«سلامت» نیازمند توجه ویژه مجلسی‌هاست

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: نیازمند آن هستیم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بودجه سال1398توجه ویژه‌ای به اعتبارات حوزه سلامت و علی الخصوص سازمان بیمه سلامت ایران داشته باشند.

 

به گزارش «صبح امروز»علی‌رضا رمزی در نشست خبری روز چهارشنبه که در دفتر وی پیرامون شفاف‌سازی عملکرد سه ماهه اخیر این اداره کل برگزار شد افزود: نیاز داریم تا توجه جدی و فوری به اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال ۹۸ صورت پذیرد تا از انباشت بدهی‌ها خلاصی یافته و بدون بدهی وارد سال جدید شویم تا در انتهای سال 97 به مانند سال گذشته بدهی‌های کلان گریبان‌گیر این سازمان نشود. بنابراین لازمه عملی شدن این موضوع ،تصویب لایحه بودجه‌سال98 با درنظر گرفتن اعتبارات لازم در حوزه سلامت و علی الخصوص اعتبارات مورد نیاز سازمان بیمه سلامت ایران است که پرداخت بدهی‌های گذشته نیز در آن گنجانده شود .

وی تصریح کرد: باید اعتبار و بودجه تخصیصی این سازمان در دولت مورد توجه باشد و تغییراتی را نیز در این خصوص انجام دهند چرا که بودجه‌ای که برای سال 98 در بودجه پیش بینی شده است مطلوب نبوده و هزینه‌های سال آتی را پوشش نمی‌دهد.

 

رمزی اظهار داشت: در سازمان بیمه سلامت امسال برای اولین بار با هدف جمع‌آوری ایده‌های جدید و مبتکرانه نخستین رویداد هم اندیشی در این عرصه پایه‌گذاری شده است تا بهترین راهکارهای ارائه شده برای جامعه هدف بررسی شده و انتخاب شود.

این رویداد از ۱۵ آذرماه شروع شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد که ارائه این ایده‌ها در 6محور به شرح پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، نظارت برخدمات بیمه سلامت، آموزش پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع و مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت قابل دریافت است.

 

رمزی توضیح داد: متقاضیان جهت ثبت نام در این رویداد و ثبت نظرات و پیشنهادات و ایده‌های خود می‌توانند به آدرس “www.shareidea.ihio.gov.ir مراجعه نمایند و ایده‌ها و مقالات علمی خود را ثبت نمایند.وی افزود: مخاطبین این رویداد اساتید دانشگاهی و متخصصین وبیمه شدگان و دانش‌جویان و پزشکان و کارکنان دفاتر پیشخوان و نیز کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن جوایزی برای این رویداد گفت: در صورت پذیرفته شدن نظرات و ایده‌ها و بررسی آن‌ها ضمن اهدا لوح تقدیر به نفرات اول هرمحور مبلغ ۱۶ میلیون تومان و نفرات دوم ۸ میلیون و به نفرات سوم مبلغ ۴میلیون تومان از طرف مدیرعامل سازمان اعطا می‌گردد تا از این طریق در جهت حل چالش‌های این سازمان اقدام نماید.

رمزی دومین دستاورد و محور سازمان بیمه سلامت را این‌گونه تشریح کرد: برگزاری کنفرانس ملی بیمه سلامت،پوشش همگانی و مدیریت منابع مالی است که جهت فرهنگ‌سازی فعالیت‌های علمی است که با همکاری سازمان بیمه سلامت ایران با مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت از ۳۰ بهمن لغایت اول اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی محور همایش را این‌گونه دانست: بیمه سلامت و خرید راهبردی خدمات سلامت، بیمه سلامت و پوشش بیمه همگانی اجباری، حفاظت مالی از اقشار آسیب پذیر، تامین و پایداری منابع مالی، نظام ارجاع و پزشک خانواده، ارزیابی فناوری‌های سلامت، سازمان الکترونیک بیمه سلامت و حقوق شهروندی محورهای این کنفرانس بوده که مهلت ارائه مقالات تا ابتدای بهمن است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به فعالیت شرکت‌های شبه بیمه‌ای و شرکت‌های بازاریابی که با نام و عنوان این سازمان فعالیت می‌کنند هشدار داد و افزود: اخیرا کلاه‌برداری‌هایی با موضوع بیمه‌های پوششی و تکمیلی با نام و عنوان بیمه سلامت انجام می‌شود و بر اساس اخبار و شکایاتی که در این زمینه با آن روبرو هستیم با استفاده از نام و عنوان این سازمان اقدام به کلاه‌برداری از مردم با وعده ارائه بیمه تکمیلی، پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی در مقابل دریافت وجه انجام می‌شود و جدیدا نیز این افراد کلاهبردار بیمه شدگان را تهدید می‌کنند که در صورت عدم همراهی با خواسته‌های شان دفترچه بیمه شدگان را ابطال می‌نمایند که این ادعاها واقعی نبوده و این قبیل شرکت‌ها هیچ گونه ارتباطی با سازمان بیمه سلامت ندارند.

وی گفت: خیلی از این موارد کلاه‌برداری قابل پیگیری نبوده و بهترین راه حل، مسیرپیشگیرانه است که از طریق اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان در سطح استان و کشور می‌توان جلوی این قبیل کلاهبرداری‌ها را گزفت.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان در صورت مواجه با این قبیل تماسها جهت اطلاع رسانی و نیز اعلام شکایات خود می‌توانند از طریق شماره گیری1666 و برقراری ارتباط با سامانه رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان موارد شکوائیه خود را اعلام نمایند

 

رمزی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان پاسخ‌گو سامانه1666 را راه‌اندازی نموده تا از این طریق بیمه شدگان این سازمان انتقادات ، پیشنهادات و شکایات خود را مستقیما به مدیران ارشد این سازمان اطلاع رسانی نمایند.

 

وی متذکر شد: سازمان بیمه سلامت ایران همچنان مسیرپوشش بیمه همگانی افرادی که فاقد هرنوع پوشش بیمه‌ای هستند را از طریق صندوق بیمه ایرانیان ادامه می‌دهد.وی اضافه کرد: متقاضیان و افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند با واریز مبلغ ۲۶۵ هزار تومان به ازای هر نفر و با رعایت شرط از خدمات بیمه‌ای این سازمان در تمام مراکز بهداشتی–درمانی در سطح استان استفاده نمایند.

 

وی تاکید کرد: بحث اجرایی شدن نظام ارجاع الکترونیک و پزشک خانواده باید تبدیل به مطالبه عمومی جامعه شود چرا که محور اصلی فائق آمدن بر مشکلات حوزه سلامت است. از این طریق هم ارائه خدمات به صورت صحیح انجام خواهد شد و هم سیاست‌گذاری‌های دقیق و صحیح در این حوزه برای جامعه هدف صورت می‌پذیرد.

 

رمزی افزود: در استان خراسان رضوی تعداد سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و نیز در سطح استان قریب به پنج هزار مرکز ارائه خدمت طرف قرارداد با این سازمان هستند که بنابراین اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی به لحاظ تعداد بیمه شدگان رتبه نخست و به لحاظ تعداد مراکز طرف قراردادبا سازمان رتبه دوم در بین استانها را به خود اختصاص داده است.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *