این خط، تمامی نکات لازم به ویژه در زمینه تامینامنیت مسافران فراهم شده اما نواقصی نیز دیده می‌شد.

کیامرز اظهار داشت: تا تابستان 98 ایستگاه شریعتی تا پیروزی وارد مدار مسافرگیری می‌شود و ایستگاه الندشت و کوهسنگی به عنوان ایستگاه گذریمورد استفاده قرار می‌گیرد اما برنامه‌ریزی شده خط 2 در سال 98 به صورت صددرصد تکمیل شود.

وی مطرح کرد: بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط 2،مبلغی بالغ بر 30 میلیونیورو است و امروزه ما از لحاظ وابستگی به کشورهای دیگر در خصوص قطار شهری عددی حدود 30 تا 40 درصدی است .

کیامرز ادامه داد: بودجه ارزی کل خط 2 معادل 278 میلیون یورو است، از این مبلغ 141 میلیون یورو تا سال 95 هزینه گردید و خط راه‌اندازی شد؛ در حال حاضر 30 میلیون یورو این مبلغ باقی مانده که صرف تجهیزاتمی‌شود.

وی بیان کرد: تجهیزاتی برای ایستگاه شریعتی تا شهید کاوه داریم که باید تا پایان فرودین ماه وارد کنیم؛ 70 واگن تحویل شرکت بهره‌برداری شده و 30 واگن باقی مانده که صددردصد مونتاژ شده و تمام این واگن‌ها تا نیمهاردیبشهت ماه به مشهد می‌رسد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد اشاره کرد: چنانچه 30 واگن تا پایان فروردینماه به مشهد برسد  با دورنمای 30 ساله کار را برای مشهد به پیش برده‌ و دغدغه‌ای در این خصوص برای آیندگان وجود ندارد چرا که ظرفیت واگن در خط2 قطار شهری 70 واگن با سرفاصله 2 دقیقه است.

وی تاکید کرد: منابع ارز دولتی شامل ما نمی‌شود اما توانستیم در موضوعاتی با دولت به تفاهم برسیم و در این راستا توانستیم با استفاده از ارز 9 و 10 تومانی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد استفاده کنیم و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه شریعتی تا کاوه را خریداری کرده و منتظر ترخیص از گمرک هستیم.

کیامرز مطرح کرد: 70درصد واگن‌های خط 2 را واگن‌های چینی به خود اختصاص داده و 30 درصد مابقی تولید ملی بوده اما در بحث تجهیزات موفق به بومی‌سازی 50 درصدی شده‌ایم.

وی در خصوص دورنمای خط 1 متروی شهری توضیح داد: ظرفیت واگن در این خط 120 بوده که اکنون 60 واگن در حال فعالیت بوده و به جد پیگیروارد کردن 47 واگن هستیم.

کیامرز گفت: در خصوص رفع نواقص خط 2 مترو اگرچه برای نابینایان به هیچ‌وجه مشکلی نداشته اما برابپی عبور و مرور افراد معلول ویلچر دار 17 آسانسور تهیه شده و تا 13 فروردین وارد مدار مقطار شهری می‌شود و در ایامعید اکثر ایستگاه‌ها مجهز به آسانسور و سرویس بهداشتی است.

سرویس در شهر

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *