کراس‌فیت هنوز محروم است

رئیس کمیته کراس‌فیت کشور گفت: کراس‌فیت هنوز از برگزاری دوره‌های مربیگری حرفه‌ای محروم است و فقط سمینارها و کارگاه‌های آموزشی را در سطح کشور برگزار می‌کنیم.

دومین مرحله مسابقات کراس فیت آقایان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با رقابت بیش از 85 ورزشکار در مشهد پایان یافت.

بر اساس این گزارش مسابقات کراس فیت آقایان انتخابی تیم استان باشرکت 21 باشگاه جمعه گذشته 19بهمن ماه در سالن ورزشی هندبال مجموعه کوثر با شرکت 85 ورزشکار و در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار شد که در نهایت در بخش تیمی تیم اورال به مقام نخست دست یافت و تیمهای آتش نشانان، یگان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و در بخش انفرادی، محمدرضا اسدی رتبه نخست را کسب کرد و الیاس حکیمی و محمدرضا خاکشور به ترتیب رتبههای دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دومین مرحله مسابقات کراس فیت استان تیم‌هایی از شهرستان‌های قوچان، نیشابور، تربت‌حیدریه و همچنین بجنورد حضور داشتند.

رئیس کمیته کراس‌فیت کشور در این همایش گفت:خراسان رضوی از نظر فنی و توسعه یافتگی در این رشته نسبت به سایر استان‌ها سبقت گرفته و روند رو به رشدی را طی کرده است.

سهراب آزاد خاطر نشان کرد: اولویت ما در این رشته آموزش مربیان و داوران حرفه‌ای است و برگزاری مسابقات استانی، کشوری و همچنین استعدادیابی در بخش آقایان و بانوان مورد توجه و اولویت بعدی ما قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون پانزده استان برای حضور در مسابقات کراس فیت کشور آماده می‌شوند، تصریح کرد: از هر استان 8 ورزشکار و یک مربی و یک سرپرست از یکم تا سوم اسفند رقابت‌های خود را در شهرستان یزد برگزار می‌کنند.

آزاد از برگزاری مسابقات کشوری کراس فیت بانوان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: مسابقات کراس فیت بانوان کشور برای نخستین بار  9 و 10 اسفند برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آیتم‌های برگزاری مسابقات به هیات‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم بانوان ورزشکار خراسان رضوی که رکوردهای خوبی در مسابقات استانی از خود برجای گذاشتند همچنان به درخشش خود ادامه دهند.

رییس کمیته کراس فیت کشور در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چگونه ارزیابی کردید، گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین ورزشکاران، مربیان و داوران حاکم بود و سطح کیفی مسابقات را خوب دیدم و اگر این روند در بین ورزشکاران خراسان رضوی همچنان تداوم داشته باشد کسب سکوی قهرمانی کشور برای تیم خراسان رضوی را پیش بینی می‌کنم.

رئیس کمیته کراس‌فیت کشور با اشاره به اینکه خراسان رضوی طی مدت کوتاهی که از عمر این رشته ورزشی می‌گذرد، روند رو به رشدی را طی کرده است، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات کمیته کراس فیت استان را بررسی کردم و اردیبهشت ماه سال آینده مشهد مقدس میزبانی برگزاری سومین دوره مسابقات کراس فیت کشور را نیز برعهده خواهد داشت.

وی یادآور شد: کراس‌فیت یک ورزش ترکیبی و پاک است که سرعت، قدرت و انعطاف پذیری حرف اول را می‌زند و ورزشکاران در کمترین زمان بیشترین تحرک و حرکت پذیری را دارند. بنابراین باید از نظر فیزیکی آماده و از توانایی بالایی برخوردار باشند.

آزاد خاطر نشان کرد: کراس‌فیت هنوز از برگزاری دوره‌های مربیگری حرفه‌ای محروم است و فقط سمینارها و کارگاه‌های آموزشی را در سطح کشور برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص منابعی که بتواند ورزشکاران را با این رشته آشنا کند، گفت: با توجه به اینکه تحریم هستیم و نمی‌توانیم تبادل نظر با مدیران این رشته ورزشی داشته باشیم خودمان دست به انتشار کتب و جزواتی زدیم که دانش این رشته ورزشی در ایران را توسعه دهیم.

رئیس کمیته کراس فیت کشور با اشاره به اینکه کراس‌فیت یک برند است درباره توسعه این رشته ورزشی در میان ورزشکاران حرفه‌ای گفت: کراس‌فیت دانش آماده‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر را در میان ورزشکاران نسل جوان و نوجوان ترویج و توسعه می‌دهد.

نحوه برگزاری مسابقات

وی درباره آیتم‌ها و نحوه برگزاری مسابقات تصریح کرد: مسابقات طی چهار مرحله به صورت 3 مرحله مقدماتی و 1 مرحله نهایی (فینال) برگزار می‌شود و کلیه شرکت کنندگان مجاز به شرکت در سه مرحله مقدماتی می‌باشند و بر اساس کمترین زمان به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

آزاد در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب آیتم‌های مسابقات کراس‌فیت چگونه برنامه‌ریزی می‌شود گفت: آیتم‌ها برحسب شرایط در هر مسابقه تغییراتی دارد که روز قبل از برگزاری مسابقات با هماهنگی به ورزشکاران اطلاع داده می‌شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون همگانی با اشاره به اینکه در بخش کلان طی تقویم از پیش تعیین شده در قسمت آموزش و داوری تصمیماتی صورت گرفته است تاکید کرد: سمینار آموزشی کراس‌فیت در استان گیلان 9 آذر ماه با استقبال خوب شهروندان برگزار شد که البته امیدوارم با شرایط ویژه و امکانات خوبی که در خراسان رضوی شاهد هستیم بزودی سمینار و همایش آموزش کارگاهی کراس فیت کشوری را در این استان برگزار کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان نیز در دومین مرحله مسابقات کراس‌فیت آقایان که جمعه گذشته در مجموعه ورزشی کوثر مشهد برگزار شد گفت: محمد اسدی مسئول کمیته کراس فیت استان تلاش زیادی برای توسعه، ترویج و جذب علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در جمع خانواده هیات همگانی استان انجام داده است که قابل توجه است و دوست داریم مسئولان سایر کمیته‌های زیر مجموعه ورزش‌های همگانی استان نیز در همین راستا و شناسایی استعدادهای برتر اهتمام بیشتری بورزند.

آذریان درباره دومین مرحله مسابقات کراس فیت خراسان رضوی گفت: این مسابقات در بخش آقایان در دو قسمت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای برگزار شد. نفرات برتر این مرحله از مسابقات جهت اعزام به مسابقات کشوری آماده می‌شوند و برای این که بتوانیم همچنان در کورس رقابت‌های ورزشی سرآمد باشیم تلاش خواهیم کرد دوره‌های آمادگی و اردوهایی نیز برگزار کنیم.

وی در طول برگزاری دومین مرحله مسابقات کراس فیت خراسان رضوی پیام امیر مجد آرا ریاست فدراسیون ورزش همگانی کشور را طی تماس تلفنی به ورزشکاران ،مربیان ، داوران و کمیته کراس فیت استان ابلاغ کرد . در این تماس امیر مجد آرا ضمن تبریک به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی در سنگر ورزش را به همه تلاش گران تبریک گفت: و تصریح کرد امیدوارم اقای آزاد مسوول موفق کمیته کراست فیت کشور همچنان در روند توسعه یافتگی این رشته ورزشی در میان جوانان حرکت رو به جلویی را طی کند.

در دومین مرحله مسابقات کراس فیت آقایان انتخابی استان برای حضور در مسابقات کشوری  با حضور صالح‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، سهراب سرابی پیشکسوت و قهرمان بدنسازی و پرورش اندام جهان، جعفری دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان و جمعی از مربیان و پیشکسوتان برگزار شد.

در پایان این مسابقات به تیم‌های برتر حکم و مدال و به نفرات برتر علاوه بر حکم و مدال جوایز نقدی به مبلغ 15میلیون ریال به نفر اول، ده میلیون ریال نفر دوم و 5 میلیون ریال نفر سوم اهدا شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *