در رأس کارگزاران نظام خائن و سوءاستفاده‌‌چی نداریم

امام جمعه مشهد با اشاره به انگیزه مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس، گفت: مطالبه افرادی که رأی دادند از یک جهت این بود که این تشکیلات بیایند و برای معیشت و گذران زندگی مردم تدبیر کنند. هم‌چنین یک بخش انقلابی مردم هم این افراد را انتخاب کردند برای این‌که بیایند و آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آن‌ها را مدیریت و تثبیت کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران اجرایی این نظام و کشور از طرف مردم است و هم‌چنین هفته دقت، ارزیابی و ارائه گزارش خدمات به وسیله عزیزان دولتمرد است.

وی ادامه داد: امتیاز دولت و دولت‌مردان ما امروز در بین همه دولت‌ها و دولت‌مردان وابستگی مردمی آن است. شما در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که دولت و دولتمردان آن اینقدر در یک عرصه مردمی خدمت‌گذار باشند، با این وجود توجه مردم بر اساس وظیفه وجدانی و بنا بر یک تکلیف عاطفی که دارند به خدمات دولت است، طبیعی است که به هر مقداری که مردم احساس کنند دولت خادم آن‌هاست طبیعتاً محبت، تکریم و تعظیم بیش‌تر نسبت به آنها دارند.

علم‌الهدی با بیان این‌که «دولت‌مردان ما در دل‌ها، اندیشه و مغزهای مردم ما به اندازه تراکم و خدمتی که می‎کنند دارای نقش و موقعیت هستند»، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در فرمایشات خود به دولت‌مردان توصیه کردند که اصولاً حکومت باید خادم مردم باشد و تنها خادم بودن کفایت نمی‌کند و دولت‌مردان باید خدمت خود را هم لفظاً و هم عملاً به مردم حالی‌کرده و بفهمانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نکته‌ای بالاتر از این داشته و می‌فرمایند که مشروعیت ما در میان مردم، به اندازه کارآمدی ما در میان مردم است. یعنی هرچقدر دولت و مجلس کارآمدی بیش‌تری داشته باشند، مشروعیت بالاتری دارند، یعنی مردم این افراد را از خود می‌دانند و مردم خود را وابسته به آنان می‌دانند. پس از آن فرمودند که معیار کارآمد بودن ما هم خادم بودن برای مردم است تا مردم خدمت ما را حس کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که «این یک واقعیت است که مردم این دولت را انتخاب کردند»، بیان کرد: رئیس‌جمهور را مردم انتخاب کردند و رئیس‌جمهور تشکیل دولت داده است و نمایندگان مجلس هم منتخب مردم هستند. انگیزه مردمی که پای صندوق رأی آمدند و به آقای رئیس‌جمهور یا نمایندگان مجلس رأی دادند چه بود؟

وی در تشریح انگیزه مردم برای رأی دادن به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس، عنوان کرد: مطالبه افرادی که رأی دادند از یک جهت این بود که این تشکیلات بیاید به عنوان مجلس یا دولت و برای معیشت، معاش و گذران زندگی مردم تدبیر کنند تا هم زندگی مردم روز‌به‌روز از نظر کیفیت بهبود بیش‌تر پیدا کند و در اداره زندگی خود مستأصل و گرفتار نشوند. هم‌چنین یک بخش انقلابی مردم علاوه بر تدبیر برای زندگی و معیشت و معاش این افراد را انتخاب کردند برای این‌که این افراد بیایند و آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آن‌ها را مدیریت کنند و در زندگی اجتماعی آن‌ها را تثبیت کنند و کاملاً مراقب این تهاجمات و تجاوزات باشند؛ این فلسفه حرکت مردم در انتخاب دولت و نمایندگان مجلس است.

علم‌الهدی ادامه داد: اگر بنا شد خدای نکرده این مردم با خیانت و سوءاستفاده روبه‌رو شوند این سوءتدبیر باید جبران شود. آنچه از ابتدای انقلاب تا به امروز مسلم است، این است که در رأس کارگزاران نظام، خائن و سواستفاده‌چی وجود نداشته است. جز یکی پیدا شد که همان اول مردم از مملکت بیرونش کردند و آن بنی‌صدر ملعون بود و غیر از او در رأس کارگزاران نظام ما خائن و سوءاستفاده‌‌چی نداشتیم. ممکن است یک عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده و خیانت، دزدی، اختلاس و رانت‌خواری کرده است، این‌ها امکان دارد، اما در رأس دولت و مجلس ما خائن و سوءاستفاده چی به آن شکل نداشتیم که این از برکات خون شهدا و این نظام است.

وی ادامه داد: با این وجود متأسفانه یک سوء تدبیرهایی انجام می‌شود که مردم ما را مستأصل می‌کند و آثار این سوء‌تدبیرها برای مردم قابل تحمل نیست.

علم‌الهدی با انتقاد از فروش 60 تن طلا و 7 میلیون سکه و هم‌چنین فروش 37 هزار سکه به یک نفر در شرایط کنونی کشور، بیان کرد: این خیانت نیست، اما سوءتدبیر است. این که برنامه برای خدمات بانکی و ارزی ارائه کنند و در حدود 30 میلیون دلار را از این ارز بردارند و عده‌ای کالایشان وارد مملکت نشود، یک عده وارد شود، اما در انبار احتکار شود و عده‌ای هم چند برابر قیمت بفروشند، این سوتدبیر است. آن هم درحالی که ما در شرایط تحریم تهاجم دشمن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به‌جای اینکه این ارز را به مردم دهند، به آن‌هایی که می‌خواهند به کشور خارجی بروند، هزار یورو و برای کشور نزدیک ۵۰۰ یورو بدهند، این سوءتدبیر است و معیشت و زندگی مردم را تنگنا قرار داده است. عزیزان ما در دولت و مجلس باید بنشینند و اصلاح کنند. آنان که نمی‌خواستند این وضعیت ایجاد شود، اما این سوءتدبیر بود و عزیزان باید به سرعت این مسئله را تمام کنند.

وی اضافه کرد: با این وجود ما در یک جامعه و کشور خودی قرار داریم. ما و عزیزان در همه عرصه‌های نظام خودی هستیم و در عرصه‌های نظام غیرخودی وجود ندارد. با این وجود در هفته دولت وظیفه مردم تکریم و تعظیم دولت است، مردم و عزیزان مسئول در دولت در این هفته باید بنشینند فکر کنند و این سوءتدبیر را که کار کارگزاران خودشان بوده و ما نمی‌گوییم سوءاستفاده شده را جبران کنند و یک اقدام عملی و نه اقدام حرفی انجام دهند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *