قطار گلبهار در سه کیلومتری مشهد

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی قطار برقی مشهد گلبهار را تشریح کرد.

به گزارش صبح امروز هومن گریوانی در نشست خبری پس ازبازدید میدانی خبرنگاران ازپروژه های عمرانی شهر جدید گلبهاراظهار داشت: در حال حاضر ۳۷ کیلومتر از40 کیلومتر مسیرقطار گلبهار- مشهد در حال اجراست.
وی با بیان این که اقدام‌های خوبی طی چند سال اخیر برای اجرای پروژه ملی قطار برقی مشهد – گلبهار انجام شده، افزود: پروژه قطار گلبهار جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که شرکت عمران گلبهار در عمل  اقتصاد مقاومتی بودن این پروژه را به اثبات رسانده است.

وی درباره دیگر ویژگی های این پروژه گفت:   طراحی این پروژه در امتداد  دو پروژه مهم راه آهن مشهد – گرگان و خط ۳ قطار شهری مشهد است که اجرای آن از سال 1391 با  مصوبه شورای اقتصاد کشورکلید خورده است.

گریوانی با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: مسیر40 کلیومتری قطار گلبهار- مشهد به چهار قطعه تقسیم شده است که در 3 قطعه 100 درصد تملک ها انجام شده وقطعه چهارم 70 درصد تملک های درمسیر انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش زیرسازی نیز در قطعه شماره 2 حدود 95 درصد پیشرفت و در دو قطعه دیگر پیشرفت فیزیکی کمتری با همین میانگین داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر پل‌های بزرگ این قطعه ساخته شده است، افزود: برای اجرای سومین قطعه هم به طول ۵/۱۸ کیلومتر پیمانکار پای کار است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
به گفته وی تنها اجرای سه کیلومتر پایانی این مسیر حدفاصل ایستگاه آخر تا نقطه اتصال به ایستگاه قطار شهری طرقبه باقی مانده که در بحث تملک قدری مشکل داریم.

وی یادآورشد: درادامه مسیر پروژه قطار مشهد – گلبهار، مسیر گلبهان به چناران نیزاضافه شده که در فازهای بعدی اجرا خواهد شد.

گریوانی  درباره بحث فاینانس این پروژه هم ابرازامیدواری کرد: با پیگیری‌های ویژه انجام شده و تجدید مصوبه شورای اقتصاد و مشخص شدن بانک عامل هرچه زودتر این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه پروژه قطار برقی مشهد گلبهار تنها پروژه فاینانسی است که با مناقصه انجام شده است، گفت: به همین دلیل اعلام زمانبندی این پروژه نیز بستگی به قطعی شدن موضع فاینانس دارد.

گریوانی همچنین به آخرین وضعیت ساخت بیمارستان و آرامستان در گلبهار اشاره کرد و گفت: درخصوص آرامستان تاکنون پیگیری و مکاتبات زیادی انجام شده و حتی جانمایی مکان آن نیزصورت گرفته و طرح آن هم در شورای عالی شهرسازی تهیه شده، اما چون مالک زمین نیز روی آن طرح داشته تاکنون منجر به توافق نشده است.

به گفته وی با پیگیری‌های مجدد جانمایی‌های دیگری پیشنهاد شده که در حال طی مراحل قانونی برای استعلام‌های اداری است.

هومن گریوانی ساخت بیمارستان را نیز خارج از وظایف شرکت عمران گلبهارعنوان کرد و گفت: وظیفه ذاتی شرکت عمران تنها تأمین زمین است که خوشبختانه زمین مورد نیاز بیمارستان به مساحت ۵/۴ هکتار تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

وی نسبت به همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان برای استقرار ادارات درگلبهار نیزاعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار گفت: برای آسایش مردم و سازندگی شهر و با توجه به خواسته‌های ساکنین گلبهار دو استخر را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: طرح این دواستخر که یکی از آنها مخصوص بانوان ساخته می‌شود از طرح‌های ایتالیایی الگو گرفته شده است.

هومن گریوانی با بیان اینکه گلبهار نیاز به پارک دارد، اظهار داشت: ما دو پارک را برای فضای شهری در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها را با مشورت و با توجه به خواسته‌های ساکنین شهر به بانوان شهر اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار بیان داشت: یک مجموعه 80 هکتاری هم با عنوان پارک بزرگ گلبهار در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم مراحل ساخت این پارک به خوبی انجام شود.

انتهای خبر/امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *