مجمع انتخابات رئیس هیات شطرنج استان برگزار شد

مجمع انتخابات رئیس هیات شطرنج استان روز گذشته در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح امروز در مراسم انتخابات هیات شطرنج استان 3 نفر رضا پاشانجاتی (سرپرست فعلی هیات)، حسین حسین‌نژاد (دبیر هیات)، حسین موسوی (رییس هیات مشهد) نامزد انتخابات بودند که حسین‌نژاد به نفع پاشانجاتی از حضور در انتخابات انصراف داد و موسوی نیز در جلسه حضور پیدا نکرد و در نهایت پاشانجاتی بدون رقیب با کسب 14رای از 17 رای به مدت 4سال بر کرسی هدایت هیات شطرنج استان تکیه زد.

بر اساس این گزارش این انتخابات با حضور پهلوان‌زاده ریاست فدراسیون شطرنج، باقری رییس گروه نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها، فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان، امیر زارعی معاون توسعه ورزش استان و جمعی از نمایندگان شهرستان‌ها، داوران، مربیان و قهرمانان برگزار شد.

ریاست فدراسیون شطرنج ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر امام رضا(ع) کسب موفقیت‌های هیات شطرنج استان را به فال نیک گرفت و گفت بسیار متاسف شدیم که هفته گذشته شاکله اصلی آموزش شطرنج استاد هرندی را از دست دادیم.

پهلوان‌زاده افزود: از مسئول هیات استان در خواست می‌کنیم با تدوین برنامه‌های منظم برای داشتن چند تیم در لیگ برتر تلاش مضاعفی داشته باشند تا در سطح کشور و استان بتوانیم میزبانی مسابقات برای رده‌های مختلف سنی را به مشهد مقدس واگذار کنیم.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که استان بازیکنان مستعدی در رده‌های سنی مختلف در شطرنج دارد. قهرمانانی چون وجدانی و خانم حامدی‌نیا که قهرمانان زیر 18 سال آسیا هستند.

پهلوان‌زاده تصریح کرد: جا دارد همین‌جا از خانم نجاتی‌پور که در لیگ شطرنج بانوان فعالیت بسیار خوبی دارند تقدیر و تشکر کنم و  خواهان آن هستیم که استان در زمینه شطرنج چه در سطح داوری، مربی و بازیکن به مرز خودکفایی برسد.

در این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ورزشکاران و قهرمانان هیات توسعه رشته شطرنج در استان را خواستار شد و گفت: خدا را شاکرم در استانی خدمت می‌کنم که در بعد ورزشی جزو استان‌های برتر است و قهرمانان خوبی دارد. رشته شطرنج نیز جزو رشته‌های است که توانسته در سال‌های اخیر موفقیت‌های با ارزشی برای خراسان به ارمغان آورد. در تیم ملی شطرنج، ۶ بازیکن خراسانی داریم که برای خراسان رضوی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر را با کسب ۱۲۲ مدال و با جایگاه نائب‌قهرمانی خراسان رضوی پشت‌سر گذاشتیم. شطرنج خراسان نیز با کسب مقام دومی کشور در کسب این جایگاه بی‌تاثیر نبود. موفقیت در این دسته از مسابقات نشان می‌دهد که مستعدین خوبی در دختران و پسران خراسانی در حد و اندازه‌های حجازی‌پور و حامدی‌نیا داریم که می‌توانیم به جامعه شطرنج کشور معرفی کنیم.

مدیرکل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مجامع هیئت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که مجامع هیئت‌های ورزشی را به صورت قانون‌مند برگزار کنیم و سعی داریم که کاندیداهای با خیالی آسوده در مجامع انتخابی شرکت کنند و همانند گذشته هیچ‌گونه اعمال‌نظری در خصوص کاندیدا نخواهد بود.

فتاحی با بیان نکته‌ای به فردی که به عنوان رییس هیئت شطرنج برگزیده می‌شود، یادآور شد: رییس هیئت شطرنج باید با درک وضعیت موجود هیئت شطرنج و در اختیار داشتن خانواده‌ای فریخته و توانمند قدر این هیئت را بداند. در فدراسیونی قرار داریم که هرچه جلوتر می‌رویم قهرمانان بیشتری معرفی می‌کند که خراسانی‌ها نیز درخشش قابل توجه‌ای در این قهرمانی‌ها و موفقیت‌ها داشته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل بهبود اعتبارات استانی طی دو سال گذشته در وزارت ورزش‌و‌جوانان، استان‌ها نیز سعی دارند به هیئت‌های که برای هزینه‌های‌شان برنامه تعریف کنند، کمک خوبی داشته باشد. در سال ۹۶ حدود ۶۰ میلیون و در سال جاری تا کنون حدود ۵۱ میلیون تومان به هیئت شطرنج خراسان رضوی کمک مالی شده است. این هیئت مسابقات و اعزام‌های بزرگی داشته است که اگر امکانات اداره کل ورزش‌و‌جوانان استان جوابگو بود، بیش از این‌ها به این هیئت کمک می‌شد. امیدوارم فدراسیون شطرنج نیز به هیئت خراسان رضوی در زمینه مربیگری و اردو‌های تیم ملی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد. قول می‌دهم که در ادامه سال جاری و سال‌های آتی نگاه ویژه‌ای به قهرمانان خراسانی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوی خبرداد: در اداره کل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوی ستادی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک تشکیل داده‌ایم که هیئت‌های ورزشی باید ورزشکاران مستعد خود را به این ستاد معرفی کنند. ورزشکارانی که بتوانند برای المپیک و پارالمپیک سهمیه‌ای کسب کنند، از همان روز کسب سهمیه، حقوق ماهیانه‌ای برای این ورزشکاران در نظر خواهیم گرفت. همچنین منابعی برای تجهیز امکانات‌ مورد نظرشان نیز لحاظ خواهد شد.

در ادامه رییس هیات شطرنج استان با اشاره به عملکرد حضورش به عنوان سرپرست هیات با ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌ها و عناوین قهرمانی توسط ورزشکاران شطرنج باز خراسان رضوی درباره برنامه‌های 4 سال آینده خود گفت: برگزاری جام فرودسی در 10 اسفندماه با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری و همچنین برگزاری مسابقات 1000نفره در فضای باز و میدان اصلی شهر با حمایت شهرداری از جمله برنامه‌های هیات است که بنا داریم به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر برگزار کنیم.

رضا پاشانجاتی با اشاره به برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری گفت: هم اکنون در استان 3 داور و مربی بین‌المللی در اختیار داریم که امیدواریم با برگزاری دوره‌‌های مربیگری و داوری این آمار را در استان افزایش دهیم.

وی افزود: توسعه هیات‌های شطرنج شهرستان‌ها و همچنین بازسازی و مرمت و تجهیز خانه شطرنج استان از دیگر برنامه‌های هیات است.

پاشانجاتی همچنین از 7کمیته فعال از جمله کمیته آموزش در هیات شطرنج استان خبر داد.

در خاتمه اعضای مجمع با رای گیری حمایت خود را از تشکیل کمیته‌های هیات شطرنج استان اعلام کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *