کارآفرینی کشور ما در موقع نمی‌تواند اوج بگیرد

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: وقتی از فرصت در اقتصاد حرف می‌زنیم یعنی نیاز جامعه؛ که از این لحاظ این کشور بهشت کارآفرینان است. مشکل ما در نوآوری است، کارآفرینی کشور ما در موقع نمی‌تواند اوج بگیرد.

به گزارش ايسنا، جواد سخدری در نشست علمي و تخصصي «ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توسعه نیشابور» که در سالن همايش‌هاي جهاددانشگاهي اين شهرستان برگزار شد، افزود: ما موج‌های زیادی در کارآفرینی داریم به طور مثال یکی از موج‌های کارآفرینی وجود شرکت‌های بزرگ است مانند فولاد، ما اگر شرکتی مانند ایران خودرو را در نیشابور تاسیس می‌کردیم امیدوار بودیم به توسعه بیشتر این شهر که به آن موج سوم کارآفرینی می‌گویند، صنعت می‌تواند فرهنگ شهر را نیز تغییر دهد.

وی افزود: نیشابور تنها شهری است که جهاد دانشگاهی سرمایه گذاری سنگینی در آن جا انجام داده است، ما امیدوار هستیم اولین مرکز خلاقیت و شکوفایی در شهر نیشابور ایجاد شود همین طور اولین مرکز توسعه و استارتاپ‌های شهری و روستایی که اميدواريم این دو ابزار را که موج چهارم کار آفرینی هستند را بتوانیم در یک زمان کوتاه راه اندازی کنیم.

سخدري عنوان كرد: ایده، مانند موجود زنده کاملا ناقصی است که اگر به حال خود رها شود از بین خواهد رفت به همین جهت ایجاد این مراکز باعث پر و بال دادن به آن می‌شود، یکی از خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهد غربالگری و شکل گیری کلی ایده ایده‌پردازان است.

ما پیرامون دایره توسعه‌یافتگی هستیم

در ادامه دکتر حامد بخشی، پژوهشگر گروه اجتماعی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز گفت: در توسعه برخی معتقد هستند که ما چیزهایی را باید اول در خود ایجاد بکنیم تا به توسعه برسیم مانند عوض کردن روحیه یا خود اتکایی، بعضی به فرهنگ‌ها توجه کردند و بعضی‌ها نیز به توانایی‌های نهادینه شده جامعه و افرادی نیز به خود جامعه؛ ما در یک دایره‌ای هستیم که کشورهای توسعه یافته در راس آن و ما پیرامون آن‌ها هستیم.

وی درباره پتانسیل‌های توسعه شهر نیشابور اظهار كرد: یک نگاه گذرا نشان می‌دهد که شهر مشهد اکثریت امتیازها را از آن خود کرده اما بعضی اوقات یک راه‌های گریزی وجود دارد، در حوزه گردشگری، نیشابور می‌تواند در مبحث موسیقی و فستیوال‌های موسیقی توسعه یابد؛ شهر مشهد با محدودیت و ممنوعیت‌هایی رو به رو است، نمی‌شود این قصیه را به عنوان امری منفی تلقی کرد زیرا نیشابور به دلیل نزدیکی به شهر مشهد و پیشینه فرهنگی بسیار قوی که دارد می‌تواند میزبان مناسبی برای این امر شود و راه توسعه گردشگری را از این روش به دست بیاورد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *