سیاه‌نمایی با خبر آتش‌سوزی یک مرکز بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: خبر آتش‌سوزی یکی از مراکز نگهداری از زنان و دختران آسیب‌دیده در مشهد، دست‌مایه سیاه‌نمایی برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی شد، در حالی که وجود این مرکز نشانگر وجهه حمایتی دولت از اقشار آسیب‌دیده است.

حمیدرضا روز سه‌شنبه با حضور در دفتر روزنامه صبح‌امروز به مناسبت روز خبرنگار  در خصوص آتش‌سوزی مرکز مداخله در بحران افزود: این مراکز به‌عنوان یک مرکز مداخله است و افرادی که در این خواب‌گاه‌ها اقامت دارند از جمله افراد آسیب‌دیده‌ی جامعه‌اند و یا در معرض آسیب‌های اجتماع هستند.

وی بیان کرد: این خواب‌گاه‌ها به‌مانند مرکز مشابه خانواده نیست که کودکان بی‌سرپرست در آن‌جا نگهداری شده و مدرسه نیز فرستاده شوند بلکه به منظور نگهداری موقت دو تا چهار هفته در این مرکز نگهداری و سامان‌دهی می‌شوند و پس از آن به مراکز مربوطه دیگر تحویل داده‌ می‌شوند.

سختگیری در ورود و خروج بی‌دلیل نیست

پوریوسف تصریح کرد: این افراد به‌خاطر در معرض آسیب بودن شرایط خاصی دارند  و به‌همین دلیل ورود و خروج به این مراکز با حکم قضایی صورت می‌گیرد و مانند دیگر خوابگاه‌ها مددجویان ورود و خروج آزاد ندارند.

پوریوسف در خصوص آزاد نبودن ورود و خروج مددجویان به این خوابگاه‌ توضیح داد: این مراکز نباید ورود و خروج آزاد داشته باشند چرا که به دلیل داشتن شرایط خاصی که این افراد دارند ممکن است با ورود به اجتماع دچار آسیب شوند و به همین علت ممکن است این افراد به خاطر این ممنوعیات از حضور خود در این مراکز رضایت نداشته باشند.

وی اظهار داشت: بعضی از رسانه‌ها حتی رسانه‌هایی در خارج از کشور در بحث این مرکز ورود پیدا کرده و این نوع مرکز به شکل منفی و معضل نشان داده که در واقع این‌طور نیست  و وجود همچین مرکزی بدین معناست که حاکمیت به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب توجه ویژه و جدی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی ضمن تشکر از روزنامه صبح امروز به عنوان روزنامه مستقل و آزاداندیش در خصوص وضعیت کنونی کشور گفت: سیستم جامعه یک سیستم به هم پیوسته است و نمی‌توان گفت که اتفاقات در حوزه اقتصاد و سیاست کشور به جامعه مرتبط نمی‌شود و کنش‌های اقتصاد حتما در جانعه و مسائل اجتماع تاثیر می‌گذارد و ارتباط پیدا می‌کند.

حمیدرضا پوریوسف افزود: در حال حاضر یکی از اولویت‌های جامعه‌ی امروز بحث اشتغال و اقتصاد است که با آسیب‌های اجتماعی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد  و در حال حاضر نیاز ما یک صبر انقلابی و یک بسیج هم‌دلانه است که از این روش‌ها باید برای افزایش مسئولیت‌پذیری تلاش و همت کرد.

وی تصریح کرد:اعتقاد ما بر این است هرچه مسئولیت‌پذیری و سرمایه اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند میتوانیم سبب نجات و عبور سالم و بهتر و سریع‌تر از این تنگناهایی که چه توسط متغیرهای داخلی و چه خارجی برای ما ایجاد شده؛ گذر کنیم.

پوریوسف ادامه داد: چندی پیش ما در بحث مسائل ارزی مردمی را دیدیم که برای خرید سکه و ارز  هجوم آوردند که شاید اکثر اوقات مردم ما نسبت به آسیب‌هایی که این عمل به  اجتماع وارد می‌کند آگاه نیستند و این وظیفه ما و رسانه است که این آگاهی را به مردم بدهیم که این اقتصاد که نفی فردی است ممکن است موجب آسیب‌های وسیع  اجتماعی و ملی شود.

توسعه اجتماعی زیربنای توسعه ملی

وی بیان کرد: اگر مردم ما احساس کنند که می‌توانند با احساس همدردی و همدلی موجبات عبور سالم‌تر و راحت‌تری را از این تنگناهای ملی فراهم کنند چرا که در گذشته نیز مردم با حضور خود توانستند با حضور خود حماسه سازی کنندو توسعه کشور با توسعه اجتماعی امکان پذیر است و این توسعه سازی را باید از مهدکودک‌ها شروع کرد.

انتهای خبر/نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *