دریغ از یک متر فضای ورزشی

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به اینکه در دور قبل مسابقات جهانی اسپانیا با صدور ویزا از سوی کشور میزبان مواجه شدند گفت: امیدوارم این مشکل در انگلستان تکرار نشود و از حداکثر ظرفیت‌مان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهین فرهادی‌زاد ظهر روز گذشته در حاشیه مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان رضوی که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، در خصوص اعزام ‌های برون‌مرزی این فدراسیون گفت: هر دو سال یکبار یک رویداد بین‌المللی در قالب مسابقات جهانی داریم که به‌جز این در رویداد دیگری شرکت نمی‌کنیم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: به‌دلیل محدود بودن مسابقات برون‌مرزی و بین‌المللی فعالیت‌های ورزشی‌ را  در داخل کشور افزایش دادیم و رشته‌های بیشتری به‌پیوند اعضا، تالاسمی، هموفیلی دیابت و ام. اس اضافه کردیم.

وی از فراهم کردن  حضور حداکثری ورزشکاران در فضای قهرمانی و جشنواره‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه رویدادهای بین‌المللی ما هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تلاش داریم، ورزشکاران بتوانند حضور بیشتری در برنامه‌ها و رقابت‌های مختلف داشته باشند.

فرهادی‌زاد تصریح کرد: سال آینده المپیاد جهانی در شهر نیوکاسل انگلستان برگزار می‌شود، مسابقات انتخابی را آغاز کردیم و اردوهای آمادگی به‌زودی آغاز می‌شود، در اردوها تلاش داریم، ورزشکاران برتر را شناسایی و به‌مسابقات اعزام کنیم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص  و پیوند اعضا درباره تعداد اعزامی به‌مسابقات جهانی بیان کرد: سعی می‌کنیم، تعداد استاندارد در رده‌های سنی مختلف را اعزام کنیم، اما امیدوارم در خصوص گرفتن ویزا دچار مشکل نشویم، دور گذشته در مالاگا اسپانیا ما 118 نفر را هماهنگ کردیم، اما اسپانیا ویزای 60 نفر را صادر کرد، امیدوارم در نیوکاسل بچه‌های بیشتری حضور داشته باشند.

وی درباره فعالیت هیات‌های کشور گفت: 31 استان فعال داریم، اکثریت با حضور رئیس هیات اداره می‌شوند، یکی یا دو هیات با سرپرست اداره می‌شود که به‌زودی مجمع انتخابی برگزار می‌کنیم، همه ساله ارزیابی داریم، با هیچ استانی تعارف نداریم، دو سال است، خوزستان و اصفهان استان‌های برتر هستند، زنجان و سمنان هم فعالیت خوبی شروع کردند و مطمئن هستم به‌زودی مشهد با توانی که دارد جزو بهترین‌ها می‌شود.

فرهادی‌زاد همچنین درباره تعداد نفرات ورزشکاران سازمان یافته کشور و تمهیداتی که برای بانوان و  آقایان وجود دارد؛ یادآور شد: آماری که از ثبت‌نامی‌ها در سایت و مسابقات قهرمانی کشور وجود دارد، حدود 6 تا 7 هزار نفر است. تفاوتی میان بانوان و آقایان نیست، بانوان در همه رشته‌های ورزشی به‌غیر از شنا  فعالیت دارند.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خاطرنشان کرد: سه سال پیش بحث اعتبارات فدراسیون بسیار محدود بود، اما هاشمی که رئیس فدراسیون شدند، اعتبارات دو برابر شدند، جز فدراسیون‌هایی هستیم که رقم خوبی از وزارت ورزش دریافت می‌کنیم و یک مبلغ قابل توجهی از کمیته المپیک دریافت می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به‌اینکه جز رشته‌های المپیکی نیستیم، اما نکته حایز اهمیت اینجا است که به‌دلیل اینکه  هیات‌های ما یک متر فضای ورزشی هم ندارند، ما به سرعت به‌دنبال عقد قرارداد با فدراسیون‌ها بودیم که به‌شدت جواب داد، فدراسیون‌ها در زمینه صدور کارت و اردوهای ورزشی کمک می‌کنند.

فرهادی‌زاد تصریح کرد: خراسان رضوی چهار سال رئیس هیات نداشت، به‌این دلیل که آقای افشار که به‌رحمت خدا رفتند، بعد از او برادرش آمد، اما به‌دلیل تعاملات روحی موفق نبود یک مقداری هم تغییرات فدراسیون بود، دو سال پیش فقط 15 هیات فعال داشتیم، اما اکنون مناطق آزاد هم مسؤول داریم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *