پدیده در انتظار یاری

پدیده مشهد پس از شکست در اولین دیدار خود در لیگ هجدهم، توانست در پنج دیدار پیاپی به پنج پیروزی ارزشمند دست پیدا کند. شاگردان گل محمدی که با عملکرد درخشان خود باعث شدند تا خود را به عنوان صدرنشین فوتبال ایران معرفی کنند اما در آخرین بازی خانگی خود مقابل تراکتورسازی تبریز نتوانستند به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا کنند.

البته پدیده‌ای‌ها در این بازی برابر یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در فوتبال ایران به لحاظ مهره یعنی تراکتورسازی به میدان رفتند و چند موقعیت خوب نیز روی دروازه حریف خود ایجاد کردند اما در نهایت موفق به ادامه روند موفقیت آمیز خود نشدند و پس از کسب پانزده امتیاز پیاپی به اولین تساوی خود در لیگ هجدهم دست پیدا کردند.

بازیکنانم سعی کرده‌اند بهترین باشند

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از دیدار با تراکتورسازی ضمن عرض تسلیت به مردم اهواز در پی وقوع حادثه تروریستی گفت: نمایش خوبی برابر تیم قابل احترام تراکتور داشتیم، آنها نفرات خوبی به خدمت گرفتند و به دنبال سه امتیاز برابر ما بودند ولی بازیکنان ما هم امروز یک بازی هدفمند و خوب انجام دادند که می‌توانست با سه امتیاز همراه شود.

سرمربی پدیده به مشکلات مالی باشگاه پدیده اشاره کرد و افزود: مسئولان وعده دادند تا مشکلات ما طی یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد. از تمام تماشاگران مشهدی نیز تشکر می‌کنم که مداوم ما را تشویق کردند و سنگ تمام گذاشتند؛ امیدوار هستیم در ادامه فصل مشکلات برطرف شود تا بتوانیم این روند خوب را حفظ کنیم و شخصیتی که کسب کردیم و توانستیم به بالای جدول برسیم را نگه داریم.

گل‌محمدی در مورد تاثیر خستگی دیدار جام حذفی برابر ذوب‌آهن در مسابقه امروز با تراکتورسازی اظهار کرد: واقعا بازی سنگینی داشتیم؛ برابر تیمی بازی کردیم که سه کاپیتان تیم ملی دارد، از ستاره‌های خوبی بهره می‌برد و از فصل قبل هم نفرات خوبی در اختیار داشته است، به همین دلیل نمی‌توانستیم ریسکی و خیلی بی‌محابا حمله کنیم؛ از طرف دیگر اگر نفرات جلوی زمین تراکتور فضا پیدا می‌کردند، خطرناک ظاهر می‌شدند.

او تصریح کرد: طبیعی است در چنین مسابقاتی سنگینی فرصت گلزنی کمتری داشته باشیم، ولی باید فرصت طلب باشیم و از موقعیت‌ها استفاده کنیم تا به گل برسیم. البته پنج موقعیت خوب گلزنی داشتیم که بهره نبردیم ولی خوشبختانه تمرکز خوبی روی کار دفاعی داشتیم، طوری که تراکتور فقط دو، سه شوت به سمت دروازه ما زد.

سرمربی پدیده درباره ادامه پیدا کردن مشکلات مالی این باشگاه گفت: این سوالی است که باید مدیران باشگاه پاسخ دهند، بازیکنان بی‌ادعا و زحمت‌کشی داریم و مجموعه خوبی را دور هم جمع کرده‌ایم. توقع داشتیم به واسطه بودجه 7-6 میلیاردی که با آن کل تیم بسته شده، پول به موقع برسد و سروقت پرداخت شود؛ بسیاری از تیم‌ها گرانتر از ما بسته شدند ولی در جدول پایین‌تر از ما هستند.

گل‌محمدی عنوان کرد: البته اعتماد ما نسبت به باشگاه همیشه وجود داشته، به قولی که برای فردا دادند ایمان داریم و صبر می‌کنیم. چیزی که من از بازیکنانم یاد گرفتم این بود که مشکل مالی نتواند خللی در انگیزه بازیکن ایجاد کند. همیشه بازیکنانم سعی کرده‌اند بهترین باشند، اگر غیر از این بازیکنان، در تیمم بازیکنان دیگری با اخلاقیات دیگری داشتم، قطعا به مشکل می‌خوردیم و شاید کار گره می‌خورد؛ تمرکز زیادی را از ما این مشکلات گرفته‌است‌؛ امیدوارم این مشکلات خیلی زود حل شود.

او با بیان اینکه فرصت‌های گلزنی خوبی به ویژه در نیمه اول داشتیم، ابراز کرد: بازیکنان ما زحمت زیادی در این مسابقه کشیدند و به تک تک آنها افتخار می‌کنم. واقعا اگر گناه نبود، سمت آنها تعظیم و سجده می‌کردم چون با جان و دل برای مردم مشهد بازی می‌کنند؛ از تمام آنها تشکر می‌کنم که در این وضعیت سخت اوضاع را تحمل کردند و ادامه دادند.

تعظیم به بازیکنان

در دقیقه 25 بازی پدیده و تراکتورسازی که در ورزشگاه مملو از جمعیت امام رضا (ع) در جریان بود، بر روی کرنر ارسالی سفیدپوشان تراکتور، توپ در ریباند در پشت محوطه جریمه به احسان حاج صفی شوتزن رسید که بلند شدن توپ از روی چمن هم باعث شد تا این بازیکن صاحب نام تراکتور ضربه‌ای قدرتمندانه را چاشنی کرده که معدود آذری‌های حاضر در ورزشگاه را به گمان گل نیم خیز کرد.

جابجا شدن سریع محمد حسین مرادمند و گذاشتن سر در مسیر این شوت سنگین، نقطه حماسی نمایش غیرت بازیکنان پدیده بود تا مدافعی که تنها دو هفته‌ از اتمام مصدومیتش می‌گذرد تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بازی غیرتی پدیده‌ای‌ها به همین جا ختم نمی‌شد تا چهره‌ای از این تیم که شدیدا درگیر مشکلات مالی شده برابر تراکتورسازی به نمایش دربیاید.

مدیران استان خراسان رضوی قطعا بیش از همه این نمایش غیرت بازیکنان را دیده‌اند و امید می‌رود که در شرایطی که شرکت مادر پدیده مدیران باشگاه را دست تنها گذاشته، تکانی به خود بدهند و پاسخ عرقی که بازیکنان این تیم برای آبروی فوتبال خراسان ریخته‌اند را بدهند.

قاسم تقی‌زاده که مدت کوتاهی است شهردار مشهد شده اما به واسطه فعالیت‌های مستمر و فرهنگی محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کرده است، امروز دیدار پدیده مقابل تراکتورسازی را از نزدیک در بین هواداران تماشا کرد. وقتی با او درباره وضعیت پدیده و شرایط مالی این تیم صحبت می‌کنیم تقی‌زاده می‌گوید: قرار است با شورا صحبت کنیم و ببینیم که چطور می‌شود به پدیده کمک کرد. البته ما نمی‌توانیم کار فراقانونی انجام بدهیم و ناگهان یک پول زیادی را به پدیده تزریق کنیم اما به هر شکل نباید طوری هم باشد که پدیده از بابت مسائل مالی اینطور در مضیقه باشد و این شرایط شایسته این تیم خوب فوتبال ایران نیست.

تقی زاده در پایان حرف‌هایش گفت: امیدوارم که بتوانیم کمکی برای پدیده مهیا کنیم تا این تیم از دغدغه مالی امروزش خلاصی پیدا کند و همچنان به روزهای خوبش در فوتبال ایران ادامه دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *