پارکورکار خراسانی طلا به گردن آویخت

ابوالفضل سمرقندی ورزشکار پارکور خراسان رضوی در فینال رقابت‌های پارکور قهرمانی کشور که به میزبانی بندرعباس برگزار شد، با غلبه بر حریفان به مقام قهرمانی دست یافت. رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: تیم 5 نفره پارکورکاران خراسان رضوی در نخستین دوره مسابقات کشوری توانست نمایش خوبی ارائه کند و موفقیت ورزشکار پارکور خراسان رضوی ابوالفضل سمرقندی نشان از توانایی و عملکرد مثبت کمیته پارکور استان دارد.

معماریان با اشاره به اینکه در این مسابقات 120 پارکور کار حضور داشتند، افزود: تیم 5 نفره پارکور کاران خراسان رضوی به سرپرستی ملائکه رئیس کمیته پارکور خراسان رضوی به این مسابقات اعزام شد.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات کشوری پارکور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه در بندر عباس برگزار شد که ابوالفضل سمرقندی، سعید مجرد، مرتضی فیضی و ارشیا خالق‌وردی از مشهد و مهدی نیان آبادی از سبزوار با مربیگری مسعود باباییان به این مسابقات اعزام شد.

وی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی بیشترین پارکور کار را در بین استان‌ها به این مسابقات اعزام کرده است.

معماریان تصریح کرد: خراسان رضوی به دلیل فعال بودن در این رشته با یک سهمیه بیشتر نسبت به سایر استان‌ها، ۵ پارکور کار را به مسابقات اعزام کرد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان با بیان اینکه مسابقات با شرایط خیلی خاصی برگزار می‌شود، یادآور شد: برای این کار احتیاج به دوربین‌های پیشرفته تصویربرداری است.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری این مسابقات در این رشته برای اولین بار در سطح کشور و استقبال خوبی که از آن شده است، ما هم به دنبال برگزاری با کیفیت مسابقات کشوری به میزبانی خراسان رضوی هستیم تا بتوانیم در آینده میزبان مسابقات در بخش آقایان و بانوان باشیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این مسابقات جهت انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی چین برگزار شد که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره این رشته ورزشی که به تازگی به خانواده هیئت ژیمناستیک پیوسته است گفت: پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن و بالا رفتن و سطوح ناصاف باشد و کارایی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پارکور است و به این معنی است که لازم نیست در اجرای حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شود و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شود.

گفتنی است؛ پارکور تنها رشته‌ای است که در سال ۲۰۲۰ به جمع رشته‌های المپیکی اضافه شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *