خانه های گفتگو به نهادهای مدنی سپرده شوند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: خانه های گفتگو باید به نهادهای مدنی سپرده شوند و شهرداری می‌تواند برای هر محله پاتوق هایی را باعنوان خانه گفتگو پیش‌بینی و آنها را در اختیار شوراهای اجتماعی محلات قرار دهد.

به گزارش صبح امروز، شهناز رمارم در نشست راه‌اندازی «خانه گفتگو» با بیان اینکه مقوله گفتگو، حلقه گمشده امروز جامعه ماست، اظهارکرد: این مهم، نباید به صورت یک نمایش واجرای صرف به منصه ظهور برسد.

وی در ادامه گفت: در وهله اول، هدف از گفتگویی که شهرداری درصدد راه اندازی آن است باید روشن و جامعه هدف و مخاطبان آن مشخص شوند؛ آیا بواسطه این مجموعه‌ بدنبال جهت‌دهی به رفتار و حقوق شهروندی هستیم؟ رمارم، تشکیل انجمن های مدنی را یکی از وظایف شوراهای شهر دانست و افزود: خانه های گفتگو باید به نهادهای مدنی سپرده شوند و شهرداری می‌تواند برای هر محله پاتوق هایی را باعنوان خانه گفتگو پیش‌بینی و آنها را در اختیار شوراهای اجتماعی محلات قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع گفتگو باید مشترک باشد تا بدین ترتیب رفتار شهروندان را بتوان اندازه گرفت، تصریح کرد: تغییر ساختارها را باید از خودمان شروع کنیم و تجربه نشان می‌دهد که مدارس، مساجد، شوراهای اجتماعی محلات، فرهنگسراها، پاتوق محله‌ها و … بهترین مکانها برای برگزاری خانه های گفتگو هستند؛ شهرداری باید از تصدیگری این خانه‌ها خارج شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *