خراسان رضوی سرآمدگردشگری کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با اقدامات خوبی که در همه حوزه های گردشگری خراسان رضوی انجام شده، امید داریم که این استان بتواند هم چنان به عنوان سرآمد گردشگری کشور نقش ایفا کند.

به گزارش صبح امروز علی اصغر مونسان در بازدید از غرفه های خراسان رضوی در  دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که از 23 تا 26 بهمن برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:  با برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ن شور و نشاط خوبی در کشور ایجاد شده و متحیرم از این همه زیبایی  و جاذبه های خوبی که در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی هم درحوزه گردشگری  کشور انجام شده است و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرای پروژه است.

مونسان با اشاره به ظرفیت های این استان اظهار کرد: خراسان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است که اقدامات خوبی در این استان اتفاق  افتاده و پروژه های خوبی در این استان اجرا شده است .

وی با بیان این که کیفیت هتل ها در خراسان رضوی ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: گردشگران زیارتی به گردشگران ترکیبی تبدیل شده است و ما کمتر گردشگری را داریم که فقط زیارتی باشد.

وی افزود: گردشگری که به خراسان می رود عموما از مازندران و گیلان هم بازدید دارد یا در کنار زیارت برای درمان هم اقدام می کند.

وی ادامه داد: گردشگران زیارتی ما به گردشگران زیارت و سیاحت تبدیل شده اند یا هم گردشگران درمانی هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در هر صورت با اقدامات خوبی که در همه حوزه های گردشگری خراسان رضوی انجام شده است، امید داریم که خراسان رضوی بتواند هم چنان به عنوان سرآمد گردشگری کشور نقش ایفا کند.

مونسان افزود: اقدامات آینده این استان باید به سمت اقدامات نرم افزاری برود و به عنوان پایلوت نرم افزاری گردشگری کشور هم اقدامات خوبی را انجام دهد.

توزیع  و متنوع سازی سفر در خراسان رضوی همگام با سیاست های سازمان

هم چنین معاون گردشگری  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از غرفه های خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: توزیع  و متنوع سازی سفر در خراسان رضوی هم گام با سیاست های سازمان اجرایی شده است.

ولی تیموری افزود: یکی از اهداف کلیدی دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت به سمت استانی شدن بود و سیاست ما بر این بود که استان ها  جایگاه بیشتر و بهتری را در ارائه  بسته های سفر به ویژه در ایام نوروز داشته باشند.

وی افزود: خراسان رضوی به عنوان یک استان مقصد سفرهای نوروزی بوده اما همیشه تمرکز بر شهر مشهد بوده است البته تدابیری که همکاران خراسان رضوی با مدیریت مهندس مکرمی فر و همکاران اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی انجام داده اند و تمرکز زدایی از مشهد در حال انجام است.

وی با بیان این که توسعه گردشگری از مشهد به سمت شهرستان ها پیش می رود، ادامه داد: المان های جدید گردشگری در بسته های سفر شکل می گیرد که این به ماندگاری بیشتر  گردشگران کمک خواهد کرد.

معاون گردشگری کشور گفت: سیاست دیگری که در استان خراسان رضوی اجرایی شده متنوع سازی سفر وومحصولات گردشگری این استان است.

تیموری با اشاره به این که غرفه های متفاوتی امسال از خراسان رضوی در نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: غرفه ها بیان گر این است که با توجه به شعار جهانی گردشگری مبنی بر گردشگری دیجیتال، به تحولات دیجیتال توجه خاصی شده است هم چنین به اقامتگاه های بوم گردی و صنایع دستی و مسائلی این گونه نیز مورد توجه شده است.

وی تاکید کرد: این اقدامات نشان می دهد که خراسان رضوی هم گام با سیاست های سازمان به سمت تمرکز زدایی از مرکز و توزیع سفر در میان شهرستان ها و روستاهای استان خود حرکت می کند.

وی افزود: نمایشگاه مجهز و خوبی را دیدم و فضای نمایشگاهی خراسان رضوی هم حالت معرفی و هم فضایی برای تعامل، گفت و گو و مذاکره دارند.

وی یادآورشد: ما از استان بزرگی مانند خراسان رضوی نیز همین را انتظار داشتیم که این چنین غرفه ای خوب و مناسب را داشته باشد.

وی با بیان این که از بخش خصوصی و همکارانم و مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای مدیریت و هماهنگی قدر دانی می کنم، گفت: بخش خصوصی در این نمایشگاه نقش پر رنگی دارد و همه غرفه ها متعلق به بخش خصوصی است، بخش دولتی نقش هدایت گری و هماهنگی را دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حوزه گردشگری فعالی داشته باشیم باید ذینفعان اصلی وارد شوند.

وی اظهارکرد: در سال های گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد غرفه را شهرهای بزرگ و استان تهران در اختیار داشت اما امسال برعکس شده و استان تهران ۲۵ تا ۳۰ درصد و دیگر استان ها حدود ۷۰ درصد را آن هم بخش خصوصی حضور دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *