چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشیم؟

از زمانی که فروش دوره‌های آموزشی آنلاین در زمینه صنعت بازرسی ساختمان را شروع کردم، حدود هفت سال می‌گذرد. سایت آموزش آنلاین من تا حدی موفق بوده که هر ساله شاهد رشد ۶۰درصدی بوده ایم. مانند هر کسب و کار آنلاین دیگری، ما هم اشتباهاتی داشته‌ایم. مشکلات ما را فلج نکردند، بلکه از آن‌ها درس گرفتیم و از آنها برای رشد بیشتر کسب و کارمان استفاده کردیم.

با نگاه کردن به تاریخچه کوتاه شرکتم، به چند نکته بر می‌خورم که در موفقیت ما، نقش کلیدی داشته‌اند.به گزارش فرصت امروز، اگر در حال حاضر در حال فروش دوره‌های آموزش آنلاین (یا هرگونه فروش آنلاین دیگری) هستید یا به شروع چنین کاری فکر می‌کنید، این پنج نکته که از تجاربم آموخته ام را با شما در میان می‌گذارم.

  1. در دقت به عناصر تصویری مضایقه نکنید

طراحی سایت شما، اولین تصویری است که بینندگان از شرکت شما می‌گیرند. این ضرب المثل معروف را از یاد نبرید که اولین تصویر، مهم ترین تأثیر را دارد.

به عقیده من یکی از بزرگ ترین مزیت‌های رقابتی ما، داشتن یک طراحی سایت مدرن و زیباست. شریک من، کریس، طراح سایت ماست. او استاد فوتوشاپ است و آخرین تکنیک‌های طراحی را در سایت شرکت پیاده می‌کند.

با دقت در طراحی وب سایت، شما شرکت تان را از بقیه متمایز می‌کنید، زیرا بسیاری از صاحبان کسب و کار از این جنبه کار، غفلت می‌کنند. برای مثال، برخی از صاحبان کسب و کار به جای استخدام یک متخصص طراحی وب، از قالب‌های از پیش آماده استفاده می‌کنند. بعضی دیگر هم آنقدر به طراحی سایت شان بی توجهی می‌کنند که سایت آنها بعد از چند سال، کاملاً تاریخ گذشته و بی مصرف می‌شود. سایت ما تا به حال سه بار کاملاً از نو طراحی شده تا ظاهر آن به روز نگه داشته شود.

به علاوه، طبق تحقیقات صورت گرفته، حس بینایی، مهم ترین حس ماست. ما تصاویر را بسیار بهتر از نوشته‌ها به خاطر می‌سپاریم و این یکی از خصوصیات مغز تکامل یافته ماست. ضمناً تصویر خیلی بیشتر از نوشته ذهن ما را درگیر می‌کند. در وب سایت ما، تصاویر بسیاری در مورد دوره‌های آموزشی ما وجود دارد که به دانش آموزان ما در شناخت روش آموزشی ما کمک می‌کند و گزینه‌هایی با رنگ‌های مختلف نیز بر روی صفحه ظاهر می‌شوند.

اگر یک طراح سایت ماهر سراغ ندارید، سعی کنید به دنبالش بگردید. از پرداخت هزینه اضافی نترسید زیرا طراحی سایت، یکی از مهم ترین ابعاد یک کسب و کار آنلاین است.

  1. از کتابخانه چندرسانه‌ای استفاده کنید

تولید محتوای چندرسانه‌ای مانند ویدئو و صدا، زمانبر، اما ارزشمند است. در روزهای آغازین کسب و کار ما، یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی، ساخت فیلم‌های کوتاه برای آموزش مفاهیم مهم به بازرسان ساختمانی و قرار دادن آنها در شبکه یوتیوب بود.

ما به تجربه فهمیدیم که مردم دوست دارند ویدئوهای مربوط به حوزه کاری شان را تماشا کنند. آیا می‌دانستید که یوتیوب، دومین سایت پربازدید دنیاست؟ کانال یوتیوب ما به افزایش بازدید سایت ما کمک شایانی کرده و بعضی از ویدئوهای ما تا 40هزار بیننده داشته اند.

برای دوره‌های آموزشی آنلاین، اضافه کردن محتوای چندرسانه‌ای به آموزش بهتر کمک می‌کند. این نوع محتوا به شما امکان می‌دهد که دوره‌های گرانتری برگزار کنید، زیرا محتوای آموزشی چندرسانه‌ای بیش از محتوای آموزشی متنی ارزش دارد. ما معتقدیم که شما با ایجاد محتوای چندرسانه ای، از مزیت رقابتی بالایی برخوردار می‌شوید، زیرا بیشتر کسب و کارها به تولید محتوای متنی بسنده می‌کنند.

  1. بر روی سئو سرمایه گذاری کنید

کلمه سئو SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که یه صورت خلاصه سئو گفته می‌شود. که این کلمات به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که باعث می شود وب سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیتی شما در نتایج موتور های جستجو از جمله گوگل google یاهو yahoo و بینگ bing برای کاربرانی که به دنبال خدمات یا محصولات شما از طریق موتور های جستجو هستند معرفی و دیده شود.

طی سال‌های اخیر، سئو کم کم به مفهومی خسته کننده مثل استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. این روزها بازاریاب‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند در مورد شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند که مبحثی جذاب تر از سئو است، اما ما معتقدیم که سئو هنوز هم قدرتمندترین استراتژی بازاریابی است.

گوگل هنوز پربازدیدترین وب سایت دنیاست، بنابراین قرار گرفتن در صدر نتایج موتور جست وجوی گوگل در زمینه یک یا چند کلیدواژه، منافع بی شماری دارد. ما از شروع کسب و کار بر روی سئو سرمایه گذاری کردیم و هر سال هم شاهد افزایش بازدید وب سایت مان بوده ایم. در واقع، طبق نظرسنجی‌های انجام شده از مشتریان، اکثریت مشتریان اولیه ما بیشتر از طریق موتورهای جست وجو با کار ما آشنا شدند.

در مورد سئو، آموختنی‌های زیادی وجود دارد، اما ما به سادگی معتقدیم و بر لینک سازی و کلمات کلیدی متمرکز شده ایم، زیرا این دو مورد، بیشترین تأثیر را بر بازده سرمایه شرکت دارند.

  1. تخفیف‌های دوره‌ای ایجاد کنید

بسته‌های ویژه یا تخفیف‌ها، یکی از بهترین راه‌های ایجاد تقاضا هستند. بسیاری از بازدیدکننده‌های وب سایت، ممکن است در مورد خرید محصول یا خدمات شما مردد باشند. آنها به کار شما علاقه مند هستند، اما به هر دلیلی برای انجام خرید، دودل هستند. ارائه بسته‌های تخفیفی معمولاً روشی موفق برای متقاعد کردن این دسته از بازدیدکننده‌هاست. ما هر وقت که بسته‌های تخفیفی ارائه می‌دهیم، فروش مان بیشتر می‌شود.

البته، نباید این تاکتیک را بیش از حد به کار ببرید، زیرا در این صورت، بازدیدکننده‌ها قبل از خرید هر محصول یا خدماتی، منتظر تخفیف خوردن آن خواهند ماند. چهار دوره تخفیف در سال، یا هر چهار ماه یک بار، برای کسب و کار من مناسب است. ضمناً دوره‌های تخفیفی نباید خیلی طولانی باشند. برای کسب و کار من، بهترین مدت زمان یک دوره تخفیفی برای فروش دوره‌های آموزشی آنلاین، سه تا چهار روز است.

  1. محصولات و خدمات جدید ایجاد کنید

بعضی اوقات، بهترین راهکار، ساده ترین راهکار است. ما در سه سال گذشته به شدت بر ایجاد دوره‌های آموزشی جدید تمرکز کرده ایم و سود زیادی نیز از این طریق کسب کرده ایم.

ارائه محصولات و خدمات جدید، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند خریداران قبلی را به سایت شما بازگرداند و طرفداران و حامیان کسب و کار شما را نیز زیاد می‌کند. وقتی که شروع به ایجاد دوره‌های آموزشی جدید کردیم، بلافاصله شاهد این موضوع بودیم که مشتریان قبلی برای خرید دوره‌های آموزشی جدید، نام نویسی می‌کنند.

با ارائه محصولات متنوع، شما می‌توانید برای جلب آن دسته از مشتریانی که به قیمت توجه می‌کنند، در قیمت گذاری‌ها تنوع ایجاد کنید. برای مثال، ما برای مشتریانی که به طور همزمان حداقل سه دوره آموزشی را خریداری می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای ایجاد کردیم. ضمناً با ارائه محصولات جدید، سئو نیز ارتقا پیدا می‌کند زیرا می‌توانید کلمات کلیدی بیشتری را پوشش دهید.

سخن آخر

ما معتقدیم که این نکات به هر شرکتی که در حوزه فروش دوره‌های آموزشی آنلاین یا فروش محصولات آنلاین فعال است، کمک می‌کند. به جای فکر کردن به قدم بعدی، باید از تجربیات گذشته بیاموزیم و آن‌ها را به کار بندیم. پس از همین امروز به کار بستن این توصیه‌ها را شروع کنید.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *