اعلام امادگی سرکنسول ترکیه برای همکاری در حوزه سلامت

مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرکنسول ترکیه در مشهد طی دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر بر آمادگی کشور متبوعش برای همکاری در عرصه پزشکی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد.

سیامک زارعی قنواتی افزود: ایران و ترکیه به ‌عنوان دو همسایه می ‌توانند در تمام زمینه ‌ها از جمله حوزه‌ های درمانی، پژوهشی، آموزشی و علمی همکاری کنند.
وی افزود: سرکنسول ترکیه طی دیدار با دکتر محمدرضا دارابی در مشهد پیشنهاد همکاری در طرحهای مشترک پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل پزشک متخصص، دانشجو، استاد و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات کشورش متبوعش را به خصوص در حوزه گردشگری سلامت مطرح کرد.
سرکنسول ترکیه در مشهد نیز در این دیدار گفت: ترکیه در سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در زمینه گردشگری سلامت داشته است. این پیشرفت نیاز به برنامه ریزی و تامین زیرساختها در زمینه ارتقاء استاندارهای بیمارستانی، بهبود کیفیت آنها و پیگیری و آمادگی در قانون و مقررات دارد.
محمت فرهان یورولماز افزود: همچنین در این مدت به منظور دست یافتن به رتبه بالا در گردشگری سلامت سرمایه گذاری های بسیاری در ترکیه انجام شده است. با توجه به تعاملات بسیار مناسب ایران و ترکیه و همچنین توانمندیهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ترکیه آمادگی کامل برای سرمایه گذاری و انتقال تجربیات را در این حوزه دارد.

گفتنی است هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است. کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند. بر اساس برآوردها سالانه افزون بر 200 هزار گردشگر سلامت وارد ایران می شوند و در این میان خراسان رضوی با جاذبه ها و ظرفیت های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *