59 نابینا از ایران به مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: 59 ورزشکار زن و مرد نابینا و کم بینا از ایران در پنج رشته ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 به اندونزی اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا مظلومی افزود: در بخش مردان 18 دونده، 6 گلبالیست، سه شناگر، 6 شطرنج باز، هفت جودوکار و 2 رکاب زن به مسابقات مزبور اعزام خواهند شد.

وی که برای حضور در نشست هم اندیشی نواب رئیس بانوان هیات‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور به مشهد سفر کرده است اظهار داشت: در مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی در سال 2014 میلادی در بخش بانوان در رشته گلبال و به صورت محدود در رشته دو و میدانی ورزشکار زن از ایران اعزام شده بود که در سال 2018 با رشد ورزش بانوان نابینا تعداد ورزشکاران زن 2 برابر شد.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکارانی که شانس مدال آوری دارند به این مسابقات اعزام می‌شوند گفت: در بخش بانوان 6 گلبالیست، 6 شطرنج باز و پنج دونده به جاکارتا خواهند رفت.

مظلومی همچنین به مسابقات ورزشی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فدراسیون نابینایان کشور از هم اکنون برای این جشنواره عظیم ورزشی برنامه‌ریزی کرده و خود را برای اعزام حدود 2 هزار ورزشکار نابینا و کم‌بینا به این رقابت‌ها آماده می‌کند.

نشست یک روزه هم اندیشی نواب رئیس بانوان هیات‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان 18 استان با هدف بررسی مشکلات این فدراسیون و معرفی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی از 11 تا 21 مهرماه سال جاری به میزبانی کشور اندونزی در شهر جاکارتا برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *