صادرات 8200 تن انواع دام و فرآورده‌های خام دامی

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از رشد صادرات 8200 تن انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به سایر کشورهای جهان از مبداء این استان خبر داد.
حامد طاهریان با بیان مطلب افزود: این میزان، در بازه زمانی 4 ماهه ابتدای امسال رخ داد و رقم 14 میلیون دلار برای 8200 تن انواع صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی در قرنطینه‌های دامپزشکی استان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: مقصد صادرات استان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بوده و طی این مدت 26کشور مقصد صادرات استان بوده‌اند.
رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد، تصریح کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.
طاهریان اضافه کرد: طی 4ماهه ابتدای سال جاری تعداد 513 مجوز برای صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *