بدون تعارف با تاسیسات گردشگری استان

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در بحث ایمنی و بهداشت تاسیسات هیچ گونه تعارفی نداریم .

به گزارش صبح امروز یوسف بیدخوری  در نشست هماهنگی بازرسی و نظارت بر تاسیسات گردشگری استان که در هتل فردوسی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر در آشپرخانه ای به لحاظ بهداشتی کار به درستی انجام نمی شود اعلام کنید تا حتی در صورت نیاز برای پلمب آن رستوران اقدام شود.

وی ادامه داد: تلاش می براین است که برای زائران و مسافران مشکلی به وجود نیاید بنابراین موارد که قابل رفع شدن است را تذکر دهید و تا رفع مشکل نظارت کنید.

بیدخوری با اشاره به طراحی سامانه  موبایلی نظارت و گزارش بازرسی اظهار کرد: تمام مکانیزم نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری از طریق سامانه های نظارتی باشد.

وی بر ضرورت ارسال آمار روزانه افزود: نرم افزاری تهیه و تدارک دیده شده است که بازرسان می توانند از طریق تلفن همراه گزارش های آماری را برای کمیته آمار ستاد خدمات سفر استان ارسال کنند.

بیدخوری با بیان این که در ایام نوروز افزایش تعرفه نداریم، گفت: بازرسان ابتدا نرخ نامه ها واعتبار پروانه های بهره برداری را کنترل کنند، سپس دیگر نظارت ها را انجام دهند.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: مردم انتظار دارند در ایام نوروز تاسیسات گردشگری برای میزبانی از زائران آماده باشد و در این بازدید ها بحث های فنی و ساختمانی ، تجهیزات مراکز اقامتی را نیز کنترل کنند.

بیدخوری افزود: هم چنین نظارتی صورت گیرد که نیروی انسانی و آموزش نیز باید برخورد مناسب داشته باشند و احترام میهمان را رعایت کنند این گونه موارد را نیز اگر نقصی وجود دارد گزارش کنید و البته تذکر در محل نیز داده شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر واحد های ما مشکل ندارند و در کشور سرآمد هستند اما باید از نگاه بازرسی و نظارت و دقتی که در امر نظارت است باید به این موارد توجه شود.

هم چنین امید جلیلی تقویان رئیس شعبه سیار تعزیرات جکومتی استان به جدیت در برخورد با متخلفان در حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: ما به دنبال مچ گیری نیستیم و برای رفع مشکلات تلاش می کنیم اما به دلیل حساسیتی که حوزه بهداشت و سلامت دارد، طی 10 روز گذشته 10 واحد رستوران در مشهد پلمب شده است.

در ادامه سیدجعفر زراعتی جانشین دبیر ستاد خدمات بر انجام بازرسی های تلفیقی تاکید کرد و گفت: چنانچه در حین بازرسی با مورادی از تخلف در بخش هایی دیگر نیز مواجه شدید به بازرسان بخش های دیگر اطلاع داده تا از تخلف جلوگیری شود.

وی افزود: رسیدگی به شکایات از مواردی است که ستاد مرکزی خدمات سفر برآن تاکید دارد و از بازرسان انتظار می رود در حین بازرسی ها به مواردی اگر وجود داشت نیز توجه کنند، چون ممکن است یک زائر  مسافر در تاسیسات گردشگری در زمان نظارت و بازرسی باشد و شکایتی داشته باشد که رسیدگی در محل می تواند به خدمات رسانی مطلوب کمک کند.

گفتنی است : این جلسه برای هماهنگی بازرسان تاسیسات گردشگری استان برگزار شد و حدود 60 بازرس که نظارت و بازرسی  تاسیسات گردشگری استان را در ایام نوروز انجام خواهند داد در پایان این جلسه کارت های شناسایی دارای هولوگرام و با امضای مدیر حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در اختیار این افراد قرار گرفت.

علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *