هفت هزار زوج خراسانی به زندگی مشترک بازگشتند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: با اجرای طرح ارائه مشاوره به متقاضیان طلاق توافقی، هفت هزار زوج در این استان از طلاق منصرف شدند.

غلامحسین حقدادی افزود: در 27 ماه اجرای این طرح در خراسان رضوی بیش از 42 هزار زوج در آن شرکت کردند که از این تعداد حدود 27 هزار زوج دوره کامل مشاوره را سپری کرده و پنج هزار زوج از این تعداد به سازش قطعی رسیدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این 2 هزار زوج پیش از پایان دوره مشاوره از پیگیری برای طلاق و شرکت در ادامه جلسات مشاوره خودداری کرده و بدون هیچگونه پیگیری قضایی و امضای فرم سازش، به زندگی مجدد بازگشتند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: به این ترتیب هفت هزار زوج خراسانی از طلاق منصرف شده و به بازگشت به زندگی مشترک و امتحان فرصتی دوباره رضایت دادند.

حقدادی اظهار داشت: به این ترتیب با اجرای طرح کاهش طلاق در استان ماهانه 300 طلاق در خراسان رضوی کاهش داشته است.

وی بدون اشاره به آمار بیشتر گفت: در 2 سال گذشته شاخص طلاق استان منفی شده و ورودی پرونده های دادگستری خانواده کاهش یافته است.

حقدادی گفت: آغاز اجرای طرح ارائه مشاوره به متقاضیان طلاق توافقی در کشور از این استان بود و با موفقیتهای کسب شده ظرف یک سال اخیر به عنوان طرح موفق اعلام شد. به همین خاطر طبق دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی 10 استان کشور ملزم به اجرای این طرح با هدف کاهش طلاق شده اند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد، چهار استان دیگر نیز به صورت اختیاری هم اکنون مجری طرح و ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق هستند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *