نظام اقتصادی ما نباید با تکانه‌ها تکان بخورد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید نظام اقتصادی داشته باشیم که با تکانه‌ها در منطقه و جهان تکان نخورد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در افتتاحیه بیست و سومین دوره طرح ولایت دانشجویی کشوری در حرم مطهر رضوی افزود: ما باید بنده مخلص خدا باشیم، آنچنان که او می‌پسند و راضی می‌شود و رضای او در رضای امام رضا(ع) است.

وی افزود: وجود مقدس حضرت رضا(ع) مظهر یا سریع‌الرضا است که به سرعت راضی می‌شود و به مهمانش پاسخ می‌دهد، به ویژه اگر مهمانش کمتر دچار آلودگی شده و کمتر گناه در دل و جان او خانه کرده باشد. اگر چه ممکن است دچار لغزشی در جوارح و جوانح شده باشد اما دستگاه امام(ع)، دستگاه بخشش است. اینجا جایگاه امید بوده و هیچ کس نباید در این درگاه ناامید باشد. دستگاه امام(ع) دستگاه امیدبخشی بوده و اینجا جایگاهی است که هیج کس حق ندارد دچار سوءظن شود.

رئیسی ادامه داد: این درگاه، درگاه امیدبخشی به بندگان خدا و جایگاه تسلیم و اراده برای همه انسان‌ها است. در این مکان افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که در زندگی خود تغییر و تحول ایجاد کنند و مشی و زندگی‌شان به گونه‌ای باشد که به هر چیزی که در عالم مهر باطل زده شده، مهر باطل بزنند و آنچه حقیقت دانسته شده، حقیقت بدانند و سلوک آن‌ها، رضوی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عبادت جوانان در درگاه خدا جایگاه ممتازی دارد، عنوان کرد: پروردگار به این جوانان مباهات می‌کند. هر قدر این عبادت توام با شناخت و بصیرت باشد، معنایش بیشتر و بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ولایت گوش شنوا داشتن به حرف و سخن ولی و اطاعت کردن از او در مقام اجرا و عمل است، تصریح کرد: برای داشتن گوش شنوا، باید معرفت داشت. اطاعت باید با معرفت، محبت، عشق و دلدادگی همراه باشد. معرفت کتاب، کلاس، استاد و دوره می‌خواهد اما برتر و بالاتر این است که معرفت را از امام رضا(ع) بخواهیم. انسان می‌تواند اوج بگیرد و هرچه بامعرفت‌تر باشد، ارزشمندتر است.

رئیسی اضافه کرد: انسان باید این معرفت را پیدا کند. خدا ابزار شناخت را در اختیار همه گذاشته است و باید از این ابزار استفاده کرد تا علم به دست آورد. علم ظرف می‌سازد. افراد باظرفیت در این جنگ و مبارزه نرم و سخت، دشمن را مستاصل کردند اما کم‌ظرفیت‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند. ماه شعبان، رجب و زیارت حضرت رضا(ع) ظرفیت‌ساز است. انسان با وجود ظرفیت در مواجهه با فراز و فرودهای فکری دچار لغزش، شبهات علمی و شهوت عملی نخواهد شد. این ظرفیت سبب می‌شود که فرد در مقابل سختی‌ها بایستد و هیچ چیز انسان را تکان ندهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید نظام اقتصادی داشته باشیم که با تکانه‌ها در منطقه و جهان تکان نخورد. اساس اقتصاد مقاومتی این است که تکانه‌ها آن را تکان ندهد. باید اقتصادی داشته باشیم که تکانه‌ها او را از پا درنیاورد. امروز جوانان ما، حزب‌الهی‌ها و متدینین ما که دارای ریشه فکری، فرهنگی و معرفتی هستند، باصلابت می‌ایستند و هیچ شبهه علمی و شهوت عملی در آن‌ها تاثیری ندارد.

وی افزود: همه ما در معرض خطر هستیم. افراد مسن و مسئولین بیشتر در معرض هستند. هیچ فردی مصون نیست و می‌توان در پناه کشتی‌ای قرار گرفت که ناخدایش امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و فرزندشان امام زمان(عج) است. کشتی‌ای نظام جمهوری اسلامی برافراشته نیز پناه امروز است.

رئیسی بیان کرد: ما به میزان دلدادگی و محبتمان معرفت نداریم. باید معرفت و بصیرت پیدا شود تا جریانات انحرافی، ایجاد شبهات و برخی شبهه‌افکنی‌ها نتواند فکر و اندیشه بلند ما را دچار آسیب کند و بتوانیم با علم، دانش و عمل صالح در این میدان که میدان برخورد با مستکبرین و زیاده‌خواهان است، قوی باشیم. خودبزرگ بینی هر کسی را دچار روحیه استکبار می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شهدا، ایثارگران و شهدای مدافع حرم تاریخ‌ساز شدند، تاریخ را رقم زدند، مردانه ایستادند و آثاری را ایجاد کردند که این آثار در بیداری اسلامی در منطقه قابل مشاهده است. یمن سه سال بامقاومت در مقابل دشمن ایستاد. در دنیا اینگونه است.
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *