چالش دوچرخه سواری بانوان در مشهد

چندی پیش مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد سرمایه گذاری بر دوچرخه سواری در مشهد را محکوم به شکست دانست و یکی از علت‌‌هایی که مطرح کرد این بود که نیمی از مردم نمی توانند از دوچرخه استفاده کنند. در این زمینه مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد این را نظر شخصی ریاضی دانست و بیان کرد که تاکنون ندیده که کسی مانع دوچرخه سواری بانوان در شهر  شود و توسعه دوچرخه سواری در دستور کار شورای پنجم و شهرداری است.

در این زمینه بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در گفت و گو با مشهد تریبون در مورد بحث‌‌های ایجاد شده در مورد استفاده زنان از دوچرخه در مشهد گفت: ایجاد مسیر‌‌های دوچرخه در برنامه راهبرد ۱۴۰۰-۱۳۹۷ شهرداری مشهد تصویب شده و با توجه با مطالعه و طی شدن فرآیند‌‌های قانونی و مورد تایید، به وقوع پیوستن آن الزامی می باشد.

گندمی اضافه کرد: باید با توجه به جدول زمان بندی جلو برویم، اینکه گفته میشود بخشی از شهروندان نمی توانند از  دوچرخه استفاده کنند درست نیست و منع قانونی در این رابطه وجود ندارد البته گفت و‌‌هایی در حوزه عرف انجام شده که اشاره شرایط خاص مشهد دارد اما مشهد متعلق به همه شهروندان است و فقط شهری مردانه نیست لذا پیر، جوان،کودک، زن و مرد باید از شهر استفاده کنند.

گندمی با اشاره به حضور زنان در همه رشته‌‌های ورزشی در شهر مشهد گفت:تقریبا در تمامی رشته‌‌های ورزشی خانم ها حضور فعالی دارند و نگاه‌‌های غلط گذشته در حال حاضر کمرنگ شده و این نشانه ای از پالس جوانان است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: هیچ کجای قانون اشاره ای به منع استفاده خانم ها از دوچرخه ندارد و انتظار داریم اگر نقدی بر این موضوع وارد هست با ارائه راه حل باشد نه اینکه صورت مسئله پاک شود البته قانون گذار تفاوتی بین مشهد و سایر شهر‌‌های کشور نداشته و ما هم نباید این تفاوت ها را در شهر بپذیریم.

گندمی در پایان گفت: با توجه اینکه در شهر مشکلات آلودگی و زیست محیطی داریم باید به سمت حمل و نقل پاک و دو چرخه برویم البته باید قبل اغاز به کار شورای پنجم بخش عمده ای از کار انجام میشد که متاسفانه انجام نگرفته است

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *