هدررفت 2میلیون و 300هزار لیتر آب با شست و شوی قبور از سوی مراجعان آرامستان ها

مدیرعامل سازمان فردوس ها شهرداری مشهد گفت: در هفته بیش از 2میلیون و 700هزار لیتر آب شرب در آرامستان های مشهد مصرف می شود که 2میلیون و 300 هزار لیتر آن هدر می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی در این خصوص بیان کرد: تقریبا تمام حجم این مصرف مربوط به آرامستان بهشت رضا(ع) بعنوان بزرگترین آرامستان مشهد است که با توجه به شرایط بحرانی کمبود آب، این عدد نگران کننده است.

وی افزود: متاسفانه چیزی حدود 85 درصد از آب شرب مصرفی توسط مراجعان، برای شستشوی قبور استفاده می گردد، درحالیکه تمامی بلوک ها و مزارها بطور مرتب توسط سازمان فردوس ها نظافت و نگهداری می شوند و شستشوی قبور تنها منجر به هدر رفت آب می شود.

مدیرعامل سازمان فردوس ها ضمن درخواست از شهروندان و مراجعان آرامستان های مشهد برای پرهیز از مصرف بی رویه آب تصریح کرد: بطور میانگین حضور بیش از 500هزار نفر در هفته در آرامستان های مشهد به ثبت می رسد و میزان مصرف آب در روزهای عادی بین 200هزار تا 400هزار لیتر است که این میزان در دو روز پایانی هفته به 600هزار لیتر نیز می رسد.

دکتر مهدوی دامغانی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در 1ماه گذشته از جمله مدیریت مصرف در وسایل سرمایشی، روشنایی و خاموش کردن آب نماها 27هزار کیلووات در مصرف برق آرامستان های مشهد صرفه جویی شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *