آسمان

یکی از اصطلاحات رایج در پرواز اصطلاح «جامه دان» است. مقصود ازجامه دان كالاها وساير اموالي است كه مسافر در صورت نياز  و متناسب  براي پوشيدن، استفاده، آسايش و راحتي در ارتباط با سفر، با خود حمل مي نمايد.

توصيه بر اين است كه ابعاد آن بيش از 158 سانتي متر يا 62 اينچ در مجموع طول + عرض + ارتفاع نباشد و حداكثر وزن هريك از جامه دان‌ها بيش از 30 كيلو گرم نباشد.شايان ذكر است كه به تمامي جامه دان‌ها  و بارهاي خارج ا ز انداز ه مسافران حتماً تگ ليميت الصاق مي گردد.

هواپيمايي به مسافران پيشنهاد مي نمايد تا وجود هر گونه وسيله بزرگ يا سنگين  تحت عنوان جامه دان را با وزن بيش از 30 كيلو گرم يا ابعاد بيش از CM 203 را قبل به اطلاع فرود گاه خروجي رسانند. اين اطلاع رساني به منظور اطمينان از انجام هماهنگي‌هاي لازم بجهت حمل  و انتقال اين قبيل وسايل است.

هريك از جامه دان‌هاي پذيرش شده مسافر توسط هواپيمايي بايد داراي تگ قابل مشاهده با اطلاعات نام و مقصد مسافر  بر روي سطح خارجي بسته باشد. بهتر است مسافران ليبل نام و آدرس اقامت خود را داخل هر بسته قرار دهند. تمام ليبل‌ها و تگ‌هاي قديمي بايد از روي هر  بسته ا زجامه دان مسافر بجهت پذيرش از قبل برداشته شده است.

نكته : از قرار دا دن هر گونه وسايل با ارزش و قيمتي همانند : پول، طلا و جواهرات و هر گونه فلزات قيمتي، اسناد و اوراق بها دار، ‌وثيقه، مدارك و ضمانت نامه‌هاي بانكي و امثال آن، سوييچ خودرو، كليد، كامپيوتر شخصي (تبلت  و لپ تاپ) و گوشي همراه،دور بين، كارت اعتباري، پاسپورت و مدارك شناسايي و هرگونه مورد مشابه…..در جامه دان قابل پذيرش جدا اجتناب ورزيد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *