نیازمندان در شرایط کنونی به حمایت بیشتری نیاز دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : خراسان رضوی ظرفیت های زیادی دارد و می توان با بهره گیری از این توان زمینه ارتقا وضعیت معیشتی مددجویان را فراهم کرد.

پرویز فتاح در جریان دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی افزود : در این میان مشارکت ها و کمک های مردمی نقش بسیاری در فعال سازی این ظرفیت ها دارد و باید تقویت شود.

وی با اشاره به هجمه های اخیر دشمن به این نهاد ، افزود : مردم ما هوشمند هستند و این توطئه ها را به خوبی تشخیص داده و همواره با هوشیاری در مقابل آنها ایستاده اند .

وی با بیان اینکه کمک های مردمی و مشارکت های عمومی همراهی ارزشمندی در ارائه خدمات بهتر به مددجویان است و در این راستا در کنار خدمات عمومی ، مباحث زیربنایی هم با جدیت پیگیری می شود.

فتاح افزود : موضوع مسکن مددجویان را بر اساس تعهد در استان پیگیری و به انجام می رسانیم و در این میان از اقدامات اساسی و تلاش برای خوداتکایی این جمعیت نیز غافل نیستیم و در این راستا اقدامات جدی را آغاز کرده ایم که امید است با کمک استانداران و بخش های مربوطه نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان و تحریم های آمریکا ، گفت : در این شرایط باید به نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم و با حمایت از آنها و تثبیت بازار به حفظ شرایط موجود آنان کمک کنیم .

وی وحدت رویه و همراهی وهماهنگی همه بخش ها در کمک به این جمعیت و نیازمندان را بسیار مهم خواند و از آمادگی این نهاد برای توسعه طرح نیروگاه ههای خورشیدی و کمک به ایجاد بازاری برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار و مددجویان خبرداد.

فتاح با تاکید بر اینکه باید موضوع اشتغال و مسکن مددجویان را تقویت کنیم ، افزود : برای اشتغال مددجویان می تواند از ظرفیت استان در حوزه دامداری و مرغداری و غیره بهره گرفت.

وی عنوان کرد : در بحث توسعه روستا و مسکن روستایی نیاز است ظرفیت آستان قدس رضوی و دولت پای کار بیاید و ما هم تمام توان خود را به کار می بندیم.

وی با اشاره به راه اندازی جنبش ازدواج در کشور ، گفت : اعطای جهزیه به نوعروسان این نهاد به روز است و نیمی از از آن را به صورت کالای تولید داخل ونیمی از آن را وجه نقد پرداخت می شود تا بتوانند جهزیه مورد دلخواه خود را داشت باشند.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت : پایداری اشتغال مددجویان بویژه زنان سرپرست خانوار نیازمند تکمیل چرخه ارزش افزوده و برقراری ارتباط و اتصال آنها به بازار مصرف است.

علی رضا رشیدیان افزود : در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار اقدامی خوبی طی سال های اخیر بویژه پارسال انجام شد و جمعیت قابل توجهی از زنان در قالب طرح های خوداشتغالی فعال شده اند اما ضرورت ارتباط با بازار است که اگر در این راستا از آن حمایت شود می توان به رونق فعالیت و ارتقا بیشتر وضعیت معیشتی آنان کمک موثری نمود.

وی همچنین با اشاره به نصب بیش از 700 نیروگاه خورشیدی برای مددجویان فاقد توانایی اشتغال افزود : این اقدام موجب استقلال و ارتقا مالی این خانوارها شده است و آمادگی است که با حمایت های بیشتر کمیته امداد و بخش های مربوطه دو هزار خانوار تعهد شده استان سریعتر به انجام رسیده و این امر در سطح گسترده تری اجرایی شود.

وی افزود : در سال گذشته حدود 16 هزار فرصت شغلی از محل منابع دستگاه های حمایتی یعنی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در استان ایجاد شد و مجموع اعتبارات از محل تبصره 16 قانون بودجه سال 96 و نیز منابع اشتغال خانگی در مجموع دو هزار 672 میلیارد ریال بود که از این میزان دوهزار و 320 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و از این میزان دو هزار و 182 میلیارد ریال آن جذب شد.

وی عنوان کرد : در واقع 94 درصد این اعتبارات در استان جذب شد که در مجموع 9 هزار اشتغال از محل منابع اشتغال خانگی و 16 هزار فرصت شغلی هم از محل منابع دستگاه های حمایتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد : در سال جاری هم تا کنون از محل اعتبارات تبصره 16 قانون بودجه 97 یعنی نهادهای حمایتی و منابع اشتغال خانگی در مجموع 2 هزار و 110 میلیارد ریال به استان ابلاغ شده که انتظار است منجر به ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جددید با سرانه 20 میلیون تومان در استان شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تعهد کمیته امداد برای کمک به اصلاح و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان گفت : با توجه به اینکه این استان بر روی منطقه زلزله خیز واقع شده و وضعیت مسکن روستایی استان نسبت به میانگین کشور هم عقب تر است باید اقدامی گسترده در این حوزه صورت گیرد.

وی ادامه داد : برای اصلاح و مقاوم سازی مسکن روستایی هم مشتاق به انجام هر اقدام و همکاری ضروری در این حوزه هستیم .

رشیدیان با اشاره به طرح فروش سوخت و فرآورده های مربوطه ویژه مرزنشینان گفت : این طرح که ویژه مناطق محروم مرزی و با هدف حمایت از این جمعیت و اسکان آنها در مناطق روستایی و مرزی اجرایی شده با اقبال خوبی مواجه شده است چنانکه هم اکنون تعداد خانوارهای مشمول این طرح از 15 هزار مورد در دوسال اخیر به 18 هزار خانوار رسیده است که به نوعی بیانگر مهاجرت معکوس جمعیت به این مناطق است.

وی در موضوع جنبش ازدواج در این حوزه و نیز در ادارات استان افزود : تسهیلاتی ویژه و تخفیف هایی در برگزاری مراسم به این زوج ها اعطا می شود وبویژه در حوزه کمیته امداد که ضرورت حمایت این زوج ها جدی است.
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *