صادرات محصولات پتروشیمی با اسم نمک به خارج از کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن از صادرات مواد پتروشیمی به خارج از کشور با اسم های مختلف خبر داد.

سعید باستانی با اشاره به التهابات در بازار پتروشیمی، گفت: زمانی که بازار ارز به هم می خورد و شرایط بازار مناسب نیست، اگر تولیدکنندگان و یا کسانی که در زنجیره تولید هستند بتوانند خودشان محصولات پتروشیمی را صادر کرده و پول آن را به دلار گرفته و وارد کشور کنند سود بسیار زیادی کسب می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر محصولات پلی اتیلین ترفتالات(پت) و مابقی مواد به صورت پودر و یا گرانول در کیسه ها به اسم های مختلف از کشور خارج می شود، افزود حتی گزارشی ارائه شده مبنی بر اینکه برخی از این مواد به اسم نمک به خارج از کشور صادر می شود و پول آن که به دلار وارد کشور می شود.

ارز پتروشیمی با گونی وارد کشور می شود

وی ادامه داد: این دلارها می تواند خارج از چارچوب روابط بانکی وارد کشور شود و سود زیادی برای صادرکنندگان محصولات پتروشیمی به همراه دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهمیه پتروشیمی اخذ شده، صادرات صورت گرفته و با گونی ارز وارد کشور می شود، یادآور شد: در حال حاضر این مسیر باز شده است، بنابراین از یک سو تولیدکنندگان آب معدنی و نوشابه ها مشکل پت دارند و از سوی دیگر پتروشیمی ها تولید کرده و صادر می کنند.

باید بر مبادی خروجی  به دلیل خوداظهاری های اشتباه دقت نظارت بیشتری شود

وی افزود: در حال حاضر یک راه میانبر برای صادرات محصولات پتروشیمی به خارج از کشور شکل گرفته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت نظارت بر بازار پتروشیمی، تصریح کرد: در این شرایط حوزه بازرگانی بر نظارت بر تولیدکنندگان اصلی بیشتر ورود کند و بر مبادی خروجی  به دلیل خوداظهاری های اشتباه دقت بیشتری داشته باشد.
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *