سکوت دولت در برابر هجمه ها به معنای نداشتن پاسخ نیست

استاندار خراسان رضوی گفت : سکوت در برابر هجمه ها به معنای آن نیست که حرفی برای گفتن نداریم بلکه در راستای پرهیز از دامن زدن به اختلافات است.

علی رضا رشیدیان در نشست هم اندیشی روابط عمومی های فرمانداری های استان افزود : امروز با تهاجم گسترده ای از سوی دشمن؛ با راهبرد فشار از پایین و اختلاف در بالا مواجهیم چنانکه اساس این سیاست بر وارد آوردن فشار اقتصادی حداکثری بر مردم ، کاهش تعاملات آنان با مسئولان و گسترش و دامن زدن به اختلافات در میان قوا و مسئولان کشور متمرکز شده است.

وی تصریح کرد : در این شرایط این دولت نجیبانه تحمل می کند و بنا ندارد خیلی از مباحثی اختلافی که امروز در داخل طرح می شود را باز کند زیرا پاسخ دادن به این مسایل را در این موقعیت، مصلحت نمی داند.

وی عنوان کرد : در واقع شرایط امروز ما شبیه اعاده دعوای دو زن در زمان حضرت علی (ع) مبنی بر ادعای مادری یک کودک است که امیرالمومنان علی (ع) با توجه به ادله دو طرف راهکاری دادند که مادر واقعی مشخص شد.

رشیدیان گفت  : مبنای رفتاری ما هم تا اطلاع ثانوی تداوم همین سکوت و پرهیز از دعواهای درون خانگی است و حاضریم با وجود همه تهمت ها سکوت کرده و از اختلاف انگیزی و بازی در زمین دشمن پرهیز کنیم.

وی اظهار کرد : تلاش می کنیم امید و نشاط و شادابی را در جامعه ترویج کرده و بر این مباحث صبر می کنیم.

وی افزود : در برابر راهبرد فشار در پایین دشمن هم طی 3 ، 4 ماه اخیر ما به تبع دولت در استان تلاش زیادی کردیم تا قیمت اقلام پرمصرف بویژه کالاهای اساسی کنترل شود و در ذخیره سازی این اقلام هم اقدام بسیار خوبی صورت گرفته و هم اکنون در عمده این کالاها بیش از نیاز یک سال استان ذخیره سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد ، افزود : در این میان برخی، اقدام به احتکار کالا کرده اند که با این موضوع هم به شدت برخورد می شود و این کالاها هم به این ظرفیت افزوده می شود.

رشیدیان ادامه داد : با تدبیر دولت از سال گذشته اقدام به برنامه ریزی در این حوزه کرده ایم و شرایط استان امروز از این نظر خوب است.

وی افزود : با همه تلاش های انجام شده در حوزه بازار ، در برخی از کالاهای دیگر، قیمت ها بین 30 تا 35 درصد افزایش یافته که در سبد هزینه خانوارها تاثیر نامطلوب می گذارد.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که نظام ومردم ظرفیت وتوان مدیریت این موج را نداشته باشند، گفت : اما به طور معمول چند ماه طول می کشد تا به یک نقطه تعادلی جدید برسیم و در این فاصله باید مراقبت کرد که اقشار ضعیف جامعه خیلی آسیب نبینند و برای این منظور در حال تدوین راهکارهایی هستیم .

استاندار خراسان رضوی ادامه داد : در بحث اقدامات اخیرآمریکا هم رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ، راهبرد ما نه جنگ است و نه مذاکره زیرا مذاکره با پیش شرط هایی که آنان مطرح کرده اند به معنای عبور از کرامت انسانی و عزت نفس و ارزش های انسانی و اسلامی و استقلال ماست.

وی اظهار کرد : با این شرایط در تقابل با دشمنان نظام و کشور باید اعتماد ، امید به آینده و نشاط را در بین مردم تقویت کردو درمقابل جنگ روانی گسترده ای علیه این ملت و کشور به راه انداخته با تدبیرعمل نمود و نقش روابط عمومی به عنوان پنجره تعاملی دستگاه ها و مردم در این حوزه بسیار مهم است.

رشیدیان گفت : باید روابط عمومی ها نسبت به مباحث حوزه شهرستان خود مطلع و به موقع پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : دشمن تصمیم گرفته اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی ما را نسبت به این دولت و حاکیت و کارآیی و توان آن برای حل مسائل و مشکلات متزلزل کند و روابط عمومی ها در خنثی کردن این توطئه نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد : یکی از اقداماتی که آنان به شدت دنبال می کنند بزرگنمایی خطا و انحراف در دستگاه های اجرایی است و نقش و وظیفه روابط عمومی ها در این میان روشن کردن ، شفاف سازی و ایجاد تعامل مناسب بین مردم و مسئولان است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد : امروز در این سوی مرز هم برخی ها بر طبل دشمن می کوبند و دشمن هم می کوشد با استفاده از این امر و فرصت مغتنمی که از گسست بین نسلی فراهم شده نسبت به تحریف و جعل تاریخ نسبت به تطهیر رژیم گذشته اقدام کند.

وی افزود : باید مراقبت کرد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف و هنر انحرافی برای ناامیدی مردم نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن بهره نبرد.

وی تصریح کرد : باید تلاش ها و خدمات انجام شده را به صورت شفاف و روشن بیان کرد و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده سه شاخص ارتقا کیفیت کار ، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و توجه به جمعیت مخاطب را مورد توجه جدی قرار دهیم .

رشیدیان ادامه داد : در حوزه روابط عمومی جمعیت مخاطب از پهنه های روستایی تا شهری و اقشار و گروه های مختلف مردمی را شامل می شود و باید اطلاع رسانی به تناسب این پراکندگی و تنوع دیده شود.

وی همچنین با اشاره  ایام هفته دولت و قرارگیری بین دو عید بزرگ غدیر و قربان تاکید کرد: فضای شهرها و روستاها به سمت ایجاد نشاط و شادابی و امید سوق داده شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *